Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäaika

Vierailija
17.10.2013 |

Mitä mieltä te olette tästä kesäajasta? Minun mielestä se pitäisi lakkauttaa ihan kokonaan, sillä ainakin minulla on tosi vaikea päästä ylös sängystä aamulla viideltä (talviaikaa neljältä!!) ja lähteä autolla töihin. Olen aina aamuisin todella väsynyt ja autollakin ajaminen on vaikeaa kun yritän pitää silmäni auki. En jaksa enää herätä,liian aikaisin. :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä unirytmin muuttaminen kaksi kertaa vuodessa on paljesoittimesta.

Vierailija
2/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisit hiukan aikaisemmin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kellon muutos ei oikeasti tunnu missään. Vika on asenteessa.

Vierailija
4/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa talviaikaa, on vain kesäaika ja normaaliaika. Ja terve ihminen tottuu tunnin kellonsiirtoon vuorokaudessa tai viimeistään parissa. Jos sinua väsyttää edelleen "kellonsiirto", vika on jossain muualla kuin kellossa.

Vierailija
5/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Kesäaika pitäisi ihan ehdottomasti lopettaa koska siitä ei ole kuin haittaa ihmisille. Minä myös olen aamuisin todella väsynyt vaikka menen nukkumaan jo yhdeksältä. Ja todellakin, olen varmaan vaaraksi liikenteessä sillä en millään jaksa olla tarkkana noin aikaisin aamulla kun koko elimistöni kaipaan vielä vällyjen väliin.

Odotan kuin kuuta nousevaa 27 päivää, että pääsen taas takaisin normaaliin rytmiini.

Vierailija
6/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen joka vuosi näitä valittajia. Kuinka ihmeen tarkka unirytmi teillä on kun yhden tunnin siirto sekoittaa koko elimistön moneksi kuukaudeksi? Meneekö tavalliset aikuiset ihmiset aina kellontarkasti kymmeneltä nukkumaan ja herää kuudelta? Ei kyllä meidän perheessä eikä tuttavapiirissä. Kai nyt normaalistikin tunnin heittoja tulee yöuniin, eikä se ole mikään maailmanloppu.

Vierailija
7/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 12:11"]

Mä ihmettelen joka vuosi näitä valittajia. Kuinka ihmeen tarkka unirytmi teillä on kun yhden tunnin siirto sekoittaa koko elimistön moneksi kuukaudeksi? Meneekö tavalliset aikuiset ihmiset aina kellontarkasti kymmeneltä nukkumaan ja herää kuudelta? Ei kyllä meidän perheessä eikä tuttavapiirissä. Kai nyt normaalistikin tunnin heittoja tulee yöuniin, eikä se ole mikään maailmanloppu.

[/quote]Tunti on yllättävän pitkä aika. Jos normaaliaikaan herää viideltä ja sitten joutuu vaihtamaan sen kello neljän herätykseen niin kyllä se kenelle tahansa on vaikeaa. En tiedä omasta tuttavapiiristäni ketään joka ei ärsyyntyisi ja kärsisi ainakin jonkin verran kellojen siirrosta.

Ja sitten riesana on vielä kesäaikaan valoisat illat jolloin ei millään pysty nukahtamaan aikaisin vaikka aamulla on aikainen herätys. Tuohon vaivaan ei auta aina edes pimennysverhot sillä se valoisuus on niin kirkasta.

Vierailija
8/8 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap ajoissa nukkumaan niin ei niin kovin väsytä. Tai lääkäriin. Kenenkään rytmi ei ole tunnista kiiinni. Kelloja saisi siirtää vielä enemmän länteen päin niin saatais talvikausille enemmän valoa iltaan.