Mies etätöissä - vapaapäivät pilalla
Kellään muulla tätä fiilistä? Tuntuu, että vapaapäivissä ei ole mitään ideaa enää, kun mies molottaa kurkkuäänellään palavereissa kahdeksasta neljään eli aamusta ei saa nukkua, kun mies nousee aamupalalle ja kolisee ja mussuttaa keittiössä ja itse herättyäni päivä pitää "hyssytellä" eli ei voi kuunnella musaa, katsoa leffoja tai lauleskella itse tai puuhata mitään äänekästä, koska pitää huomioida toisen työnteko. Vituttaa ihan tajuttomasti, että elämän pienet hengähdyshetket ja minulle äärimmäisen tärkeä oma aika menevät piloille tämän saatanan koronan takia. Toivon jo, että mies lähtisi työmatkalle - tai ihan mille tahansa matkalle - toiselle puolelle maapalloa ja pysyisi siellä vähintään 5 vuotta. Tähän on tultu. Muita?
Kommentit (106)
Me ollaan tehty etätöitä molemmat kohta puoli vuotta. Meillä on molemmilla työhuoneet yläkerrassa, mutta mies viihtyy paremmin alakerrassa tv-huoneessa. Kumpikaan ei kuule toista ja saattaa mennä koko päivä, että emme edes näe toisiamme. Ruokailutkin hoidetaan pääosin omassa rytmissämme (molemmilla paljon kokouksia, jotka sanelevat aikataulun hyvin pitkälle).
Kesäloma oli osittain eri aikaan ja silloin työtä tekevä oli yläkerrassa työhuoneessa ja toinen sai puuhastella omiaan ihan rauhassa. Ei kyllä pilannut minun lomapäiviäni mitenkään.
Minusta tämä puolen vuoden etätyöaika on ollut ihan huippua. On säästynyt ihan järjettömästi aikaa (ja rahaakin), kun kohtullisen pitkät työmatkat on jääneet pois. Mies on myös normaalisti paljon työmatkoilla, mutta nyt on ollut enemmän kotona, kivaa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin siitä vinkumasta. Äijän rahat kelpaa kuitenkin
Mistä ihmeestä sait käsityksen, että en kävisi töissä? Tiedoksi sinulle, että (ansaittu ja odotettu) "vapaapäivä" on yleensä työtätekevillä pari kertaa viikossa. Kotona 24/7 lusmuavien osalta ei puhuta vapaapäivistä.
Vuokraa ap lapista pikku mökki tai yksi huone. Teet sieltä käsin etätöitä ja fiilistelet tunturissa. Ei voi tietää, mitä mielenkiintoista elämä tuo tullessaan. Siellä on satoja tupia tyhjillään, joten ei tarvi maksaa, mitä alkuun pyytävät.
Sano miehellesi että ottaa loparit, sit muuttakaa halvempaan asuntoon niin voitte yhdessä möllöttää sohvalla eikä sun tarvii enää kuunnella toisen etätöitä.
Oikeasti mitä piiperoa
Onko miehellä kotona työhuone? Sulje se sinne. Sopikaa yhdessä pelisäännöt.
Miksi edes asut miehesi kanssa yhdessä?
Jep, meillä sentään mies istuu lasitetulla terassilla osan ajasta töitään tekemässä.
Mutta miehen lisäksi etäilee lukiolainen.
Ei siis ole ollut päivänäkään rauhaa yksin viimeiseen 6kk ainakaan.
Voi voi! Jos olisin miehesi heittäsin sut pihalle. Jollei kiinnosta olla samaan aikaa kotona, lähde muualle. Kyllä pitää sulla olla herkät korvat koska mä pystyn lukemaan hyvin vaikka mieheni soittaa musiikkia toisessa huoneessa.
Mä niin ymmärrän sua..
Teen katkeamatonta kolmea vuoroa töissä ja arkivapaat on mun pitkään kaivattua omaa aikaa (lapsi aloitti viime vuonna koulun, siihen asti ollut kotona mun kanssa arkivapaina). Mut nyt ne on pilalla ton etäilevän miehen takia. Paljon palaverejä joten jatkuva puhe kuuluu olkkariin! En mä halua olla kotona mitkään kuulokkeet päässä! Ja haluisin nimenomaan olla kotona, enkä lähteä minnekään, että saan olla yksin
Onneks oon sinkku ja lapseton, ihanaa olla yksin rauhassa!
Asutteko yksiössä? Jos ette, niin toinen valloittaa makuuhuoneen omakseen noina päivinä, kun olet vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa ap lapista pikku mökki tai yksi huone. Teet sieltä käsin etätöitä ja fiilistelet tunturissa. Ei voi tietää, mitä mielenkiintoista elämä tuo tullessaan. Siellä on satoja tupia tyhjillään, joten ei tarvi maksaa, mitä alkuun pyytävät.
No tämäpä olisikin mielenkiintoista, vaan valitettavasti en pysty tekemään etätöitä (asiakaspalvelu). Mies sen sijaan voisi lähteä.................. täytyypä ehdottaa...........
Miks pitää asua jossain kerrostalokaksiossa. Ostakaa vähän keskustan ulkopuolelta omakotitalo, jossa on erillinen työhuone. Meillä ei ole nautittu koskaan yhtäpaljon työnteosta kuin nyt korona aikana. Ruokatunnilla pika panot, kun molemmat on kotona ja lapsi hoidossa. Mikäs sen kivempaa.
Miks olla parisuhteessa jos yhdessä oleminen ärsyttää ja oma aika on niin älyttömän tärkeetä? Eikö olis parempi olla yksin sitten
Vierailija kirjoitti:
Asutteko yksiössä? Jos ette, niin toinen valloittaa makuuhuoneen omakseen noina päivinä, kun olet vapaalla.
Mies istuu läppärinsä kanssa makkarissa, mutta hitto kun sekään ei auta. Kailottaa niin kovaan ääneen, että huuto kuuluu, vaikka menen vessaan ja laitan oven kiinni. Meinaa olla hermo todella pinnassa ja olen tästä jo sanonutkin lukemattomia kertoja, joten hän on tietoinen, mutta samalla volyymilla mennään silti.
Vierailija kirjoitti:
Miks olla parisuhteessa jos yhdessä oleminen ärsyttää ja oma aika on niin älyttömän tärkeetä? Eikö olis parempi olla yksin sitten
No usko pois, tätäkin on tullut mietittyä jo useamman kerran. Ehkä odotan sitä viimeistä napsahdusta...
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä ,jos päästäisit sen miehen autuaalle ruska/hiihtolomalle etätöitä tekemään. Taatusti lahtisi ky,,,pä suorana.
Tiedätkö, että ajoittain on niin vieteri tiukalla, että ei haittaisi, vaikka lähtisikin. Ihan sama minne, kunhan lähtisi ja olisi poissa. Kauan.
Nope, meillä on täysin eri työajat ja vapaapäivät menevät iloisen ristiin. Kummallakin on myös satunnaisesti viikonloppuisin töitä. Silloin kun on vapaata tai toinen pitää taukoa, eletään ihan kuin normaalistikin kotona.