Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos E-urheilu on urheilua niin miksi pokerin tai shakin pelaaminen ei ole?

Vierailija
08.09.2020 |

Missä logiikka?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän shakkia on urheiluna pidetty niin kauan kuin minä yli viisikymmenvuotisen elämäni aikana muistan. Itse en sitä tosin urheiluna pidä. Minulla on urheilulle erittäin tiukat kriteerit ja esimerkiksi "hevosurheilu" ja "autourheilu" ei täytä niitä kriteerejä. 

Tuollainen liian tiukka rajaaminen menee nopeasti hölmöläisten hommaksi. Esimerkiksi toi hevosurheilu on paljon rankempaa suorittamista kuin vaikka curling. Pitäisikö sekin sitten jättää pois urheilulajien joukosta? Vähitellen joutuu jättämään puolet olympialajeista pois kun raja siirtyy yhä edemmäs.

Millä ihmeen oikeudella sinä toisten mielipiteitä määrittelet hölmöläisten hommaksi? Se oli vain oma mielipiteeni, enkä sitä tyrkytä kenellekään, jokainen pitäköön autoilua ja hevostelua minä haluaa.

Arvasinkin, että joku tulee todistelemaan, kuinka hevosurheilu, tai autourheilu on rankenpaa, kuin se ja se urheilulaji. Avasinko ktiteerejäni jotenkin? No en avannut, mutta silti sinä lähdit mutupohjalta arvostelemaan mielipiteitäni, määritellen ihan itse, mitä ne kriteerini ovat. Ei, lajien fyysinen rankkuus ei liittynyt lainkaan kriteereihini. Enkä muuten ottanut lainkaan kantaa curlingiin, joten erittäin huono vertaus sekin.

Itse muuten seuraan kilpa-autoilua ja hevosten urheilua, mutta en niitä siltikään niitä urheilulajeina pidä, siis ihmisten urheilulajeina. Syy on se, että ihmisellä on aivan liian pieni osuus lopputuloksissa.

Vierailija
22/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pokerissa tuurilla on liian suuri vaikutus tuloksiin.

Ei pitkässä juoksussa. Kyllä se uheilusta käy, kun istuu pöydän ääressä turnauksessa 12 tuntia päivässä viikon ajan, puhumattakaan isoista nettiturnauksista, jotka kestävät yli 24h putkeen.

Eli sinun kriteereiläsi työtkin ovat urheilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitkässä juoksussa. Kyllä se uheilusta käy, kun istuu pöydän ääressä turnauksessa 12 tuntia päivässä viikon ajan, puhumattakaan isoista nettiturnauksista, jotka kestävät yli 24h putkeen.

Siinä saa pelata nettiturnauksia vuoden jokaisena päivänä ja silti parasta ei tulla saamaan selville.

Vierailija
24/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän shakkia on urheiluna pidetty niin kauan kuin minä yli viisikymmenvuotisen elämäni aikana muistan. Itse en sitä tosin urheiluna pidä. Minulla on urheilulle erittäin tiukat kriteerit ja esimerkiksi "hevosurheilu" ja "autourheilu" ei täytä niitä kriteerejä. 

Tuollainen liian tiukka rajaaminen menee nopeasti hölmöläisten hommaksi. Esimerkiksi toi hevosurheilu on paljon rankempaa suorittamista kuin vaikka curling. Pitäisikö sekin sitten jättää pois urheilulajien joukosta? Vähitellen joutuu jättämään puolet olympialajeista pois kun raja siirtyy yhä edemmäs.

Millä ihmeen oikeudella sinä toisten mielipiteitä määrittelet hölmöläisten hommaksi? Se oli vain oma mielipiteeni, enkä sitä tyrkytä kenellekään, jokainen pitäköön autoilua ja hevostelua minä haluaa.

Arvasinkin, että joku tulee todistelemaan, kuinka hevosurheilu, tai autourheilu on rankenpaa, kuin se ja se urheilulaji. Avasinko ktiteerejäni jotenkin? No en avannut, mutta silti sinä lähdit mutupohjalta arvostelemaan mielipiteitäni, määritellen ihan itse, mitä ne kriteerini ovat. Ei, lajien fyysinen rankkuus ei liittynyt lainkaan kriteereihini. Enkä muuten ottanut lainkaan kantaa curlingiin, joten erittäin huono vertaus sekin.

Itse muuten seuraan kilpa-autoilua ja hevosten urheilua, mutta en niitä siltikään niitä urheilulajeina pidä, siis ihmisten urheilulajeina. Syy on se, että ihmisellä on aivan liian pieni osuus lopputuloksissa.

Se on hölmöläisten hommaa jos alkaa väittämään, ettei olympialajit joilla on vuosisatainen historia ole oikeaa urheilua.

Vierailija
25/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokerin pelaaminen rinnastetaan arpajaiseen osallistumiseen ja siksi se ei ole e-urheilua. Vaikka pokerissa taidollakin voi olla merkitystä, ensisijaisesti se on arpajaislaissa tarkoitettu arpajainen. Pokerissa voit voittaa pelkällä tuurilla.

Vierailija
26/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni shakki, pokeri ja e-urheilu eivät ole urheilua, vaan pelaamista. Urheiluksi luen vain fyysistä liikettä, voimaa, nopeutta ym. vaativat lajit.

Tämä, ei se niin vaikeaa ole. Autoilu ja hevostelu on sitten vähän rajatapauksia että voiko ne laskea urheiluksi koska työn siinä tekee pääosin bensa tai kauramoottori, mutta pelejä ne ei ainakaan ole.

Vierailija
27/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hölmöläisten hommaa jos alkaa väittämään, ettei olympialajit joilla on vuosisatainen historia ole oikeaa urheilua.

Onko sinulla pahakin lukihäiriö? Minä en väitä yhtään mitään. Minulla vain on omat mielipiteeni eri urheilulajeista, enkä tyrkytä niitä yhtään kenellekään, enkä varsinkaan ole vaatimassa yhdenkään lajin poistoa yhtään mistään. Lopeta nyt hyvä ihminen tuo vauhkoaminen. Voit ihan rauhassa seurata olympialaisten kouluratsastusta vastakin, eikä sinun tarvi piitata pätkääkään siitä, mitä mieltä minä siitä lajista olen.

Vierailija
28/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hevosurheilu on urheilua, mutta ei ihmisten, vaan hevosten urheilua.

Vierailija
29/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakki on laji, jota arvostan suuresti, kuten yleensäkin älykkäitä ja osaavia ihmisiä. Rankkakin se on varmasti, siitä ei epäilystä. Mutta onko se urheilua? Mielestäni ei ole. 

Vierailija
30/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta enkeliä mahtuu tanssimaan nuppineulan kärkeen? Tässä taitaa olla aivan yhtä tiukasta kädenväännöstä kyse?

Vierailija
31/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni on todellinen sporttihirmu. Makaa sohvalla kaiket päivät rasvamaha pystyssä, työntää sipsia suuhun ja kituset huuhtelee kaljalla tai limulla. On niin sporttinen että hakkaa pleikkaria aamusta iltaan. Varmasti rankkaa on olla aktiiviurheilija.

Vau mikä upea sporttinen suomalainen aktiivinen mies! Pitää muistaa antaa urheilijalle myös palautumisrauha rankan suorituksen jälkeen.

Vierailija
32/36 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi liian suuri vaikutus, kun kerran tyyliin samat heebot ovat vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen lajin huipulla. Liian suuri tuuri tuskin sallisi moista tuuria niin harvoille ja niin usein. Pokeri perustuu epätäydelliseen informaatioon.

Vierailija
33/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fyysinenkin kisaaminen on urheilua.

Vierailija
34/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni shakki, pokeri ja e-urheilu eivät ole urheilua, vaan pelaamista. Urheiluksi luen vain fyysistä liikettä, voimaa, nopeutta ym. vaativat lajit.

e-urheiu vaatii fyysisistä ominaisuuksista kyllä nopeaa reaktiokykyä. Miksi se olisi vähemmän urheilua kuin vaikka pistooliammunta, joka sekään ei ole kovin liikunnallista (päinvastoin, pyritään välttämään liikettä suorituksen aikana).

Vierailija
35/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevän ihmisen mielestä ovat yhtä paljon urheilu kuin Kimblen pelaaminen. Naurettavaa.

T: Pokerin, shakin ja konsolien pelaaja

Vierailija
36/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin nuorempana kilpa-ammuntaa. En mielestäni harrastanut urheilua, ei siinä tullut hiki eikä räkä roiskunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi