Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies etätöissä - vapaapäivät pilalla

Vierailija
08.09.2020 |

Kellään muulla tätä fiilistä? Tuntuu, että vapaapäivissä ei ole mitään ideaa enää, kun mies molottaa kurkkuäänellään palavereissa kahdeksasta neljään eli aamusta ei saa nukkua, kun mies nousee aamupalalle ja kolisee ja mussuttaa keittiössä ja itse herättyäni päivä pitää "hyssytellä" eli ei voi kuunnella musaa, katsoa leffoja tai lauleskella itse tai puuhata mitään äänekästä, koska pitää huomioida toisen työnteko. Vituttaa ihan tajuttomasti, että elämän pienet hengähdyshetket ja minulle äärimmäisen tärkeä oma aika menevät piloille tämän saatanan koronan takia. Toivon jo, että mies lähtisi työmatkalle - tai ihan mille tahansa matkalle - toiselle puolelle maapalloa ja pysyisi siellä vähintään 5 vuotta. Tähän on tultu. Muita?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa isompi asunto.

Vierailija
2/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei ole ollut sitten koronan alun hetkeäkään omaa rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse lähde jonnekin? 

Vierailija
4/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellä ole vastamelu kuulokkeita? Tai sinulla? Jommalle kummalle nuo päähän, niin toinen voi katsoa elokuvia tai kuunnella musiikkia kuten haluaa. 

Vierailija
5/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa isompi asunto.

Ei auta. Mies hiipparoi kuitenkin välillä syömään, vessaan jne. En halua, että hän on kotona, kun itsellä on vapaapäivä. Se häiritsee ja pilaa oman rauhan.

Vierailija
6/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kuulokkeet musiikin kuunteluun ja elokuvien katsomiseen? Miks pitää kotona kökkiä koko päivä?

Vierailija
7/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa yksiö työntekoon

Vierailija
8/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehellä ole vastamelu kuulokkeita? Tai sinulla? Jommalle kummalle nuo päähän, niin toinen voi katsoa elokuvia tai kuunnella musiikkia kuten haluaa. 

Ne vastamelukuulokkeet ei auta sitä palaverissa olijaa, mikin ollessa päällä se ottaa tosi herkästi taustaäänet eikä kuulokkeiden käyttäjä edes itse huomaa sitä, koska ei kuule itse niitä ääniä.

Leffan katsoja voi toki niitä käyttää. Mutta tottahan se on, että jos toinen tekee töitä yleisissä tiloissa, ei se sille toisellekaan ihan vapaapäivää kotona vastaa.

Vierailija
9/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme miehen kanssa etätöitä kummatkin kotona, työhuoneet on vierekkäin. Osaamme sanoa toisillemme, että mölötä hiljempaa ja työhuonessa on ovet, joten muut äänet talosta eivät haittaa, eihän konttorissakaan olisi hiljaista. Kivalla säällä ainakin jompi kumpi tekee usein töitä ulkona.

Vierailija
10/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit töihin siitä vinkumasta. Äijän rahat kelpaa kuitenkin

Oikeesti. Tän porukan sisälukutaito ja luetun ymmärtäminen. Onko osa täällä reputtanut ala-asteenkin aikoinaan, kun tämä on tällä tasolla?

Vierailija
11/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse lähde jonnekin? 

Koska olen kotihiiri ja minulle ylellisyyttä on lukkiutua neljän seinän sisälle puuhailemaan omia juttuja niinä harvoina vapaapäivinä, jotka työtä tekevälle suodaan. En jaksaisi nähdä ainoatakaan ihmistä ja jo kauppaan meno on liikaa. Siksi haluaisin olla kotona ihan täysin rauhassa ja kerätä voimia taas siihen, kun on pakko jalkautua työpaikalle.

Vierailija
12/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ajoissa nouset ylös sinulla on hyvää aikaa pakata tavaroita. Ei sinun ole pakko miehesi kanssa olla, jos ei maistu.

Vierailija
13/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ku itte lähtisit johonki ja vaikka niin että et enään palaisi ollenkaan.

Vai tarviiko naislapsi elättäjää?

Vierailija
14/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma asunto.

Vierailija
15/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauleskella? Leffoja ja musiikkia voit kuunnella kuulokkeilla.

On taas naisilla suuret ongelmat. 

Vierailija
16/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa kuulokkeet musiikin kuunteluun ja elokuvien katsomiseen? Miks pitää kotona kökkiä koko päivä?

En todellakaan halua istua kotonani mikkihiirikuulokkeet  tai korvatulpat päässä. Ja kotona haluan kökkiä, koska se on minulle elämän laatuaikaa - töissä joudun olemaan ihmisten keskellä ja se on oman luonteeni vastaista ja todella raskasta minulle. Tarvitsen siis aikaa ja yksin oloa palautumiseen.

Vierailija
17/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ajatellut tehdä asialle mitään, pelkästään kiukutella. Selvä.

Vierailija
18/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me teemme miehen kanssa etätöitä kummatkin kotona, työhuoneet on vierekkäin. Osaamme sanoa toisillemme, että mölötä hiljempaa ja työhuonessa on ovet, joten muut äänet talosta eivät haittaa, eihän konttorissakaan olisi hiljaista. Kivalla säällä ainakin jompi kumpi tekee usein töitä ulkona.

Tuo on aivan eri tilanne kuin aloittajalla, jonka vapaapäivät osuvat ilmeisesti lähinnä välillä ma-pe. Te taas kaikesta päätellen teette töitä ma-pe ja vapaapäivät ovat viikonloppuna, jolloin kumpikin saa rauhassa rentoutua.

Vierailija
19/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttavatko vastamelukuulokkeet miehen päässä siihen, että miehen molotus palavereissa ei kuulu minun korviini? Vaikea uskoa. Itse en halua pyöriä luurit päässä kotonani vapaapäivänä. Ajatuskin tuntuu ahdistavalta.

Vierailija
20/106 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samanlaista on täällä. Rakastan viettää vapaapäivät kotona tekemättä mitään. Haluan löhötä sohvalla, katsoa leffaa, mussuttaa pullaa ja rentoutua.

Mutta mies on etätöissä ja asunto aika pieni.. minulla on vapaapäiviä keskellä viikkoa, yleensä ma tai ti. Ja mies ei jotenkin voi sitä käsittää, vaan kommentoi AINA aamupalasta alkaen "no mitä aiot tehdä tänään, ai vapaa?!?! No sitten voisitkin siivota, ja ikkunat piti pestä, voisit käydä kaupassa ja hakea pakettini postista. Ja mulla on kokous klo 10-12 ja 13-15, eli ole sitten hiljaa. Ja välissä on tärkeitä puheluita niin voisitko olla hiljaa ja vaikka makkarissa sillä aikaa".

Siis jes, ihana vapaapäivä... hirveä lista työtehtäviä, passitus makuuhuoneeseen olemaan hiljaa neljään asti.

Alkaa joo vähän jo kyllästyttää. Itse en voi tehdä etätöitä ollenkaan, se on varmaan ihan hyvä, koska voisi olla aika rankkaa viettää kaikki aika täällä asunnossa. Mies saa omat vapaapäivänsä olla yleensä ihan rauhassa, sillä minulla on lähes aina vkl työvuoro.