Petra Domsch, plagiaattori
Uusin SK käsittelee taiteen ottamista omiin nimiin sekä muita konsteja saavuttaa itselleen ansiota arvonnousua. Artikkelissa mainitaan Petra Domsch, jonka muilta kopioimat ja itselleen signeeraamat maalaukset koristavat lastenkirjoja.
http://digi.suomenkuvalehti.fi/issue_page/kuvien-salaisuus/?shared=1
Kommentit (276)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 18:29"]
Tämä lienee taiteilijan omia tuotoksia. En oikein tiedä, millaisia ajatuksia se minussa herättää. Hämmentävää:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=318055464951136
Päällimmäisenä mielessäni pyörii kuitenkin kysymys: MITÄ tuo keski-ikäinen keijukaismies oikein tekee?
[/quote]
Hei kun mä olin mökillä ilman nettiyhteyttä silloin, kun tota keijukaismiestä kauhisteltiin, ja sit se oli jo poistettu fb:stä kun palattiin taas yhteyksien ääreen, niin ei kellään olis sattumalta sitä jossain jemmassa tai tietoa jostain toisesta linkistä, jonka kautta sen pääsisi vielä näkemään? Olisinpahan vaan utelias sen näkemään.
Tämä lienee taiteilijan omia tuotoksia. En oikein tiedä, millaisia ajatuksia se minussa herättää. Hämmentävää:
Päällimmäisenä mielessäni pyörii kuitenkin kysymys: MITÄ tuo keski-ikäinen keijukaismies oikein tekee?
[/quote]
Hei kun mä olin mökillä ilman nettiyhteyttä silloin, kun tota keijukaismiestä kauhisteltiin, ja sit se oli jo poistettu fb:stä kun palattiin taas yhteyksien ääreen, niin ei kellään olis sattumalta sitä jossain jemmassa tai tietoa jostain toisesta linkistä, jonka kautta sen pääsisi vielä näkemään? Olisinpahan vaan utelias sen näkemään.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:42"]
Eiköhän siitä jossain vaiheessa tule jotain, ainakin jossain Pohjanmaan lehdissä.
[/quote]
Seinäjoen seudulla ilmestyvässä Ilkka-lehdessä oli kyllä puolen aukeaman juttu jo heti aika aluksi, monta päivää sitten siis.
Eiköhän noilla P.D.n saavutuksilla ole tie auki Marimekon pääsuunnittelijaksi :)
Mitä tälle keissille kuuluu tänä päivänä?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 13:35"]
Miten kukaan voi uskoa esim. tämän kuvan olevan saman piirtäjän kynästä, en voi ymmärtää:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=185097248246959
[/quote]
Kristiinassa on tuollaisia kaivoja. On ehkä tuon kaivon piirtänyt, mutta hiirulaiset on kyllä jonkun muun käsialaa.
[/quote]
Ei ole tuota kaivoakaan kyllä piirtänyt sama ihminen, jonka luomus tuo ihana keijukaissetä on. Ei millään.
Toki voi olla, että hiirulaiset ja kaivo on piirretty läpi kahdesta eri kuvasta... ehkäpä sitä voisi sanoa postmoderniksi kollaasitaiteeksi, jos oikein kovasti yrittää?
Luulen, että tämän taiteilijan todellisuuskuva on hiukan epänormaali. Hän uskoo varmaan itse tehneensä nuo teokset. Kuvat itsestään näyttää aika erikoisilta.
Kyllähän hän sitten on huijaamalla saanut apurahatkin. Koska meriitteihin niiden saaminen perustuu. samoin kuin paikat näyttelyihin jne.
[/quote]
Aivan hirvee kuva :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 19:20"]
Joutuu varmasti maksamaan apurahat sun muut takaisin kun huijaus paljastuu.
[/quote]
Ehkä, ehkä ei. Ei hän varmaan projektillaan ole huijannut, vain aiemmalla näytöllään, mutta onhan sekin jo aika paha.
Sääliksi käy naista. Tuo Sophia Lauren -juttu on ihan epäkypsää huomionhakuista touhua. Aikuisen ihmisen kohdalla kertoo jo aika paljon. Ei normaalia.
Hänen omat teoksensa ovat kammottavia. Niitä voisi kehua jos tulisivat alle 10-vuotiaan kynästä. En voi uskoa että on kehdannut paljastaa niitä omikseen lainkaan, ja samalla kutsua itseään taiteilijaksi. Sällittävää, mutta näin on. Joskus se totuus satuttaa. Moni haluisi kovasti olla pop-tähti, mutta harvalla rahkeet riittää. Sitten kun sitä ei kestä niin käy näin. Maalauksia on helpompi plagioida kuin esim sitä musiikkia, mutta miten voi nykyaikana uskoa selviävänsä tuollaisesta, ellei ole elä jo aivan muissa maailmoissa.
Enemmän tuossa vois nurisemisen aihetta olla alkuperäisillä taiteilijoilla ja hänen taiteeseen sijoittaneilla ostajilla.
Muut kehuu sitä Sophia Loren kuvaa, että näytätpä tässä kauniilta ja tyyppi vaan kiittelee ihan kun ois oma kuva. Huhhuijaa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:34"]
Muut kehuu sitä Sophia Loren kuvaa, että näytätpä tässä kauniilta ja tyyppi vaan kiittelee ihan kun ois oma kuva. Huhhuijaa.
[/quote]
En tiedä sitten olisikohan vitsillä laittanut? Ei ole tervettä jos tosissaan on. Sitten koko taidehuijauksen vois melkein laittaa mielenvikaisuuden piikkiin.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:49"]
[/quote]
En tiedä sitten olisikohan vitsillä laittanut? Ei ole tervettä jos tosissaan on. Sitten koko taidehuijauksen vois melkein laittaa mielenvikaisuuden piikkiin.
[/quote]
No jos on vitsillä laittanut, niin luulisi, että muut olisivat sen vitsinä ottaneet ja kommentoineet sen mukaisesti tai olisi itse kommentoinut jotain että se on vitsi. Mitä ei siis ole ilmeisesti tapahtunut, kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:51"]
[/quote]
[/quote]
No jos on vitsillä laittanut, niin luulisi, että muut olisivat sen vitsinä ottaneet ja kommentoineet sen mukaisesti tai olisi itse kommentoinut jotain että se on vitsi. Mitä ei siis ole ilmeisesti tapahtunut, kumpaakaan.
[/quote]
Lisään: ja miksi sitä Lorenin kuvaa on pitänyt mennä muokkaamaan, jos kyseessä on vain vitsi? Alkuperäinen kuvahan oli ihan selkeä, tämä muokattu vedetty jonkun rasterin läpi jotta siitä olisi tullut "taiteellisempi".
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kyllä siellä joku kysyy, että onko nimesi sophia? Toihan on liian ilmeinen, eihän noi näytä yhtään samalta. Kai kaikki tunnistaa lorenin?
Ainoa selitys kuvalle, jos tosissaan on laittanut, että hän on skitsofreninen tai muuten totuus rakoilee. Kaikenlaisia säätäjiä täällä pallolla onkaan...
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 18:21"]
No, ruotsinkielinen Yle on ainakin jo tarttunut uutiseen: http://svenska.yle.fi/artikel/2013/10/19/kristinestadsbordiga-domsch-anklagas-plagiat
[/quote]
Harvinaista, että rantaruotsalaiset uskaltavat tuolla tavalla kuohuttaa Ankkalammen vettä! Hyvien veljien ja siskojen likaiset pikku temput kannattaisi pitää piilossa, että pysyy väleissä...
[/quote]