Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies etätöissä - vapaapäivät pilalla

Vierailija
08.09.2020 |

Kellään muulla tätä fiilistä? Tuntuu, että vapaapäivissä ei ole mitään ideaa enää, kun mies molottaa kurkkuäänellään palavereissa kahdeksasta neljään eli aamusta ei saa nukkua, kun mies nousee aamupalalle ja kolisee ja mussuttaa keittiössä ja itse herättyäni päivä pitää "hyssytellä" eli ei voi kuunnella musaa, katsoa leffoja tai lauleskella itse tai puuhata mitään äänekästä, koska pitää huomioida toisen työnteko. Vituttaa ihan tajuttomasti, että elämän pienet hengähdyshetket ja minulle äärimmäisen tärkeä oma aika menevät piloille tämän saatanan koronan takia. Toivon jo, että mies lähtisi työmatkalle - tai ihan mille tahansa matkalle - toiselle puolelle maapalloa ja pysyisi siellä vähintään 5 vuotta. Tähän on tultu. Muita?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me teemme miehen kanssa etätöitä kummatkin kotona, työhuoneet on vierekkäin. Osaamme sanoa toisillemme, että mölötä hiljempaa ja työhuonessa on ovet, joten muut äänet talosta eivät haittaa, eihän konttorissakaan olisi hiljaista. Kivalla säällä ainakin jompi kumpi tekee usein töitä ulkona.

Tuo on aivan eri tilanne kuin aloittajalla, jonka vapaapäivät osuvat ilmeisesti lähinnä välillä ma-pe. Te taas kaikesta päätellen teette töitä ma-pe ja vapaapäivät ovat viikonloppuna, jolloin kumpikin saa rauhassa rentoutua.

Nope, meillä on täysin eri työajat ja vapaapäivät menevät iloisen ristiin. Kummallakin on myös satunnaisesti viikonloppuisin töitä. Silloin kun on vapaata tai toinen pitää taukoa, eletään ihan kuin normaalistikin kotona. 

Vierailija
22/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty etätöitä molemmat kohta puoli vuotta. Meillä on molemmilla työhuoneet yläkerrassa, mutta mies viihtyy paremmin alakerrassa tv-huoneessa. Kumpikaan ei kuule toista ja saattaa mennä koko päivä, että emme edes näe toisiamme. Ruokailutkin hoidetaan pääosin omassa rytmissämme (molemmilla paljon kokouksia, jotka sanelevat aikataulun hyvin pitkälle).

Kesäloma oli osittain eri aikaan ja silloin työtä tekevä oli yläkerrassa työhuoneessa ja toinen sai puuhastella omiaan ihan rauhassa. Ei kyllä pilannut minun lomapäiviäni mitenkään.

Minusta tämä puolen vuoden etätyöaika on ollut ihan huippua. On säästynyt ihan järjettömästi aikaa (ja rahaakin), kun kohtullisen pitkät työmatkat on jääneet pois. Mies on myös normaalisti paljon työmatkoilla, mutta nyt on ollut enemmän kotona, kivaa sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit töihin siitä vinkumasta. Äijän rahat kelpaa kuitenkin

Mistä ihmeestä sait käsityksen, että en kävisi töissä? Tiedoksi sinulle, että (ansaittu ja odotettu) "vapaapäivä" on yleensä työtätekevillä pari kertaa viikossa. Kotona 24/7 lusmuavien osalta ei puhuta vapaapäivistä.

Vierailija
24/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa ap lapista pikku mökki tai yksi huone. Teet sieltä käsin etätöitä ja fiilistelet tunturissa. Ei voi tietää, mitä mielenkiintoista elämä tuo tullessaan. Siellä on satoja tupia tyhjillään, joten ei tarvi maksaa, mitä alkuun pyytävät.

Vierailija
25/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi että ottaa loparit, sit muuttakaa halvempaan asuntoon niin voitte yhdessä möllöttää sohvalla eikä sun tarvii enää kuunnella toisen etätöitä. 

Oikeasti mitä piiperoa

Vierailija
26/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä kotona työhuone? Sulje se sinne. Sopikaa yhdessä pelisäännöt.

Vierailija
27/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes asut miehesi kanssa yhdessä? 

Vierailija
28/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, meillä sentään mies istuu lasitetulla terassilla osan ajasta töitään tekemässä.

Mutta miehen lisäksi etäilee lukiolainen.

Ei siis ole ollut päivänäkään rauhaa yksin viimeiseen 6kk ainakaan.

Vierailija
29/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi! Jos olisin miehesi heittäsin sut pihalle. Jollei kiinnosta olla samaan aikaa kotona, lähde muualle. Kyllä pitää sulla olla herkät korvat koska mä pystyn lukemaan hyvin vaikka mieheni soittaa musiikkia toisessa huoneessa.

Vierailija
30/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän sua..

Teen katkeamatonta kolmea vuoroa töissä ja arkivapaat on mun pitkään kaivattua omaa aikaa (lapsi aloitti viime vuonna koulun, siihen asti ollut kotona mun kanssa arkivapaina). Mut nyt ne on pilalla ton etäilevän miehen takia. Paljon palaverejä joten jatkuva puhe kuuluu olkkariin! En mä halua olla kotona mitkään kuulokkeet päässä! Ja haluisin nimenomaan olla kotona, enkä lähteä minnekään, että saan olla yksin

Vierailija
31/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks oon sinkku ja lapseton, ihanaa olla yksin rauhassa!

Vierailija
32/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yksiössä? Jos ette, niin toinen valloittaa makuuhuoneen omakseen noina päivinä, kun olet vapaalla.

Vierailija
33/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
34/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko korvatulpat mitn?

Vierailija
35/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa ap lapista pikku mökki tai yksi huone. Teet sieltä käsin etätöitä ja fiilistelet tunturissa. Ei voi tietää, mitä mielenkiintoista elämä tuo tullessaan. Siellä on satoja tupia tyhjillään, joten ei tarvi maksaa, mitä alkuun pyytävät.

No tämäpä olisikin mielenkiintoista, vaan valitettavasti en pysty tekemään etätöitä (asiakaspalvelu). Mies sen sijaan voisi lähteä.................. täytyypä ehdottaa...........

Vierailija
36/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää asua jossain kerrostalokaksiossa. Ostakaa vähän keskustan ulkopuolelta omakotitalo, jossa on erillinen työhuone. Meillä ei ole nautittu koskaan yhtäpaljon työnteosta kuin nyt korona aikana. Ruokatunnilla pika panot, kun molemmat on kotona ja lapsi hoidossa. Mikäs sen kivempaa.

Vierailija
37/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olla parisuhteessa jos yhdessä oleminen ärsyttää ja oma aika on niin älyttömän tärkeetä? Eikö olis parempi olla yksin sitten

Vierailija
38/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko yksiössä? Jos ette, niin toinen valloittaa makuuhuoneen omakseen noina päivinä, kun olet vapaalla.

Mies istuu läppärinsä kanssa makkarissa, mutta hitto kun sekään ei auta. Kailottaa niin kovaan ääneen, että huuto kuuluu, vaikka menen vessaan ja laitan oven kiinni. Meinaa olla hermo todella pinnassa ja olen tästä jo sanonutkin lukemattomia kertoja, joten hän on tietoinen, mutta samalla volyymilla mennään silti.

Vierailija
39/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks olla parisuhteessa jos yhdessä oleminen ärsyttää ja oma aika on niin älyttömän tärkeetä? Eikö olis parempi olla yksin sitten

No usko pois, tätäkin on tullut mietittyä jo useamman kerran. Ehkä odotan sitä viimeistä napsahdusta...

Vierailija
40/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä ,jos päästäisit sen miehen autuaalle ruska/hiihtolomalle etätöitä tekemään. Taatusti lahtisi ky,,,pä suorana.

Tiedätkö, että ajoittain on niin vieteri tiukalla, että ei haittaisi, vaikka lähtisikin. Ihan sama minne, kunhan lähtisi ja olisi poissa. Kauan.