Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi vuotta en enää jaksa elää näin

Vierailija
07.09.2020 |

Muutaman päivän päästä täytän 47v. Ei yhtään kunnon työpaikkaa. Pelkästään joskus työkokeiluja. Olen nyt päättänyt, ettei minun tarvitse ensi vuonnakin elää näin. Tämä ei ole ihmisarvoista elämää.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki apua masennukseen. Työ on vain työtä. Jos on kroppakin kunnossa nelikymppisenä ei pitäisi olla valittamista.

Vierailija
2/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun oppia määrittämään elämäsi ja ihmisarvosi joistakin muista lähtökohdista kuin tuo luterilainen työn orja? Sulla on kai persoona mitä kehittää, omia mielenkiinnon kohteita ja haaveita?  Hyväksyt, että maailma ja elämä on nyt näin. Fokus johonkin kehittävään ja se työ tulee jos tulee. Luovut siitä visioista mikä pitää sinua vankina ja hyväksyt sen mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua masennukseen. Työ on vain työtä. Jos on kroppakin kunnossa nelikymppisenä ei pitäisi olla valittamista.

Kävin vuosikymmenet terapiassa, ei mitään apua. Eikä mulla ole kroppa kunnossa.

Vierailija
4/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sun oppia määrittämään elämäsi ja ihmisarvosi joistakin muista lähtökohdista kuin tuo luterilainen työn orja? Sulla on kai persoona mitä kehittää, omia mielenkiinnon kohteita ja haaveita?  Hyväksyt, että maailma ja elämä on nyt näin. Fokus johonkin kehittävään ja se työ tulee jos tulee. Luovut siitä visioista mikä pitää sinua vankina ja hyväksyt sen mitä on.

Niitä haaveita ei pysty toteuttamaan kun ei ole rahaa. Olen harrastellut kaikenlaista vuosikymmenet mutta aikaa on aivan liikaa.

Vierailija
5/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanoit viime vuonnakin. Ja sitä edellisenä.

Vierailija
6/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vuosikymmenet terapiassa, ei mitään apua. Eikä mulla ole kroppa kunnossa.

Terapiat on sinällään turhia, koska kukaan ei ole ikinä rehellinen aidosti toiselle ihmiselle. Jos teet omaterapiaa ja juttelet vaikkapa seinälle tai tyynylle ne juttusi ja päästät itsesi laukalle, niin sieltä se totuus tulee. Se on ihan muuta kuin se sosiaalisesti kuohittu lässytys mitä annetaan muille ihmisille. Se, on sitä mikä parantaa ja vie eteenpäin. Tosin siinä karisee kaikki harhaluulot itsestä ja omasta hyvyydestä ja kauneudesta, mitä on itselleen vakuutellut ja koko maailma, että saisi sinut vain hiljaiseksi. Nyt sinulla on aikaa siihen. Kannattaa koittaa, siinä on rankka ja huikea matka edessä. Pistää täysin hajalle, mutta mitä se kokoaa niin onkin sitten tukevaa tekoa.

Vierailija
7/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, mitä mä haluaisin elämältä enkä niitä saa. Parempi terveys olisi toive numero ykkönen. No se menee aina huonommaksi, koska esim reuma etenee. Toinen olisi ns istumatyö, sitä en saa ikinä. Ja kolmas oma asunto. ap

Vierailija
8/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Asiat lähtevät etenemään kun tekee päätöksen ja sä olet juuri tehnyt. Nyt enää toteutus. Mitä olet ajatellut tehdä? Nyt olisi hyvä hakea opiskelemaan syksyn yhteishaussa? Olisiko se yksi vaihtoehto? Ja ennenkuin joku sanoo tai ehdit ajatella, ei, et ole liian vanha, et todellakaan. Tsemppiä!

Vierailija
9/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruskoulu aikainen koulukaveri elää juuri mun haave elämääni. Asuu yksin omassa asunnossa, käy toimistotöissä, on terve ja harrastaa kaikenlaista. ap

Vierailija
10/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ensin, mikä elämässäsi on hyvää. Mistä pidät, mitä arvostat.

Katso sitä oikein tarkkaan. Kirjoita joka päivä ylös asia, josta olet kiitollinen.

Toinen asia. Mitä sellaista voisit tehdä, mikä auttaisi muita ihmisiä? Edes vähän? Missä sitä voisi tehdä? Mene ja tee. Tai yritä tehdä,

Rukoile. Kokeile edes.

Käännä katseesi pois itsestäsi. Katso muita ja maailmaa.

Vierailija
11/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Asiat lähtevät etenemään kun tekee päätöksen ja sä olet juuri tehnyt. Nyt enää toteutus. Mitä olet ajatellut tehdä? Nyt olisi hyvä hakea opiskelemaan syksyn yhteishaussa? Olisiko se yksi vaihtoehto? Ja ennenkuin joku sanoo tai ehdit ajatella, ei, et ole liian vanha, et todellakaan. Tsemppiä!

En mä pääse enää opiskelemaan, kun olen erityisammattikoulut ja kaikki kolonnut läpi enkä ole missään opinnoissa pärjännyt. Sitten toinen seikka on tuki ja liikuntaelin sairauteni, montaa alaa ei sen takia hyväksytä opiskelemaan. ap

Vierailija
12/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun peruskoulu aikainen koulukaveri elää juuri mun haave elämääni. Asuu yksin omassa asunnossa, käy toimistotöissä, on terve ja harrastaa kaikenlaista. ap

Muuta haaveita?

Miksi se omistusasunto on niin tärkeä? Eikö tärkeintä ole, että on koti?

Mitä sinun pitäisi tehdä, että saisit toimistotyötä? Kouluttautua?

Harrastaminen on aina mahdollista. On luonto, kirjastot, ilmaisiakin harrastuspiirejä.

Vierailija
13/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso ensin, mikä elämässäsi on hyvää. Mistä pidät, mitä arvostat.

Katso sitä oikein tarkkaan. Kirjoita joka päivä ylös asia, josta olet kiitollinen.

Toinen asia. Mitä sellaista voisit tehdä, mikä auttaisi muita ihmisiä? Edes vähän? Missä sitä voisi tehdä? Mene ja tee. Tai yritä tehdä,

Rukoile. Kokeile edes.

Käännä katseesi pois itsestäsi. Katso muita ja maailmaa.

Olenhan mä tehnyt vapaaehtoistöitä ja tehnyt monenlaista kun on ollut aikaa. Uskonasioihin en enää sekaannu. ap

Vierailija
14/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta haaveita?

Miksi se omistusasunto on niin tärkeä? Eikö tärkeintä ole, että on koti?

Mitä sinun pitäisi tehdä, että saisit toimistotyötä? Kouluttautua?

Harrastaminen on aina mahdollista. On luonto, kirjastot, ilmaisiakin harrastuspiirejä.

Siksi ettei kukaan pysty heittämään pihalle. En pysty kouluttautumaan toimistotöihin. Luuletko etten ole 30 vuoden aikana kerinnyt harrastamaan? ap

Vierailija
15/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia miehiä olet käännyttänyt kannoillaan, ap?

Vierailija
16/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla pari aviomiestä ollut ja muutama muukin suhde. ap

Vierailija
17/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niiinpä niin. Ei tule sympatiaa eikä empatiaa ainakaan täältä. Kumma että on ollut pakko erota miehistä, vaikket itse pysty elämääsi eteenpäin viemään.

Vierailija
18/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun parisuhteet päättyy yleensä aina siihen, ettei mies jaksa elättää. Aluksi riittää kun teen kotityöt sitten miestä alkaa inhottamaan se, että on ainoa elättäjä. ap

Vierailija
19/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLetko eläinrakas? Eläinten lähellä hyvä energiasi lataantuu ja mielihyvä kasvaa.Eläin ei välitä mitä sairauksia sinulla on. Eläinten parissa työskentely vaikka auttaminen vapaaehtoisena tuo päivääsi tarkoitusta ja saat hyvää mieltä.

Vierailija
20/46 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niiinpä niin. Ei tule sympatiaa eikä empatiaa ainakaan täältä. Kumma että on ollut pakko erota miehistä, vaikket itse pysty elämääsi eteenpäin viemään.

Ensimmäinen kuoli ja toinen ei halunnut yksin elättää koko perhettä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi