G: Mitkä kaksi asiaa/nimeä/esinettä jne sekoitat keskenään?
Piristetääs toisiamme. Mitkä asiat/esineet/nimet jne sekoitat keskenään? Enkä tarkoita nyt ns riimilipsahduksia vaan ihan selkeesti erilaiset sanat mutta menevät vaan sekaisin. :)
Kommentit (345)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:03"]numero 2 ja kirjain A. En oikeen tiedä miksi tämä on ollut ihan lapsesta asti :D
[/quote]8
Onpas outoa, olin kirjoittamassa, että mulla menee helposti numero 4 ja kirjain A sekaisin. Ja lapsesta asti tämä myös :D
Mä myös sekoitan puheessa usein eilisen ja huomisen :D
Harava ja varaava. Taloa rakennettaessa puhuin aina raksamiehille, sunnittelijoille ym. haravatakasta :)
Ihan lapsuudesta saakka lähes poikkeuksetta käsinkirjoittaessa joudun pysähtymään v ja j kirjainten kohdalle, sillä ne menee sekaisin teksteissä AINA, jos en keskity. En tajua, miten se on mahdollista.
englannin kieles sanat beach-bitch. välillä vähä kiusallisia tilanteita "i'm lying on the bitch"
Kutsun aina vahingossa uutta vuotta juhannukseksi ja kaikkia kotikekkereitä tupareiksi.
Maxi Makasiini ja Citymarket, koska molempien ilme on punainen. Pitää aina miettiä, kumpi oli kumpi. Samoin Lidl ja Ikea, koska molempien logoissa on samat värit.
Mä en oikeasti ymmärrä yhtään ainutta asiaa tässä ketjussa että miten ne voi sekoittaa :D Ihmeissäni luin tätä ja ajattelin että ei voi olla totta ja sanon tämän kaikella rakkaudella, en ivaten.
Nää on ollu hauskoja mutta mun silmissä uskomattomia! :)
Asta ja Arja menevät helposti minulla sekaisin.
Monta kertaa oon ajatellut mielessäni, että kaverilla on kämppikset, vaikka oikea sana olis tuparit.
Samoin työharjoittelussa ollessani mietin monta kertaa, että minun harjoittelija sitä ja tätä, kun piti ajatella, että minun OHJAAJA. Onneksi en kutsunut omaa ohjaajaa harjoittelijaksi. :)
Mulla menee sekaisin Milana Misic ja Irina Milan sekä vielä nolompi: Elton John ja John Lennon. Tää on tosi nolo siksi, kun itsekin tykkään kuunnella The Beatlesia ja Suusta pääsee Elton John, kun pitäisi sanoa John Lennon.
Bändeistä Poets of the Fall ja Fall out Boy menevät sekaisin. :D
Hiihtoloma ja syysloma. Sekoitan aina ihmisiä kysyessäni syksyllä esimerkiksi että "mennäänkö hiihtolomalla syömään" :)
Mulla menee englanninkieliset kuukaudet sekaisin lyhenteinä.
ESim. 23-Mar-2013 ajattelen usein marraskuun 23. päivä...
Elokuu ja lokakuu, joudun aina miettimään kumpi tulee ensin :D eli kumpi on 8 ja kumpi 10 kuukaus.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:18"]
Sekoitan kaksi viikonpäivää ihan säännöllisesti. Näin on tapahtunut lapsesta saakka. Syytä harvoin kerron kenellekään, koska pelkään sen kuulostavan kummalliselta. Näen nimittäin jotkut asiat - kuten juuri kalenterin - väreinä ja nuo kaksi päivää sattuvat olemaan saman väriset.
Sama ongelma on esim. joissakin äänissä (äänenkorkeuksissa), mutta se ei ole samalla tavalla arkipäivän ongelma. :)
[/quote]
Tuo on synestesiaa. Hyvin kiehtova ilmiö.
[/quote]
Tuosta tulikin mieleeni, että sekoitin itse äsken synestesian ja anestesian ja piti hetken miettiä, että mitä oikein tarkoitat.
Romani ja romaani, pitää aina miettiä.
Vihreän ja ruskean
Sit itse en sekoita, mutta todella moni sekoittaa (tiedän, kun olen toinen näistä:)
Helenan ja Hannelen
Kiva aloitus :)
Ruoholahti ja Vuosaari. Joudun miettimään pitkään, kumpi on kummassa päässä.
Strax ja rakt.
Ikea ja Lidl.