Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten säästit tällä viikolla?

Vierailija
15.10.2013 |

Itse säästin, kun en mennyt lainkaan Hulluille päiville, enkä muutenkaan kauppoihin. Itse asiassa en juuri avannut kukkaroani, paitsi ruokakaupassa. Ostin tarjouslihaa ja puolitin ruoka-annoksia. Tilillä alkaakin olla jo kivasti ylimääräistä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt Hulluille päiville enkä sunnuntainakaan Ideaparkiin. Leivoin lapsille iltapalaksi sämpylöitä ja teeleipiä sekä tein marjakiisseliä. En ostanut tänään karkkia, vaikka työkaveri meni ostamaan :) 

Vierailija
22/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tuli tällä viikolla. Olen nyt jonkin aikaa noudattanut tätä "maksa aina ensin itsellesi" sääntöä säästämisessä ja palkan tultua pistin syrjään 10% nettotuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ekaa kertaa perjantain jälkeen kaupassa - lapset on matkoilla ja mies työmatkalla, en ole tarvinnut ruokaa :) 

Vierailija
24/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ruokalista tehty. Rainbow tuotteita ostettu. Naapurilta halvalla paljon perunoita. käynyt sukulaisella syömässä. Tehnyt itse kiisseleitä välipalaksi. Hyödyntänyt pakastinruokia. Lapsen talvivaatteet alennuksesta. Omat talvikengät vielä ostamatta, täytyy kytätä tarjouksia:)

Vierailija
25/39 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että säästäminen kiinnostaa niin monia! Motiivit sitten tietenkin vaihtelee. Mulle säästäminen on vaan yksinkertaisesti ihan pakko. Olen ollut työttömänä, ja nyt aloitan niin matalapalkkaisen työn, että saan siitä sen verran käteen mitä tuli ansiosidonnaista. Ei paljon naurata. Mutta pärjättävä on, ja jotenkin hankittava perheelle ruoka ja muut välttämättömyydet. Ei mulla ole varaa valita säästäväisyyttä, se on mulle ihan pakko! On vaan pakko selviytyä...

Vierailija
26/39 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/39 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:13"]

Ei ole tapana erityisesti harrastaa säästämistä. Siirrän kuun alussa säästötilille sen verran kuin haluan säästää ja sitten kulutan sen, mikä jää. Tosi helppoa.

[/quote]

Täsmälleen näin. En saa köyhäilystä mitään erityisiä kiksejä. Minulle on tärkeintä, että rahaa karttuu.

Vierailija
28/39 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans saan jonkinlaisia kiksejä säästämisestä. Joku sanoi, että ei voi säästää kun elää niin tiukilla jo muutenkin pienen palkkansa kanssa. Mä luulen, että mun säästämisinto ja nimenomaan halpojen tuotteiden osto on tavallaan varautumista siihen, että mä en aina välttämättä tule tienaamaan sitä mitä nyt. Ja jotta sit tulevaisuudessa pudotus pienelle palkalle (eläke esim) ei ole kovin suuri niin nyt jo osaan valita ne halvimmat tuotteet ja ostaa valmiiksi tai odottaa aleita. Toisaalta laitan nyt säästöön koko ajan ja maksan asuntovelkaa, mutta silti pieni varovaisuus tulevaisuuden suhteen raha-asioissa on ja siksi luulen, että nyt hyvin toimeentulevana säästän ostoksissani. 

Mulle itsestäänselvyys on tehdä itse mahd paljon sellaisia asioita mitä osaan, esim ruokaa osaan tehdä niin kaikki kalliit valmistuotteet jää ostamatta. Ommella en osaa ja siksi joudun ostamaan vaatteet. tällä viikolla säästin kun ostin lapsille vaatteita alesta (-40  -  -50%). Ruokaostoksissa säästin ostamalla jauhelihaa alesta.

Seuraava iso hankinta olis kahvikone, mutta sen hankinta odotuttaa tarpeeksi hyviä aleita. Pannulla kuumeneva espressokeitin ja tavallinen kahvinkeitin ajavat asiansa. Kahvilassa en juuri käy, kahvi kun maksaa tosi paljon, reilu 3€ taisi olla viimeksi kun kupillisen join Fazulla.

Vierailija
29/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin miehen kauppaan hakemaan minulle pakastepitsaa ja suklaata.

Vierailija
30/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin etätöissä ja säästin siis bensat ja työpaikkaruokailun hinnan.

Ja tämä nyt ei ole pitkän tähtäimen säästämistä, mutta olen laitellut perheen ruuat pitkälti erilaisista jämistä ja pakastimen antimista enkä käynyt ollenkaan kaupassa.

Vierailija
31/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän aina palkkapäivänä, kun ohjaan osan palkasta erilliselle säästötilille automaattisesti. Mitään muuta säästämistä ei tarvita.

Vierailija
32/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pistin paljon tuotteita huutikseen, 200€ jo kasassa tienestejä.

-Lapset syyslomalla koko vkon, joten säästän bensakuluissa kun en hae heitä koulusta (eivät käy lähikoulua).

-Ostan todella vähän valmisruokaa, lähinnä pinaattiletyija hätävaraksi, joten siinä säästää kun tekee itse.

-Rakastan hyvää kahvia, latteja, mutta koska mulla on superhyvä kone kotona, en yleensä osta latteja kaupungilla, kun kotona teen parempaa!

Vierailija
33/39 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tein ylitöitä, enkä ehtinyt ruokakauppaan tai muualle, joten rahaa säästyi.

- Tein pakkaseen heitetyistä jauhelihoista 3 vuokallista makaronilaatikkoa, sitä söimme kolme päivää

- Syön töissä vain puuroa, halpaa kuin mikä eikä kilotkaan lisäänny

Vierailija
34/39 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon näemmä säästänyt - jättänyt ne himputin Hullut päivät välistä :) Jes, melkein kuulen rahan ropinan...:D

Vierailija
35/39 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Söin lounaan koulussa.
-Kävin äitini kanssa ruokaostoksilla, äiti maksoi.
-Ostin erään pitkään haikailemani lompakon puoleen hintaan netistä (entinen lompakko hajoamispisteessä). Eikä onneks tarvitse postikuluja maksaa. :)

Vierailija
36/39 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :) Mäkin tykkään säästämisestä.

Tänään kuljin koulumatkat kävellen bussin sijaan - säästin 2,60€ ja tavallaan 5€:n salimaksun kun en käynyt salilla. En lähtenyt baariin opiskelijakavereiden kanssa n.10€. Join vain yhden kupin kahvia - yritän lopettaa tälleen pikkuhiljaa. Joidenkin mielestä hullua, mutta ilmankin pärjää, sehän on turhake tavallaan ja lopettamalla säästää sekä rahaa että luonnonvaroja ja vientituotteitahan kai kannattaisi valtion talouden takia välttää :P

(Tuhlasin kyl 1,60€ suklaaseen)

Vierailija
37/39 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän myös sillä että pidän vähintään yhden meikittömän päivän viikossa, en vedä aina vessaa jos käyn pissalla (säästyy luonnonvaroja), käytän vaatteet loppuun, annan juurikasvun kasvaa reiluksi, en käytä koskaan hajuvettä... ja luulen säästäväni tulevaisuuden lääkäri- ym. kuluissa elämällä terveellisesti :)

t.34

Vierailija
38/39 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarvitsi uusia vaatteita, ostettiin farkut ja huppari JC:stä (farkkupassilla farkkujen ostajalle paita -30%, seuraavalla ostokerralla saakin sekä farkuista että paidasta -50%!). Kengät oli tarjouksessa, normi hinta 100e, nyt tarjouksessa 70e. Lisäksi ostettiin ukolle uusi rannekello joka oli puoleen hintaan myynnissä :)

Itselleni ostin mekon ja sukkahousuja, h&m:llä maksoi kaksien sukkisten ja neljien sukkisten paketit saman verran, ostin neljän paketin. Mekon hinnan olin katsonut väärin hintalapusta, luulin sen olevan 20e, mutta se olikin vain 12e, joten kai minä siinäkin säästin! ;)

Tuli sitä ''törsättyäkin'', ostin kirjan, jota en olisi välttämättä tarvinnut, mutta se maksoi vain 25e, joten annoin itselleni luvan ostaa sen :)

Vierailija
39/39 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt käsityömessuille, vaikka mieli teki. Siellä ei voi olla ostelematta kaikkea ihanaa (kallista) ja tarpeetonta. Siispä helpompaa on olla menemättä. Hulluilla päivillä kävin, mutta viiden minuutin päästä se tungos alkoi ahdistaa ja lähdin pois ostamatta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme