Kauppoja/ketjuja jotka haluaisitte Suomeen!
MassimoDutti! On melkein joka paikassa muualla, miksei meillä?!
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:26"]
Ketjuista haluaisin TacoBellin. Herkullista ruokaa... onneksi nyt tulee Burger King ettei tarvitse lähteä aina Tukholmaan asti hyvälle hampurilaiselle.
[/quote]
mihin tulee BurgerKing? Ottaisin sen Tacobellin mieluummin, vaihtelua...
Itse iloitsin paljon Promodin tänne tulosta ja nyt myös Orsay on tullut. Kuitenkin vaikuttaa siltä, ettei Suomessa ko. liikkeissä voi pitää samanlaista valikoimaa kuin ulkomailla. Suomessa ei vain myy samanlaiset tuotteet ja valikoima on sitten Suomessa suppeampi ja sovinnaisempi. Minusta Promodin valikoima on aika varovainen ja se on myös itselleni kallis, en siis voi tehdä samanlaisia löytöjä siellä kuin jos olen ulkomailla käynyt Promodin alessa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 10:56"]
nyt kun vaihtoehdot esim. laukun etsimiselle tuntuvat olevan lähinnä LV, Della Marga tai Stockan (hyvin rajoitetut) valikoimat.
[/quote]
Mulberry löytyy vielä noiden lisäksi (kaupungin paras palvelu!), ja Della Margan sijasta pitäisi olla Chanelin oma liike koska ystävätär osti jonkin aikaa sitten 1890 euroa maksaneen laukun Chanelilta Saksasta, kun sen hinta olisi ollut yli 2500 Suomessa eli sai lentoliput, hotelliyön ja illalliset kahdelle, noiden välisummalla :D Ostaako niitä muuten enää kukaan täältä kun ne hyllyt näyttää olevan aika tyhjät joka kerta kun siitä menee ohi?
[/quote]
Olet oikeassa, Mulberryn palvelu on hyvää. En ole niin kys. merkin laukkujen ystävä, mutta muita tuotteita olen Helsingin myymälästä joskus hankkinut. Della Margassa on ihan hyviä merkkejä (Chanel, Saint Laurent), mutta hinnoissa olevat Suomi-lisät ovat oikeasti aikamoisia - pienemmässäkin laukussa suunnilleen 200 e, millä saakin jo tosiaan lähes ne tarjouslennot ja hotelliyön Pariisissa!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:47"]
Next, TopShop, Monsoon (Accessorize onkin jo ainakin Helsingissä)
[/quote]
Monsoon turha, koska sieltä voi tilata netistä. Ja ainakin kampin accesorizessa on jotain niiden vaatteita.
Hmm, Berchka jonka joku jo mainitsikin vai miten se nyt kirjoitettiin...
Sit mä haluisin el pollo loco ruokapaikan ja Souplantationin.
Mmm, onks meillä jo jossain rip&curl ja Hollister? Entäs clothes for less tai forever 21 tai pac sun.
Hihi, mä haluisin suomeen jenkkimerkkejä jenkkilän hinnoilla, ei taida olla mahdollista.
Victorias secret sais olla.
Monsoon- vaateliike, siellä on ehdottomasti kauneimmat juhlavaatteet. Nettikauppa kyllä toimittaa Suomeenkin, mutta olen arka tilaamaan sieltä, mieluummin sovitan liikkeessä.
Mango voisi olla laajemmalle levittäytynyt Suomessa.
Massimo Dutti ja Sephora, ruokakaupoista Aldi. Ei ole tarpeeksi kilpailua että S- ja K-ketjut joutuisivat painamaan hintoja alas.
C&A! Kivoja ja kohtuuhintaisia vaatteita koko perheelle. Xanaka ja Axara omiin vaateshoppailuihin, Deichmann kenkäostoksia varten.
TopShop, Bershka, Stradivarius, Aldo. Tämä nyt ei suoranaisesti liity, mutta kauppakeskuksiin kunnon food courtit, joissa jokainen seurueen jäsen voi valita, mistä ruokansa ostaa ja kuitenkin syödä samassa pöydässä. Ei tarttis aina olla vääntämässä kättä siitä, mitä syödään.
Vaatteet: Massimo Dutt, Banana Republic, Gap, Oysho ja Peek & Clobbenburg
Meikit: Douglas ja Sephora
Sisustus: Zara Home
Rakastan sitä, kun Massimo Duttilla vaatteet kääritään silkkipaperiin ennen kuin pakataan kauniiseen paperikassiin..
Ruotsin ICA vastaa suomen K-kauppaa!
Ihan tarpeeksi meillä on kauppoja jo nytkin, rahat saa hyvin tuhlatuksi! Varsinkin tällaisena aikana meidän pitäisi tukea ennen kaikkea suomalaisia liikkeitä ja ketjuja, että jäsi raha mahdollisimman usein kotimaan talouselämää pyörittämää.
Onneksi tänne Helsinkiin saatiin sentään Furlan liike jossa parempi ja tyylikkäämpi valikoima nahkalaukkuja ja asusteita kuin Italiassa Firenzessä ja Roomassa käymissäni Furlan liikkeissä joissa oli paljon kummallista kirjavaa nahka-kangassekoite trendiviritelmää :-) Furlalla hienot saffianonahkaa olevat laukut, juuri sitä samaa kestävää nahkatyyppiä käyttää laukuissaan mm. Prada, Michael Kors ja Donna Karan. Ostin valkoisen Furlan toten, joka pysynyt valkoisena keväästä saakka. Maksoi 300 euroa kun Pradan saman tyylinen perusmalli samassa nahassa eli vastaava olisi ollut 1300 euroa.
miksiköhän Suomessa ei muuten ole sitä Bershkaa, vaikka Virossakin on ollut jo vuosikausia ja oikeastaan jokaisessa muussakin maassa....
Oonkohan mä jotenki tosi urpo landepaukku ku ei oikeesti minkään muun kuin Burger Kingin kohdalla soinnu kellot et ois tuttu ketju/liike. Niin ja toi Victorias secret kin kuulostaa tutulta jos se on se alusvaateliike?
Mä oon ihan tyytyväinen H&M:n ja Jim&Jilliin. Josta jälkimmäisessäkään ei oo tullu enää vuosiin käytyä :)
Sephora, Massimo Dutti, Starbucks(muuallekin kuin sinne lentokentälle), Bershka ja Stradivarius, VS, Topshop...
Ruokakaupoista tervetullut olisi Aldi