Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten säästit tällä viikolla?

Vierailija
15.10.2013 |

Itse säästin, kun en mennyt lainkaan Hulluille päiville, enkä muutenkaan kauppoihin. Itse asiassa en juuri avannut kukkaroani, paitsi ruokakaupassa. Ostin tarjouslihaa ja puolitin ruoka-annoksia. Tilillä alkaakin olla jo kivasti ylimääräistä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana erityisesti harrastaa säästämistä. Siirrän kuun alussa säästötilille sen verran kuin haluan säästää ja sitten kulutan sen, mikä jää. Tosi helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuoretta kotimaista kurkkua Lidlistä enkä K-marketista. Säästin 1,16 euroa kilo.

Vierailija
4/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein sunnuntaina pitsaa ja otin sitä ma ja ti evääksi... tänäänkin sitä eväänä, mutta en kyllä pysty syömään ei vaan uppoa mikrossa lämmitetty pitsa...

Kyllä haluaisin säästää, mutta en vain osaa ottaa eväitä mukaan. Mikrossa lämmitetty ruoka on mun mielestä kamalan pahaa.

Vierailija
5/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan myös aina prismasta s-pankkikortilla, sillä saa maksutapa etua ja bonukset kasvaa :) käydään lähes aina siis prismassa kaupassa

Vierailija
6/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän aina, kun kaupassa mietin "ostaisinko sittenkin..." ja jätän kuitenkin ostamatta.

Vierailija
7/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin sillä, että lapselle löytyikin pari kymppiä halvemmat kengät kuin mitä oltiin menossa ostamaan. Samaten itselleni löytyi pari kymppiä halvempi takki, kuin mitä olin menossa ostamaan. Olin siis katsonut jo valmiiksi mutta yllättäen löytyikin halvempia.

Vierailija
8/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämme ruokaostoksissa siten, että teemme koko viikon ruokalistan ja ostamme Lidlistä niin paljon kuin mahdollista ja vain vähän muista kaupoista. Syömme samaa ruokaa ainakin 2 päivää, usein jopa 3. Teemme sellaisia ruokia, joiden maku ei kärsi seisoessaan jääkaapissa vaan päin vastoin syvenee (useat pataruuat jne). Saatamme vaihtaa lisuketta, ekana päivänä riisi, sitten peruna ja sitten taas riisi. Kotona syödään siis päivällinen vaan. Muutenkin ostamme vain harvoin heräteostoksia ruokakaupassa.

Vaateostoksia teemme järjevästi.

Rakastan säästämistä, saan paljon kiksejä kun elämisen kulut pysyvät kurissa. Minulla on excelissä budjetti ja budjettiseuranta joka kuukaudelle. Tulevat hankinnat myös, olen esim budjetoinut joululahjaostokset, joululoman käyttörahat (matkalta ostettavat asiat ja käyttöraha, lennot ostettu), tulevat isommat hankinnat kotiin jne. Monen mielestä (aviomieheni mukaan lukien) olen hiukan seonnut tähän :)

Vierailija
9/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joululahjoja Amazon.co.uk:sta enkä Suomessa toimivasta (amerikkalaisesta?) lelukaupasta tai Suomeen rekisteröidystä (ruuotsalaisesta) nettikaupasta. Tavarat tulee näin halvemmalla kotiovelle, kuin lähteä niitä autolla ostamaan tai "lähipostista" noutamaan. Lisäksi säästin aikaa yhdessä perheen parissa, kun tein ostokset vasta muun perheen nukkuessa :)

Vierailija
10/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lidlissä.

Vierailija
11/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:54"]

Säästämme ruokaostoksissa siten, että teemme koko viikon ruokalistan ja ostamme Lidlistä niin paljon kuin mahdollista ja vain vähän muista kaupoista. Syömme samaa ruokaa ainakin 2 päivää, usein jopa 3. Teemme sellaisia ruokia, joiden maku ei kärsi seisoessaan jääkaapissa vaan päin vastoin syvenee (useat pataruuat jne). Saatamme vaihtaa lisuketta, ekana päivänä riisi, sitten peruna ja sitten taas riisi. Kotona syödään siis päivällinen vaan. Muutenkin ostamme vain harvoin heräteostoksia ruokakaupassa.

Rakastan säästämistä, saan paljon kiksejä kun elämisen kulut pysyvät kurissa. Minulla on excelissä budjetti ja budjettiseuranta joka kuukaudelle. Tulevat hankinnat myös, olen esim budjetoinut joululahjaostokset, joululoman käyttörahat (matkalta ostettavat asiat ja käyttöraha, lennot ostettu), tulevat isommat hankinnat kotiin jne. Monen mielestä (aviomieheni mukaan lukien) olen hiukan seonnut tähän :)

[/quote]

Ihanaa kuulla, että joku muukin saa kiksejä säästämisestä! Oon aina ajatellut että oon joku ihan täys friikki tämän takia. :D

Vierailija
12/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa kummilasten joululahjat tänään Toys r usin poistohyllyistä. Kaikki ostamani tuotteet olivat -50% - -70% alessa! Yhteensä kolmen kummilapsen lahjoihin meni 33 euroa. Eipä olisi onnistunut joulukuun ruuhkissa.

Ja lisäksi poikkesin Budget sportissa. Tyttöjen kaunoluistimia oli iso erä 10 euroa/ pari! Eipä kantsi kirppiksiä kierrellä niitä etsien ja noista saa vielä omansa pois kun myy ne huutiksessa, kun ovat jääneet pieneksi.

Vierailija
13/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:54"]

[/quote]

Ihanaa kuulla, että joku muukin saa kiksejä säästämisestä! Oon aina ajatellut että oon joku ihan täys friikki tämän takia. :D

[/quote]

Täällä kans yks, joka repii fiilareita vesihanan sulkemisesta hampaita pestessä ja tarjouksessa olevasta jauhelihasta ja bensan kulutusmittari päällä ajamisesta (alamäet on niin parhaita) ! Monen (myös mieheni) mielestä olen ihan sekaisin. Itse en välitä :D

säästäminen ei muuten todellakaan ole mitään pelkkien persaukisten yksinhuoltajien hommaa. Itse olin vielä reilu vuosi sitten kermapersekuluttaja ja edelleen rahaa on käytettävissä ihan juuri niin paljon kuin sitä haluan törsätä. En tiedä mikä sitten iski, että yhtäkkiä halusin ruveta säästämään vaikkei mitään säästökohdetta ole ja nyt niitä kiksejä sitten revitään juuri kaikenmaailman budjetoinneista ja kuukauden kauppakuittien läpikäynnistä :D

Vierailija
14/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan kiksit säästämisestä :) Kivaa, että meitä on muitakin.

Itse säästin tällä viikolla sillä, että tein ruokaa pakastimessa olevista aineksista. Monellehan tämä ei ole säästöä (pitkällä tähtäimellä), mutta itselleni on, sillä monesti ne sapuskat vaan unohtuu sinne pakkasen perukoille eikä niitä tule käytettyä ikinä - etenkin jos ei ole jotain ihan herkkuruokaa. Olenkin nyt ottanut tavoitteeksi pakastin- ja kuivamuonakaapin tyhjennyksen.

Vierailija
15/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, minäkin suljen hanoja ja sammuttelen valoja, tosin luonnonvarojen säästäminen on minulle ensisijaisesti palvelus maapallolle ja toissijaisesti taloudellinen kysymys. Mutta kuitenkin. Ja kulutusmittari on ahkerassa käytössä. Mies sanookin usein kyydissä ollessaan, että mitäpä jos seuraisit liikennettä etkä kulutusmittaria! Meilläkin on ihan hyvät tulot ja myös minä olen vielä pari-kolme vuotta sitten surutta tuhlannut rahaa. Sitten joku saituus iski ja nyt on toiset intressit. Hauskaa että meitä on muitakin :)

t. 20

Vierailija
16/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tytön talvihaalarin huutikseen myyntiin, yksi puolituttu tulee ostamaan pojan pieneksi jääneinä vaatteita omalleen (uudet talvivaatteet lapsille ostettu jo viime keväänä alesta), oli pakko ostaa uusi läppäri joten ostin koneen jonka normihinta 399e nyt 269e ja ilmaiset postikulut, tein edullista kanapasta-vuokaa jota on syöty porkkanaraasteen kanssa 2 päivää (vuoan hinta n3e, koska kana maksoi 99snt paketti)

Vierailija
17/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut taloa

Vierailija
18/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana gallup! Rakastan säästämistä :) täältä saa varmaan kohta hyviä ideoita!

suunnittelen aina viikon ruokalistan etukäteen ja siitä syntyy arjessa suurin säästö. Pieniä juttuja tällä viikolla, kuten esim. tarvitsin keittoon 2 porkkanaa, joten ostin ne irtona noin 30 sentillä, kun puolen kilon pussi maksaa noin 2€ eikä ole varmuutta tuleeko niitä käytettyä kaikkia ennen kuin alkavat itämään jääkaapissa. 

Vierailija
19/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pistin tavaraa myyntiin Fb-kirppikselle, olen tienannut peräti 7e... Toivottavasti joku ostaa haalarinkin

- Kävin tänään Lidlissä enkä cittarissa

- En ostanut suklaata

- Suunnittelin viikon ruokalistan ja näillä näkymin enää pitää käydä santsaamassa maitoa ja korviketta loppuviikosta

Vierailija
20/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa Keskiseltä tarjous-joulukinkun. Herkutellaan sillä pari päivää ja loppu (jo tuoreeltaan!) pakastetaan keittolihoiksi ja syödään loppu siten.

Ei viedä autoa mihinkään renkaan vaihdon vuoksi. Mies vaihtaa meidän autoon renkaat ja monelle muullekin, joiden kanssa vaihdetaan palveluksia (esim hiustenleikkaus).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme