Miksi jotkut luulevat, että Dumle = Dumble?
Kommentit (74)
Kuule kasi, on myös _erittäin_ ärsyttävää tuo "ei oo todellista"! Eikö voi vaan sanoa, että ei oo totta. Niin typeär väännös, ihan yhtä tyhmä kuin pitkässä juoksussa. AARGH!
Olen kuullut tuosta karkista myös version Dumbo :)
Tai espresso, jonka jotkut lausuu ekspresso.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:43"]
Tai espresso, jonka jotkut lausuu ekspresso.
[/quote]
Just tänään "ärsyynnyin" taas mielessäni kun yksi työkaveri AINA sanoo ekspresso!! Aaargh.. Miten voi olla niin vaikeaa sanoa se oikein? :D
Ap täällä, olen itse aina sanonut Dumle mutta joku kaveri taas kohkasi tästä Facebookissa.
Mun mies muuten sanoo ekspotentiaalinen, vaikka se on eksponentiaalinen... JOKA kerta sama juttu.
Miksi jotkut luulevat, että toiset luulevat oikeesti, että se karkki on dumble?
Mun mielestä se kuulostaa niin kivalle, niin saatan siksi sanoa dumble. Just toi dumb-väännös tai sitten kun suomi-juntituttaa niin sen tumple (ja joku murre siihen päälle). Mun mielestä on aina ollut hauskaa väännellä sanoja.
Joo, tiedän, että huumorini on outoa ja joillekin liikaa. Mutta tykkään myös siitä,kun jotain alkaa silmin nähden "hävettämään", kun lausun asioita väärin ja toinen luulee, että tosissaan en tajua, miten asiat oikeesti on =) Tästäkin voi tälläiset kieroutuneet ihmiset saada kicksejä...
Samasta syystä kuin Sisu on gifu ja 7 up -limppari oli zup.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:34"]
Miksi jotkut luulevat, että toiset luulevat oikeesti, että se karkki on dumble?
Mun mielestä se kuulostaa niin kivalle, niin saatan siksi sanoa dumble. Just toi dumb-väännös tai sitten kun suomi-juntituttaa niin sen tumple (ja joku murre siihen päälle). Mun mielestä on aina ollut hauskaa väännellä sanoja.
Joo, tiedän, että huumorini on outoa ja joillekin liikaa. Mutta tykkään myös siitä,kun jotain alkaa silmin nähden "hävettämään", kun lausun asioita väärin ja toinen luulee, että tosissaan en tajua, miten asiat oikeesti on =) Tästäkin voi tälläiset kieroutuneet ihmiset saada kicksejä...
[/quote]
Tuttua... Ihmnisillä on sitten aina vain pakottava tarve kertoa minulle miten oikeasti kuuluu sanoa, koska olettavat että en oikeasti tiedä mikä se oikea sana on, koska olen suomenruotsalainen... Esim jos sanon että minulta on poistettu nieluriesat =D
Meillä ( onneksi ex ) ravintolapäällikkö kirjoitti hinnastoon dumble. Hän oli aina niiin oikeassa ja täynnä itseään, kyllä meitä hymyilytti tämä hinnasto. Onneksi teki suuren, asiakkaille hyvin näkyvän. Nykyään hän myy varmaan duleeta, kun on kultasepänliikkeessä töissä ja b kirjain jo tuli käytettyä. Tai taitaa olla äitiyslomalla, en tiedä...
Kolestroli tai kolestrooli vie ärsyttäyydessään voiton.
Dumble istuu mulla paremmin suuhun kuin Dumle. Varmaan se tulee siitäkin kun Dumlen kuulee herkästi Dumblena.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:39"]
Samasta syystä kuin Sisu on gifu ja 7 up -limppari oli zup.
[/quote]
Ja Oululainen on Gululainen :)
Tuo ekspresso on hauska. Varmaan sekoittavat sanaan express.
Samat ihmiset varmaan lähtevät talvisin Thaimaaseen (koska haluaisivat oikeasti taivaaseen).
Sain infraktin lukiessani tätä ketjua.
Entäpä sitten orginelli? Kuuntelin kesällä jotakin live-lähetystä festareilta. Sekä mies- että naispuolinen tyhjänhihkuja olivat orginelleissa festaritunnelmissa.
Onneksi ei taivaalla ollut ukkkospilviä ja salmia.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:09"]
Siksi koska se ennen muinoin oli Dumble! Nimi on vaihdettu.
[/quote]
Ei ole mitään todisteita tästä.
[/quote]
mulla olis. Lapsuudesta joulukuvia joissa veljeni poseeraa dumble laatikon kanssa.
Hän, joka puhui myös raiderista. ;)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:09"]
[/quote]
[/quote]
mulla olis. Lapsuudesta joulukuvia joissa veljeni poseeraa dumble laatikon kanssa.
[/quote]
Skannaa se tai ota valokuva ja rajaa se ja laita tänne :) Muuten en kyllä usko.
Yleisradion juontaja sanoi radiossa, että "olisi hienoa juosta olympiastadionin tartarilla" .
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luulis, että olisi wikipediaankin ja fazerin sivuillekin eksynyt tuo tieto jos näin olisi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dumle
http://www.fazer.com/Brands/Dumle1/
Uskallan väittää, että sä vaan oot kuvitellut sen olevan Dumble, ja siksi kuvittelet siinä kuvassakin olevan Dumble-laatikon. Ihminen usein näkee mitä haluaa nähdä. Käypä tsekkaamassa se kuva... :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:12"]
Kertokaa yksikin järjellinen selitys.
[/quote]
Dumbledore & overgeneralization.
Tampereella on joku tavaratalo nimeltään Toksmanni.