Ensi vuotta en enää jaksa elää näin
Muutaman päivän päästä täytän 47v. Ei yhtään kunnon työpaikkaa. Pelkästään joskus työkokeiluja. Olen nyt päättänyt, ettei minun tarvitse ensi vuonnakin elää näin. Tämä ei ole ihmisarvoista elämää.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun parisuhteet päättyy yleensä aina siihen, ettei mies jaksa elättää. Aluksi riittää kun teen kotityöt sitten miestä alkaa inhottamaan se, että on ainoa elättäjä. ap
Oletko vaatinut liikaa miehiltä? Jos et itse tuo yhtään rahaa pöytään, ja tukielinsairaus estää kotitöitäkin osittain, niin ehkä olisi kantsinut tyytyä johonkin vähän vähemmän tienaavaan ja vähemmän komeaan mieheen kuin ne ex-miehesi?
Molemmat ovat olleet pienituloisia eikä mitenkään erityisen komeita. Eka kuoli, toka ei jaksanut yksin elättää koko perhettä. Olen kyllä tehnyt kaikki kotityöt aina yksin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun parisuhteet päättyy yleensä aina siihen, ettei mies jaksa elättää. Aluksi riittää kun teen kotityöt sitten miestä alkaa inhottamaan se, että on ainoa elättäjä. ap
Oletko vaatinut liikaa miehiltä? Jos et itse tuo yhtään rahaa pöytään, ja tukielinsairaus estää kotitöitäkin osittain, niin ehkä olisi kantsinut tyytyä johonkin vähän vähemmän tienaavaan ja vähemmän komeaan mieheen kuin ne ex-miehesi?
Molemmat ovat olleet pienituloisia eikä mitenkään erityisen komeita. Eka kuoli, toka ei jaksanut yksin elättää koko perhettä. Olen kyllä tehnyt kaikki kotityöt aina yksin. ap
Okei, ajattelin että olet samanlainen kuin nykyiset nuoret naiset. Ehkä et sitten ole...
Olen pahoillani, että miehesi kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ajattelin että olet samanlainen kuin nykyiset nuoret naiset. Ehkä et sitten ole...
Olen pahoillani, että miehesi kuoli.
En kyllä ole. Mulla on aina ollut alhainen vaatimustaso miesten suhteen. Kiitos. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua masennukseen. Työ on vain työtä. Jos on kroppakin kunnossa nelikymppisenä ei pitäisi olla valittamista.
Kävin vuosikymmenet terapiassa, ei mitään apua. Eikä mulla ole kroppa kunnossa.
Vuosikymmenet? Ihan oikeasti? Kuinka monta kymmentä vuotta olet käynyt? Saitko koko ajalle Kelan korvaamaan ne?
Mieti jos sun pitäis raataa töissä 40h/vko huonolla palkalla, se olis vielä kamalampaa
Jospa menisit työkkäriin työllistymiskurssille tai sittenkävelet Haaparantaan, heität paprusi Torniojokeen ja haet turv@p@ikk@@ Ruotsista. Niillä on Suomea parempi työllisyysohjelma pakkolaisille kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua masennukseen. Työ on vain työtä. Jos on kroppakin kunnossa nelikymppisenä ei pitäisi olla valittamista.
Kävin vuosikymmenet terapiassa, ei mitään apua. Eikä mulla ole kroppa kunnossa.
Vuosikymmenet? Ihan oikeasti? Kuinka monta kymmentä vuotta olet käynyt? Saitko koko ajalle Kelan korvaamaan ne?
Kävin kunnallisella puolella. Kaikkineen n 20 vuotta. ap
Jospa menisit työkkäriin työllistymis kurssille tai sittenkävelet Haaparantaan, heität paprusi Torniojokeen ja haet turv@paikk@a Ruotsista. Niillä on Suomea parempi työllisyysohjelma p@kk0laisille kuin Suomessa.
Ammattivalittaja on jo viimeisen 10 vuotta suunnitellut muuttavansa elämänsä suuntaa. Jotenkin en usko, että saisit sen aikaiseksi ensi vuonnakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa menisit työkkäriin työllistymis kurssille tai sittenkävelet Haaparantaan, heität paprusi Torniojokeen ja haet turv@paikk@a Ruotsista. Niillä on Suomea parempi työllisyysohjelma p@kk0laisille kuin Suomessa.
Olen minä käynyt työkokeiluissa ja joskus on joku työllistämistuki paikka ollut. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun peruskoulu aikainen koulukaveri elää juuri mun haave elämääni. Asuu yksin omassa asunnossa, käy toimistotöissä, on terve ja harrastaa kaikenlaista. ap
Muuta haaveita?
Miksi se omistusasunto on niin tärkeä? Eikö tärkeintä ole, että on koti?
Mitä sinun pitäisi tehdä, että saisit toimistotyötä? Kouluttautua?
Harrastaminen on aina mahdollista. On luonto, kirjastot, ilmaisiakin harrastuspiirejä.
Siksi ettei kukaan pysty heittämään pihalle. En pysty kouluttautumaan toimistotöihin. Luuletko etten ole 30 vuoden aikana kerinnyt harrastamaan? ap
Ei omistusasunnossa eläminen ole tosiaan mitään autuutta. Myös omistusasunnosta lentää tosiaankin pihalle, jos ei maksa siihen liittyviä kuluja. Kerros- ja rivitaloissa vastikkeet. Omakotitalossa verot, sähköt, vesi, jätteet, vakuutukset, lämmitys, kunnossapito.
Ehkä omakotitalossa saa sitä pihalle lentämistä viivyteltyä kauimmin, mutta kyllä sekin tulee, jos kaikki nuo jättää maksamatta.
Puhelinmyyjänä voi rakentaa just sellaisen toimiston itselleen kuin haluaa. Moni sellainen joka ei työllisty muille aloille pääsee kyllä puhelinmyyjäksi. Kovaa työtä, mutta kyllä siitäkin palkkaa maksetaan.
Tai lähde ulos kävelemään, pistä kuulokkeet korville ja kuuntele musaa tai äänikirjaa. Metsässä on nyt sieniä ja puolukoita, koita huomata luonnon äänet ja värit. Tsemppiä!
Samoin turhaa juoksutusta ilmaiskursseilla-ja töissä,pääsispä vaan jo pois:( Terveys mennyt ja unettomuuden kera pitäisi jaksa herätä näihin ilmaispuuhasteluihin vielä, huhheijaa ja vuosikymmeniä vai tätä turhaa shaibaa sitten vielä? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun peruskoulu aikainen koulukaveri elää juuri mun haave elämääni. Asuu yksin omassa asunnossa, käy toimistotöissä, on terve ja harrastaa kaikenlaista. ap
Muuta haaveita?
Harrastaminen on aina mahdollista. On luonto, kirjastot, ilmaisiakin harrastuspiirejä.
Siksi ettei kukaan pysty heittämään pihalle. En pysty kouluttautumaan toimistotöihin. Luuletko etten ole 30 vuoden aikana kerinnyt harrastamaan? ap
Ei omistusasunnossa eläminen ole tosiaan mitään autuutta. Myös omistusasunnosta lentää tosiaankin pihalle, jos ei maksa siihen liittyviä kuluja. Kerros- ja rivitaloissa vastikkeet. Omakotitalossa verot, sähköt, vesi, jätteet, vakuutukset, lämmitys, kunnossapito.
Ehkä omakotitalossa saa sitä pihalle lentämistä viivyteltyä kauimmin, mutta kyllä sekin tulee, jos kaikki nuo jättää maksamatta.
Ei ainakaan mies heitä pihalle. ap
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjänä voi rakentaa just sellaisen toimiston itselleen kuin haluaa. Moni sellainen joka ei työllisty muille aloille pääsee kyllä puhelinmyyjäksi. Kovaa työtä, mutta kyllä siitäkin palkkaa maksetaan.
Tai lähde ulos kävelemään, pistä kuulokkeet korville ja kuuntele musaa tai äänikirjaa. Metsässä on nyt sieniä ja puolukoita, koita huomata luonnon äänet ja värit. Tsemppiä!
Ammattivalittaja ei pysty huimauksen vuoksi kävelemään eikä keräämään sieniä ja puolukoita.
Aivan... Ammattivalittajahan tämä on. Heti en tajunnut, vaikka kuulostikin tutulta. No mitäs muuta kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta haaveita?
Hommaat vuokra-asunnon. Kela maksaa sun asumisen ja elämisen. Kun otat sen eron ukostasi, alat myös saada yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta haaveita?
Hommaat vuokra-asunnon. Kela maksaa sun asumisen ja elämisen. Kun otat sen eron ukostasi, alat myös saada yhteiskunnan tukia.
Saan jo. Kyse ei ole siitä vaan siittä ettei viitsisi turhaan enää elää. Että on harrastellut kaikenlaista jonnin joutavaa jo tarpeeksi. ap