Tupakoitsijat ovat ällöttäviä ja itsekkäitä!!!
Olen nyt ollut hieman yli vuoden polttamatta ja nyt hävettää että poltin. Morkkiksetkin painaa koska olen haissut tupakalta ollessani lasteni lähellä, halannut heitä ja haissut tuhkakupille :(
Nyt vasta tajuan miten ällöttävä ja itsekäs tapa se on!
Miksi SINÄ poltat? Miksi et lopettaisi?
Kommentit (64)
Tupakoin, koska se oli mukavaa ajanvietettä, siitä tuli mukava olo, maistui hyvältä, oma aika ja rentoutuminen. Minulla ei ole lapsia, joten mitä merkitystä? Se että tuhoan oman ruumiini on oma asiani. Rentoutumishetkiä ja sitä nikotiinipuuskaa joka iskee muutama sekunti sen jälkeen kun ensimmäiset henkoset vetää. Ah.
Olen nyt ollut 1,5kk polttamatta ilman korvaushoitoja, eikä tee mieli tupakkaa. Muutaman kerran on tehnyt mieli, mutta on mennyt nopeasti ohi. Olin tosin polttanut vasta 12 vuotta, joten kovin pitkästä ajasta ei ollut kyse.
Edelleenkin puolustan tupakoitsijoiden oikeutta tupakoida. Kantapaikkamme terassilla en käske muita olemaan polttamatta. En ala yskimään, en heiluttele lompakkoa että "NÄIN PALJON SÄÄSTÄN". Enemmänkin ihmiset yrittävät puhaltaa savunsa muuhun suuntaan. Ja itseäni se ei haittaa lainkaan että muut tupakoivat. Pääkipua on nyt viime aikoina tullut terassilla, mutta menee ohi kun poistuu savutiloista.
Antaa tupakoitsijoiden tupakoida jos niin haluavat. Minä en puolusta tupakointia, vaan puolustan ihmisen itsemääräämisoikeutta ja oikeutta valita tupakointi jos niin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:21"]
Minä pidän tupakoitsijoita hyväksikäytettyinä lapsina... kukaan ei aloita aikuisena... ainakin ennen tupakointia pidettiin coolina ja aikuisena joten monet ajautuivat alaikäisenä sen lumoihin...
Todella sääli. Aina kun näen tupakoitsijan ajattelen, että voi pikkuista :S
[/quote]
Minä aloitin vasta 20-vuotiaana. Syy oli se, että tupakat peitettiin kaupoissa. Tarpeeksi kauan kuin tönitään, niin saattaa ihmisen pienen pieni anarkisti herätä ja näyttää takapuolta tyhjänpäiväsille laeille.
Ainiin, mites tilastot muuttuikaan? Tupakkaa ostetaan nykyään enemmän, kuin ennen piilottelua :D
Niinpä niin...Te poltatte koska minä olen itseäni täynnä ja kerron mielipiteeni. Minkäs takia tupakoitsijat saavat haukkua minua? AP
Miksi nikotiinitonta nuuskaa alapeukutetaan? Sehän on nikotiiniton, savuton ja vähäkalorinen vaihtoehto jonka virkistävä vaikutus perustuu kofeiiniin. Tupakka-aromia on joissain mausteena.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:34"]
Niinpä niin...Te poltatte koska minä olen itseäni täynnä ja kerron mielipiteeni. Minkäs takia tupakoitsijat saavat haukkua minua? AP
[/quote]
Eihän me haukuta, me kerrotaan mielipiteemme. ;) Vai eikä saada kun poltetaan?
Tiedän olevani, anteeksi, hävettää... Lupaan lopettaa.
[/quote]
En ole _ikinä_vetänyt yhtään tupakka sinun vuoksesi, mutta minä kysyn, että miksi sinä _haukut_ tupakoitsijoita?
Jatkossa jotain rakentavampaa, okei?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:36"]
[/quote]
Eihän me haukuta, me kerrotaan mielipiteemme. ;) Vai eikä saada kun poltetaan?
[/quote]
Ymmärräthän, että asenteilla on oikeasti väliä. Jos olisit tehnyt aloituksen, jossa olisit kertonut olevasi onnellinen lopettamisestasi, niin todennäköisesti olisit saanut ihan erilaisen reaktion. Sinua olisi onniteltu ja sinulta olisi kysytty neuvoja lopettamiseen. Nyt kun ensin aloitit dissaamisen ja muiden alentamisen, niin tottakai tupakoitsijat kokevat vastarintaa sinun "kannustamiseesi".
Se, joka itsensä ylentää, alennetaan.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:49"]
Olen nyt ollut hieman yli vuoden polttamatta ja nyt hävettää että poltin. Morkkiksetkin painaa koska olen haissut tupakalta ollessani lasteni lähellä, halannut heitä ja haissut tuhkakupille :(
Nyt vasta tajuan miten ällöttävä ja itsekäs tapa se on!
Miksi SINÄ poltat? Miksi et lopettaisi?
[/quote]Yleensä tupakoinnin lopettaneet oon äänekkäimpiä mollaajia. Sääli :(
[/quote]
Poltatko sinä? Ihan tarkoituksella kirjoitin rumasti jotta ihmiset heräisivät ja ottaisivat pään pois tuhkakupista.
Minä lopetin yksinkertaisesti niin että vain päätin että nyt se loppuu. Minulla oli jäljellä yksi tupakka, sitä polttaessani päätin että tämä on minun elämäni viimeinen tupakka, hyvästi "rakas" harrastus ja elämäntapa.
Eikä se ollutkaan niin kamalaa kuin olin pelännyt. En edes tarvinnut mitään nicorettejä tms. t.ap
[/quote]
Tuo vain nyt sattuu toimimaan ihan toisella tavalla. Oli oikein _pakko_ mennä tupakalle, ihan sinun kiusaksesi.
Miksi poltan? Koska pidän tupakasta. Olen hyvin tietoinen terveysvaikutuksista mutta en välitä.
Ja juu, olin polttamatta melkein viisi vuotta kunnes halusin aloittaa taas.
Minä olenkin tehnyt sellaisen aloituksen jossa hehkutin tupakoimattomuuden ihanuutta niin sinnekkin tuli tupakoitsijat pätemään kuinka ah niin ihanaa on polttaa ja olenko nyt olevinani parempi ihminen kun en polta :(
Kirjotin siis tahallani rumasti jos vaikka sillä saisin piston sydämeen äidille joka juuri tupakalta tultuaan menee pussaamaan pienen pientä vauvaansa....Ystäväni teki niin tänään ja siksi halusin avautua tästä aiheesta. t.AP
Olisiko näyttää linkkiä keskustelun avauksesta? Jotenkin tuntuu, että et ole niin vilpitöntä aloitusta tehnyt, kuin väität.....
Minä tupakoin, koska se tekee minut onnelliseksi. Etupäässä olen lasten takia polttamatta, mutta kun joskus pääsen hetkeksi "vapaalle" niin poltan ja on se niin ihanaa. Haikailen vain niitä aikoja, jolloin sain polttaa sisällä mukavasti.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:39"]
[/quote]
En ole _ikinä_vetänyt yhtään tupakka sinun vuoksesi, mutta minä kysyn, että miksi sinä _haukut_ tupakoitsijoita?
Jatkossa jotain rakentavampaa, okei?
[/quote]
No? Jos aloittaa, kait osaa vastatakin?
Ennen tupakkaa mainostettiin, oikein yllytettiin ihmisiä polttamaan, polttaa sai melkein kaikkialla, kodeissa poltettiin jopa päiväkodeissa. Kukaan ei ihmetellyt eikä valittanut. Vähän sama alkoholin kanssa, haitat tiedetään mutta sitä vaan kuluu.
Haitat tiedetään mutta kumpikin on ihan laillista käyttää.
Hieman suvaitsevuutta peliin, minulle on ihan sama jos joku polttaa tai juo, kunhan ei tee sitä minun talossani ettei ole ilma sininen savusta ja känniset örise ja oksentele pitkin poikin. Ulkona saa olla miten lystää, ei se minua kaiva. Ihan jokaisen oma asia.
Pakko tähän tulla ilakoimaan mutta minusta on ihanaa lukea tällaista ketjua TUPAKOIMATTOMANA :) tänään on toinen päivä ilman tupakkaa ja olen todella ylpeä itsestäni. Takana 10 vuotta tipakointia (olen 23) ja lukemattomia kertoja yrityksiä lopettaa jotka ovat kaatuneet muutaman tunnin jälkeen. Jostain syystä päätimme nyt mieheni kanssa jättää tupakat kauppaan ja nikotiinipurkan voimalla mennään. Nikotiinista tulen purkan myötä olee riippuvainen vielä jonkin naikaa mutta olen onnellinen että pääsin eroon siitä pahasta mutta samalla nii ihanasta :) kaipaan tupakkaa mutta pidän tästä olosta enemmän. Nyt olen varma etten enää ikinä koske tupakkaan!
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 21:14"]
Pakko tähän tulla ilakoimaan mutta minusta on ihanaa lukea tällaista ketjua TUPAKOIMATTOMANA :) tänään on toinen päivä ilman tupakkaa ja olen todella ylpeä itsestäni. Takana 10 vuotta tipakointia (olen 23) ja lukemattomia kertoja yrityksiä lopettaa jotka ovat kaatuneet muutaman tunnin jälkeen. Jostain syystä päätimme nyt mieheni kanssa jättää tupakat kauppaan ja nikotiinipurkan voimalla mennään. Nikotiinista tulen purkan myötä olee riippuvainen vielä jonkin naikaa mutta olen onnellinen että pääsin eroon siitä pahasta mutta samalla nii ihanasta :) kaipaan tupakkaa mutta pidän tästä olosta enemmän. Nyt olen varma etten enää ikinä koske tupakkaan!
[/quote]
Hieno homma! Onnea sinulle. :)
Varoituksen sana kuitenkin (itse lopettanut lukuisia kertoja ennen kuin lopullinen lopetus onnistui): 3. ja 4. päivä ovat vaikeimpia. ;) Niistä kun selviät niin selviät mistä vain!
No ap, kerro nyt jo, miksi vittuilet kaltaisillesi itsekkäille yms yms???
Minä en ole lopettanut tupakointia. En vain polta tänään. Yritän sanoa tuon joka päivä, ja nyt on pari kuukautta menty näin, enkä ole yhtäkään savuketta polttanut. En pysty sanomaan että en tule koskaan elämässäni polttamaan. Miten sellaisen sitoutumisen voi tehdä? Enkä viitsikään, koska se vain ahdistaa.
En polta tänään, ja toivottavasti voin sanoa saman huomennakin.
Olen tätä ennenkin yrittänyt. Olen useasti ollut puolikin vuotta tupakoimatta, mutta nyt näyttää ehkä lupaavimmalta, koska en pureskele purukumeja tai vastaavia nikotiinituotteita, enkä syö lääkkeitä.
Mutta, katsotaan miten käy.
Lukekaa ajatuksella mitä olen kirjoittanut...Huoh... t.ap
En mä susta pahista tee, ei tarvetta, mutta ikävä sä silti olet kanssaihmisiäsi kohtaan... noloa.
Kannusta niitä, ketä sitä tarvitsee, mutta älä ala vittuilemaan ja haukkumaan meitä muita.