Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Prisman kassa paikalla, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:30"]Miksi työntekijät nyysii kaikki Muumi rilli-mukit, eikä niitä tule myyntiin asiakkaille? Miksi kauppias hyväksyy tämmöisen toiminnan?
[/quote] Prismoissa ei ole kauppiaita, joten paha vastata.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 12:45"]
Joskus kuulin että jossain Cittarissa oli hirveä hierarkia eli vanhat kassamummot oli hirveän nihkeitä uusia työntekijöitä kohtaan. Kuvittelivat olevansa jotain pomoja eikä kunnolla edes neuvottu uusia työntekijöitä. Miten siellä Prismassa otetaan uudet työntekijät vastaan varsinkin jos on kyseessä vaikka keski-ikäinen eikä mikään opiskelija likka. Onko hyvä perehdytys? Onko vaikeaa oppia kassajärjestelmä? Miten hyvin opetetaan erikoistilanteita varten eli sitä varten jos joku ei mene nappiin siinä kassalla ja tarvitsee vaikka apua?
Olen nimittäin törmännyt tilanteisiin joissa kassa ei ole osannut jotain juttua vaikka nyt bonussetelin laittamista kassaan tms. ja siinä sitten naama punaisena yrittää saada jotain toista kassaa auttamaan eikä heistäkään välttämättä kukaan voi heti tulla.
[/quote]
Varmasti tosi kauppakohtaista tämäkin, ei voi erotella, että Prismassa näin ja Cittarissa noin. Oon itse opiskelujen ohessa Cittarissa töissä. Meillä vanhat kassamummot on kyllä mukavia ja ottavat hyvin vastaan :D Perehdytys meillä on kolme päivää (mut perehdytettiin tosin eri myymälässä kuin missä olen nyt, koska olin kesätöissä toisessa Cittarissa) ja tänä aikana siis perehdyttäjä on koko ajan mukana. Ensin käytiin läpi taloa ylipäänsä, tapoja sun muuta ja ekan päivän lopulla alettiin harjoitella kassaa. Tokana ja kolmantena päivänä sit oltiin ihan oikeesti kassalla asiakkaiden parissa :)
Jos jotain juttua ei osaa, niin voi kysyä viereiseltä kassalta, mutta jos on kiire tai ketään ei ole lähistöllä, niin soitetaan kassatoimistoon, jossa on aina joku, joka sit voi neuvoa eteenpäin. Samaten muissa ongelmatilanteissa, niin soittoa kassatoimistoon tai osastolle, mikäli on esim. just jonkun hinnan kanssa epäselvää.
Ja tosiaan, aika monesti itsekin tietää tuotteen hinnan tai asiakas muistaa sen, mutta jos tuotteesta puuttuu koodi, ei sitä saa itse kassaan lyötyä millään ilman koodia. Pelkällä hintatiedolla ei siis tee oikeastaan mitään. Hinnan voi kuitenkin lyödä tuoteryhmään, mutta meillä tähän tarvitaan erikseen lupa osastolta tai kassatoimistosta.