Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä vieraannutti eroriidassa pienet lapset äidistä lastensuojelun avulla :(

Vierailija
07.09.2020 |

Karmeeta luettavaa taas uutisissa. Edelleenkö joku väittää että lasu ei tee virheitä eikä riko perheitä. Juuri sitä ne tekee kun patologisoivat eroriidat ja sotkeutuvat niihin.

"Melko pian eron jälkeen Maija pyysi kasvatus- ja perheneuvolasta apua hankaliin vaihtotilanteisiin, koska lapset oireilivat siirtyessään vanhemman luota toiselle. Myöhemmin aloitettiin laaja perhetutkimus. Sen aluksi Maija pyysi toisen lapsen psykologin vaihtamista, koska piti häntä asenteellisena.

– Halusin että lähdetään puhtaalta pöydältä, mutta se ei käynyt. Suututettu psykologi jäi.

Arki sujui Maijan kertoman mukaan aluksi normaalisti, mutta sitten tuli yllätys: lapset haettiin kiireelliseen sijoitukseen suoraan päiväkodista.

-Se tuli minulle täysin puskista. Lapsista ei oltu tehty yhtään lastensuojeluilmoitusta. Minulle sanottiin, että lasten kehitys oli tuolloin ikätason alapuolella ja että olen vieraannuttaja, Maija kertoo ja sanoo, ettei lasten kehityksessä myöhemmin havaittu mitään poikkeavaa.

Parin kuukauden sijoituksen jälkeen lapset muuttivat asumaan isänsä uuteen perheeseen. Maija sai isän päätöksellä tavata lapsiaan tai puhua heidän kanssaan puhelimessa vain satunnaisesti kunnes yhteydenpito loppui kokonaan.

Maijan mielestä entinen puoliso käyttää mielivaltaa ja ohjailee vakuuttavana puhujana oman paikkakuntansa lastensuojelun työntekijöitä tekemään päätöksiä isän haluamalla tavalla.

– Nuo viranomaiset ovat toimimattomuudellaan ja väärillä toimilla aiheuttaneet lasten ja äidin ennen niin rakastavan ja läheisen suhteen rikkoontumisen, eivätkä lapset ole saaneet minkäänlaista apua, Maija sanoo.

Lasten ja äidin tapaamisia aluksi ”puolueettomalla maaperällä” järjestänyt yksikkö teki neljä lastensuojeluilmoitusta. Niissä työntekijät ilmoittivat, etteivät tapaamiset toteutuneet sovitusti ja olivat huolissaan lasten psyykkisestä hyvinvoinnista. He kertoivat lasten ikävöineen tuolloin äitiään.

Viime vuonna tehtiin äidin aloitteesta uusi, yli puoli vuotta kestänyt perhearvio. Maija kertoo saaneensa sen vasta hallinto-oikeuden päätöksellä, koska sosiaalitoimi ei pitänyt sitä tarpeellisena.

Arviossa suositeltiin isälle ammattiapua vihantunteeseen äitiä kohtaan ja erottaakseen lasten tunteet omistaan. Lapsille suositeltiin psykoterapiaa ja edunvalvojan hakemista. Ne eivät ole toteutuneet.

– Viranomainen ei toimi, vaikka itse tilasi tämän yhteiskunnalle erittäin kalliin perhearvion, Maija ihmettelee. Hän arvelee syyn olevan se, että niin ”viranomaiset voivat turvata toinen toisensa selustan”.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meilläkin lastensuojelu moneen kertaan yritti vieraannuttaa minut lapsista mustamaalaamalla ja esittämällä valheita ja huolestumalla omista valheistaan. Eivät olleet varautuneet siihen, että se ei sopinut exälle eikä minulle. Me ollaan aina taisteltu sen puolesta, että meidän lapsilla on isä ja äiti. Olette muuten helvetillisiä psykopaatteja lastensuojelun sossut. Meidän lapsille jäi ikuiset traumat.Ne on niillä vielä aikuisenakin.

Vierailija
22/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämän teki lasten äiti. Lasten äiti itse jättää lapset kotiin lomareissunsa ajaksi, ei anna lapsille ruokaa, ja sai silti puhuttua sossun itsensä puolelle, ja lopetti lasten tapaamiset isän kanssa. Tämä kunnassa, jossa AVI on tehnyt lukuisia tutkintoja. Silti se kunta saa jatkaa ihan mielivaltaista toimintaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näille ihmisille, jotka tuovat lastensuojelun toiminnan puutteet julkisuuteen. Enää ei anneta häpeän vaientaa asioista puhumista.

Vierailija
24/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis naista syytettiin vieraannuttamisesta mutta myöhemmin paljastuikin että se vieraannuttaja olikin isä.

Lastensuojelussa on nielty tämä "isä on tasavertainen vanhempi äidin kanssa" -ajatus vaikka oikeasti todella harvassa perheessä isä oikeasti osallistuu lasten hoitamiseen tasavertaisesti. Sillä on nyt tuhoisat seuraukset.

Tunnen myös hyvin tapauksen jossa isä syyttä äitiä vieraannuttamisesta samalla sitä itse yrittäen. Epäonnistui siinä mutta nyt kouluikäinen lapsi ei osaa alkeellistakaan tunteiden käsittelyä kun meni sen sotkemaan.

Vierailija
25/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lastensuojelu yritti saada meidät ”huoltamaan” omia lapsiamme laajennettuun lähedtymiskieltoon tuomitun mt-ongelmaisen sukulaisen kanssa.

Ei tietenkään suostuttu, ko henkilö mm kaappasi toiden lapsen ja stalkkasi heitä puistossa jne, minkä jälkeen lastensuojelu yritti maalata meidät vanhemmat ”yhteistyökyvyttömiksi”.

Vierailija
26/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis naista syytettiin vieraannuttamisesta mutta myöhemmin paljastuikin että se vieraannuttaja olikin isä.

Lastensuojelussa on nielty tämä "isä on tasavertainen vanhempi äidin kanssa" -ajatus vaikka oikeasti todella harvassa perheessä isä oikeasti osallistuu lasten hoitamiseen tasavertaisesti. Sillä on nyt tuhoisat seuraukset.

Tunnen myös hyvin tapauksen jossa isä syyttä äitiä vieraannuttamisesta samalla sitä itse yrittäen. Epäonnistui siinä mutta nyt kouluikäinen lapsi ei osaa alkeellistakaan tunteiden käsittelyä kun meni sen sotkemaan.

Niin yleistä ja aivan surkeaa siinä vaiheessa, kun lasun huolestuneet tädit alkavat empaattisesti kuunnella vieraannuttajan huolia. Lisää bensaa liekkeihin.

Avioerojuristit ovat omalla ammattitaidollaan estäneet niin monta vieraannuttamisyritystä kun ovat todenneet yksinkertaisia asioita elämästä ja lopettaneet reagoinnin asiakkaan vieraannuttamishaluihin. Sossut eivät kykene samaan?

Vierailija
27/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaisa ero on varmasti tuhat kertaa yleisempää kuin vilja eerikan kohtalot. Lasu onnistuu vain pahentamaan lasten tilannetta näissä eroissa. Ettekö te osaa teidän työtänne? Kyttäätte ja etsitte vain sitä eerikaa? Jota ette myöskään onnistuneet suojelemaan vaan uskoitte isänsä valheita koska suku täynnä sossuja.

Vierailija
28/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikeaa tajuta tätä lastensuojelun toimintaa.

Olen eronnut kahden lapsen isästä.

Hän uhkailemalla sai lähihuoltajuuden.

Pelkäsin miestä, ja tiesin että hän oikeasti tekisi mitä vaan että saisi lähivanhemmuuden.

En lähtenyt käräjille, koska voimat ei olisi riittänyt, niinpä meillä on viikko viikko huoltajuus, minä etävanhempi.

Lasten isä juopottelee silloinkin kun tytöt ovat hänellä, ei mitään rajoituksia nukkumaanmenon kanssa, lapset ovat aamuisin keskenään hereillä, kun isänsä nukkuu. Tytöt ovat nyt 9 ja 4 v.

Sydäntä särki, kun pari vuotta sitten vanhempi tytöistä suri, kun hän joutuu yksin hoitamaan pienempää sisarta kun iskä nukkuu. Sanoin asiasta miehelle, mutta hän päättikin huutaa tytölleni, että mitä tämä valehtelee.

Olen ottanut yhteyttä lasuun.

Mutta sieltä sanottiin, että he eivät voi oikein mitään asialle. Korona aikaan he eivät voi mennä käymään kylässä, eivätkä he voi kuulla tätä nyt neljävuotiasta, vaikka tämä kertoo että isänsä juo kotona.

No, jätin lasun tekemättä, koska muuten olisi exän vihat niskassa, ja mikään ei muuttuisi mihinkään.

Hänestä on ennenkin tehty lasu, eskarista tekivät kun kerroin huoleni tyttöjen kotioloista isällään.

Mutta, nyt kun olisi oikeasti ongelma, mies tarvii apua, niin mitään ei tapahdu, mitään eivät lasusta pysty tekemään.

Ainii, pystyvät kyllä suosittelemaan miehelle hoitoon menemistä, näin sanoivat 😂😢

Vierailija
29/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

One in a million.

Eli siis kerran näinkin päin.

Vierailija
30/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi vieraannuttanut poikansa isästään. Puolisoni ei suostu näkemään isäänsä äitinsä puheiden johdosta

Vierailija
31/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin näin päin. Yleensä menee päinvastoin isän ja äidin kesken. No, poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
32/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lastensuojelu yritti saada meidät ”huoltamaan” omia lapsiamme laajennettuun lähedtymiskieltoon tuomitun mt-ongelmaisen sukulaisen kanssa.

Ei tietenkään suostuttu, ko henkilö mm kaappasi toiden lapsen ja stalkkasi heitä puistossa jne, minkä jälkeen lastensuojelu yritti maalata meidät vanhemmat ”yhteistyökyvyttömiksi”.

Tämä "yhteistyökyvyttömyys" on niiden yleisin keppihevonen. Sekin kun on yhtä ihanan epämääräinen kuin "huoli"

Ja jokaikinen joka kyselee jotain, perää oikeuksiaan tms on automaattisesti "yhteistyökyvytön".

Samaten yleistä on se että aletaan tilailemaan sitä omaa näkemystä tukevia lausuntoja. Meillä minä olin tehnyt valituksen yhdestä järjestön työntekijästä 12 vuotta aikaisemmin. Nyt lastensuojelu tilasi tältä ihmiseltä lausunnon että minä olen "yhteistyökyvytön". 

Tässä lehtijutussa varmasti se suuttunut psykologi on samalla tavalla "ammattitaitoisesti" kostanut äidille.

Vierailija
33/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella vaikeaa tajuta tätä lastensuojelun toimintaa.

Olen eronnut kahden lapsen isästä.

Hän uhkailemalla sai lähihuoltajuuden.

Pelkäsin miestä, ja tiesin että hän oikeasti tekisi mitä vaan että saisi lähivanhemmuuden.

En lähtenyt käräjille, koska voimat ei olisi riittänyt, niinpä meillä on viikko viikko huoltajuus, minä etävanhempi.

Lasten isä juopottelee silloinkin kun tytöt ovat hänellä, ei mitään rajoituksia nukkumaanmenon kanssa, lapset ovat aamuisin keskenään hereillä, kun isänsä nukkuu. Tytöt ovat nyt 9 ja 4 v.

Sydäntä särki, kun pari vuotta sitten vanhempi tytöistä suri, kun hän joutuu yksin hoitamaan pienempää sisarta kun iskä nukkuu. Sanoin asiasta miehelle, mutta hän päättikin huutaa tytölleni, että mitä tämä valehtelee.

Olen ottanut yhteyttä lasuun.

Mutta sieltä sanottiin, että he eivät voi oikein mitään asialle. Korona aikaan he eivät voi mennä käymään kylässä, eivätkä he voi kuulla tätä nyt neljävuotiasta, vaikka tämä kertoo että isänsä juo kotona.

No, jätin lasun tekemättä, koska muuten olisi exän vihat niskassa, ja mikään ei muuttuisi mihinkään.

Hänestä on ennenkin tehty lasu, eskarista tekivät kun kerroin huoleni tyttöjen kotioloista isällään.

Mutta, nyt kun olisi oikeasti ongelma, mies tarvii apua, niin mitään ei tapahdu, mitään eivät lasusta pysty tekemään.

Ainii, pystyvät kyllä suosittelemaan miehelle hoitoon menemistä, näin sanoivat 😂😢

Millä hän uhkaili, tappavansa sinutko? Oliko ollut väkivaltainen ennenkin? Muille neuvona, että käykää lääkärissä että ne liiton aikainen väkivalta tulee sinne dokumentoitua. Minua harmittaa, etten soittanut poliisia kun aihetta olisi ollut. Miksi jotenkin siitä häpeästä tulee omakin häpeä, vaikka se on oikeasti vain miehen häpeä.

Vierailija
34/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis... tässäkö nyt Maijan yksipuolisen kertomuksen perusteella jaetaan tuomioita? Ilman mitään lähdettä edes tekstille saati sille minkä pohjalta se on laadittu?

Olen varma että lastensuojelu tekee virheitä, myös siellä on töissä mulkeroita ja myös isät osaavat vieraannuttaa. Mutta haloo nyt valoja päälle.

Vierailija
35/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla exmies väittää mulle joka kerta, että olen estänyt lasta menemästä isälleen. Joka kerran sanon että olen päinvastoin rohkaissut ja kehottanut. Miehellä on joku miestukiryhmä, joka ilmeisesti aivopesee häntä.

Ei teiniä voi eikä viitsi pakottaa, lähes täysi-ikäiset alkavat jo muutenkin mennä niin kuin tykkäävät.

Miehen olisi kannattanut aktiivisemmin keskittyä harrastamaan pojan kanssa kun tämä oli pienempi, mutta silloin se ulkoilu ja muu ilmeisesti oli tylsää, ja ne voi äiti hyvin hoitaa, kun se on sitä arkista lapsenhoitoa. Olisi edes yrittänyt pelailla pojan kanssa, mutta kun sekin oli pitkästyttävää. Äiti voi hyvin viedä uimaan, hiihtämään, pyöräilemään, luistelemaan ym ym.

Sitten ihmetellään, kun ei ole oikein mitään tekemistä eikä yhteistä. On vaikka nuukailtu pelikoneiden hankinnassa, vaikka se olisi sellaista yhteistä ajanviettoa.

Vierailija
36/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis... tässäkö nyt Maijan yksipuolisen kertomuksen perusteella jaetaan tuomioita? Ilman mitään lähdettä edes tekstille saati sille minkä pohjalta se on laadittu?

Olen varma että lastensuojelu tekee virheitä, myös siellä on töissä mulkeroita ja myös isät osaavat vieraannuttaa. Mutta haloo nyt valoja päälle.

Nonni valkopesu käynnistyi...

Ja sitten tuleekin se että ”ei voi kommentoida julkisuudessa” ja sitten tulee uhriutuminen.

Normikaava.

Vierailija
37/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuleekin se että ”ei voi kommentoida julkisuudessa” ja sitten tulee uhriutuminen.

Normikaava.

Siis oletko sitä mieltä että kuuntelemalla vain Maijan kertomuksen saadaan reilu ja kattava käsitys tilanteesta?

Vierailija
38/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittaja oli nähnyt viralliset asiakirjat joista piirtyi sama kuva kuin äidin kertomasta.

Vierailija
39/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normikaava.

Siis oletko sitä mieltä että kuuntelemalla vain Maijan kertomuksen saadaan reilu ja kattava käsitys tilanteesta?

Eihän tuossa ole ”Maijan kertomus” vaan ihan viranomaispaperit tilanteesta.

Vierailija
40/100 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normikaava.

Lastensuojelun virheet ja vieraannuttaminen ovat todellisia ja vakavia asioita. Siksi ärsyttääkin kun ne hukkuu tällaiseen somevouhotukseen jossa ei yhtään tiedetä onko tarinan juuret persoonallisuushäiriöisen mamman päiväunissa vai todellisuudessa. Silloin niiden todellisten virheiden ja ongelmien huomioarvo ja uskottavuus kärsii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä