Miksi jotkut luulevat, että Dumle = Dumble?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:20"]
Koska se oli ennen Dumble. Kuten Twix oli Raider. Puhun liian usein vieläkin raidereista muksuilleöja ne on sitten ihan pihalla, että mitä suklaata mutsille pitikään tuoda. Smurffitkin oli strumffeja.
[/quote]
Ma luulin pitkann et ne on silla ranskankielisissa maissa ne on Les Schtroumpfs (miksi siihen sanaan on pitanyt lisata tuhat kirjainta ja laittaa ne eri jarjestykseen en tieda..) ja asuin lapsuuteni Ranskassa.
Mun suurimmat arsytyksenaiheet on
pubi = bubi
Budapest - Budabest
Siksi koska se ennen muinoin oli Dumble! Nimi on vaihdettu.
Nämäkin ottavat päähän (mikä typerä ilmaisu tuokin...):
Lidl=Lid. Kävin Lidissä ostoksilla. Tai Litissä.
itsenäisyyspäivä=itsepäisyyspäivä (hoh hoi...)
Citymarket=kitymarket ja muutenkin c:n lausuminen k:na tai toisinpäin (coca-cola=sosa-sola, onneksi en ole kuullut tuota sitten 80-luvun) mukahauskana väännöksenä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:11"]
Nämäkin ottavat päähän (mikä typerä ilmaisu tuokin...):
Lidl=Lid. Kävin Lidissä ostoksilla. Tai Litissä.
i
[/quote]
Mulla on tapana kutsua sitä Liiteliksi tai Liiteriksi ;-)
Mun työkaveri kirjoittaa sanan styrox muotoon tyrtoks. Ja kyllä, on syntyperäinen suomalainen. Huoh...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:53"]
Kolestroli tai kolestrooli vie ärsyttäyydessään voiton.
[/quote]
Tai labratorio, palveri ja telvisio.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:20"]
Koska se oli ennen Dumble. Kuten Twix oli Raider. Puhun liian usein vieläkin raidereista muksuilleöja ne on sitten ihan pihalla, että mitä suklaata mutsille pitikään tuoda. Smurffitkin oli strumffeja.
[/quote]
Ma luulin pitkann et ne on silla ranskankielisissa maissa ne on Les Schtroumpfs (miksi siihen sanaan on pitanyt lisata tuhat kirjainta ja laittaa ne eri jarjestykseen en tieda..) ja asuin lapsuuteni Ranskassa.
[/quote]
No ne oli Suomessakin alunperin strumffeja, siis silloin kun Johannes ja Pirkale -sarjakuvat ensimmäisen kerran julkaistiin suomeksi. Ja muistaakseni olivat strumffeja vielä seikkaillessaan 70-luvun Koululainen-lehdessä. Jossain välissä amerikkalaiset sitten tekivät niistä animaatiot ja amerikkalaistivat nimen smurffeiksi, ja jostain syystä sitten dubbaajat Suomessa menivät tähän mukaan, hyläten alkuperäisen nimen :(
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:43"]
Tai espresso, jonka jotkut lausuu ekspresso.
[/quote]
Just tänään "ärsyynnyin" taas mielessäni kun yksi työkaveri AINA sanoo ekspresso!! Aaargh.. Miten voi olla niin vaikeaa sanoa se oikein? :D
[/quote]
Ranskassa sanotaan ekspresso...
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:09"]
[/quote]
Ei ole mitään todisteita tästä.
Lidl = liideli.
Auts, tämä sattuu limbiseen järjestelmään!
"Pernat kiehumaan". Mitkä pernat? p-e-r-u-n-a-t
Tommy Hillfinger. Ei näin. Vaan Hilfiger.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:43"]
Tai espresso, jonka jotkut lausuu ekspresso.
[/quote]
Just tänään "ärsyynnyin" taas mielessäni kun yksi työkaveri AINA sanoo ekspresso!! Aaargh.. Miten voi olla niin vaikeaa sanoa se oikein? :D
[/quote]
Ranskassa sanotaan ekspresso...
[/quote]
Eikä sanota. Espresso on ranskaksi café express.
Mua ärsyttää, kun jotkut käyttävät tähtimerkistä (eli *) nimitystä asteriksi, vaikka se on oikeasti asteriski.
Se on aina ollut DUMBLE minulle ja minun perheelle en Anna sinun pilata minun lapsuuden senkin....... minä ehkä nään harhoja mutta silti pilasit elämäni ja toivottavasti pystyt nukkua öisin tiätäen että pilasit elämiä (ei ole vitsi).
- "DUMLE"
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:09"]
Ei ole mitään todisteita tästä.
mulla olis. Lapsuudesta joulukuvia joissa veljeni poseeraa dumble laatikon kanssa.
Hän, joka puhui myös raiderista. ;)
Olet väärässä. Dumle on alkujaan ruotsalainen karkki, ja se on saanut nimensä ruotsalaisen Humle och Dumle -lastenohjelman mukaan.
Ovat idiootteja. Samat puhuvat kolestroolista.