Apua pliis neuvokaa. Mahdollisesti raskaana..: (
Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen vaan eipä alkaneet. Neljä päivää jo sellaista oloa, että nyt ne kyllä alkaa. "Muiluu" alaselässä ja vatsassa, tissit tosi kipeet aamuisin. Tänään olin jo ihan jee fiiliksissä, että nyt ne menkat alkaa kun oli sellainen olo, että jotain valuu.. no eipä ollutkaan.
Niin ja siihen testaamiseen. Tein jo kaksi päivää sitten testin, koska oon ollut ihan paniikissa. Clearblue testin ja siihen tuli, voisinpa sanoa, että väritön pystyviiva, jossa saattaisi olla aavistus sinertävää tai harmaata. Se viiva on yhtä leveä kuin vaakaviivakin.
Tänään kun ei ollut viellä sitten alkanutkaan menkat, niin tein aamupissasta uuden testin ja tuli samanlainen ns. väritön pystyviiva, aavistus harmahtavaa/sinertävää, mutta enempi kyllä väritön.
Voisiko olla negatiivinen? : ) Tuleeko näihin testeihin kastuessaan tuollainen melkein väritön pystyviiva?
Elämäntilanne on nyt niin vaikea, että vaikea olisi raskaudesta/vauvasta iloita.
Kommentit (16)
Olisikin niin helppoa vaan mennä ja tehdä abortti. Toivon nyt kuitenkin viellä, että ne menkat alkaa! Voiko muuten aborttia tehdä puolisolta salassa vai saako puoliso väkisin tietää? Jos ei tyhjene lääkkeillä itsestään, niin ilmeisesti sairaalassa sitten..
Vähän sellainen vakaumus ongelma tässä taustalla, mutta ei siitä sen enempää.
Kiinnostaisi kovasti tuo clearbluen pystyviiva, eli tuleeko siihen aina sellainen melkein väritön pystyviiva, kastelee sen sitten pissaan tai vaikka veteen? Lähden kohta ostamaan jonkun toisen testin, että saan rauhan itselleni.
Osta apteekin oma, sitä kehutaan hyväksi, eikä pitäisi tulla mitään vaikeasti tulkittavia viivoja :) Näytti esim. minulla plussaa vaikka netistä tilattu herkkä testi oli puhdas nega.
Mä hermoilin saman asian kanssa viime viikolla. Sitten kuukautiset alkoivat. Olivat viikon myöhässä.
Ei puolisolle abortista kerrota etkä siihen lupaa tarvitse, joten periaatteessa voit homman hoitaa salassakin. Tee pian uusi testi, ettei tarvitse elää epäselvyydessä! Itse tein viimeksi sellaisen testin (en muista valmistajaa), jonka pitäisi olla herkempi ja kertoa tulos jo 4 pv ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Niinhän tuo antoi jo silloin positiivisen tuloksen... :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:32"]
Ei puolisolle abortista kerrota etkä siihen lupaa tarvitse, joten periaatteessa voit homman hoitaa salassakin. Tee pian uusi testi, ettei tarvitse elää epäselvyydessä! Itse tein viimeksi sellaisen testin (en muista valmistajaa), jonka pitäisi olla herkempi ja kertoa tulos jo 4 pv ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Niinhän tuo antoi jo silloin positiivisen tuloksen... :)
[/quote]
Onko oikeasti noin? Mä tarttin puolison luvan sterrilointiin nimittäin.
Mee valehtelemaan tonne suoli 24 palstoille.
kyllä abortin voi tehdä ilman että puoliso tietää. minulta ei ainakaan mitään kyselty, vaikka yhteinen päätös olikin.
No sterilointi on eri asia kun abortti.
Jos tulee myöhemmin uudestaan raskaaksi ja päättää pitää lapsen niin käsittääkseni neuvolakorttiin merkataan aiemmat raskaudet, joten sitä kautta saattaa mies saada selville sitten..?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:42"]
Jos tulee myöhemmin uudestaan raskaaksi ja päättää pitää lapsen niin käsittääkseni neuvolakorttiin merkataan aiemmat raskaudet, joten sitä kautta saattaa mies saada selville sitten..?
[/quote]
Ei sitä lapsen neuvolakorttiin merkitä, äitiyskorttiin kyllä. Mutta kenen miestä muka kiinnostaa äitiyskortit, minne merkitään verenpaineet ja sf-mitat? Minä en ainakaan antaisi mun miehen sitä edes katsella, kun masensi se painon nousu jo ihan kylliksi itseäni, niin en tod. olisi suonut niitä lukuja toisen silmille...
ja jotenkin koomista, että ap kysyy siitä testiviivasta eikä kukaan osaa siinä auttaa. Tämmöisiä toissijaisia juttuja vaan ruoditaan hänen ketjussaan. Että sortsa vaan ap, minäkään en osaa alkuperäiseen kysymykseen vastata :-/ Mutta tsemppiä, toivottavasti et ole raskaana!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:32"]
[/quote]
Onko oikeasti noin? Mä tarttin puolison luvan sterrilointiin nimittäin.
[/quote]
Sitten olet omaa tyhmyyttäsi sellaiseen suostunut. Laissa ei nimittäin ole mitään mainintaa siitä että sterilisaatioon tarvittaisiin puolison lupa. Lääkäritkin joutuu Suomessa noudattamaan lakia.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:42"]
[/quote]
No mistä ne sen siihen neuvolakorttiin penkoo jos et itse sitä ilmoita?
Ei siihen pitäisi kyllä mitään selkeää pystyviivaa testiajan sisällä tulla, jos testi negatiivinen. Jotkut puhuu viivanpaikasta, joka siis on väritön, mutta ei se käsittääkseni näy kuin tihrustamalla. Enkä usko että kahteen testiin tulisi? Itse olen tehnyt paljon raskaustestejä, myös noita clearbluen testejä, enkä ole yhteenkään kyllä viivanpaikkaa saanut...
Suosittelen kyllä vielä varmuudeksi hakemaan jonkun toisen testin, esimerkiksi sen digitaalisen. On vähän kalliimpi, mutta ainakin selkeä tulos. Pitäisi näyttää jopa 4 pv ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää.
^Olisi typerää pimittää hoitohenkilökunnalta aiempi raskaus. Sillä voi olla merkitystä hoidon kannalta. Eikä tämä koske vain äitiysneuvolaa, vaan muutakin terveydenhuoltoa.
Jokos sä teit toisenlaatuisen testin, AP? Millainen on tulos?
Mene nyt hyvä ihminen testiin ja pyydä abortti saman tien. Mitä tuollaista suree, raskaudenkeskeytys on ihan laillinen ja normaali toimenpide jos ei raskautta halua.