Autokannan sähköistyminen pysähtymässä !
"Karmea" uutinen ilmastouskovaisille.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c635cc16-7322-4708-b036-f4b7728d…
Tarvitaan lisää hankintatukia ! 😆
Kommentit (12)
Söhköromuista voi tehdä lämmitettyjä koirankoppeja.
Mitä? Eikö kaikilla ole varaa Teslaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö kaikilla ole varaa Teslaan?
Mulla on, kaikilla ei. Valitsen toistaiseksi polttomoottoriauton. Jännä seurata sähköistymistä, onnistuuko vai ei. Uskon horjumista näkyvissä kuten ilmastonmuutoksessakin. Sähköautohätätila. 😆😆
Joo, ikävä takaisku vihervassaroinnille kun sähköautot eivät mene kaupaksi edes väkisin...
Maaliskuussa EKP nostaa taas ohjauskorkoa. Velkapellet vikisevät. Loppuu Teslojen osto velaksi. Tiukkaa tekee monilla asuntolainojen kanssa tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Jotta valtio voi tukea, niin veroja kerättävä enemmän 😆😆
Ei toki. Rahaa on! (Olli Rehn EKP:sta järjestää kyllä loputtomiin lainaa)
T: Sanna
Ihan tervetullut pysähtyminen. Minullekin autokaupat soittelevat jo kotia että "tuutko meiltä ostaa auton". Juuri sain tarjouksen autosta ja rahoituksesta siihen 1% todellisella korolla. Onkin juuri tarvetta vähän uudistaa autoa niin voinkin hyvin tarttua, varsinkin kun omarahoitusosuuttakaan ei tarvitse laittaa.
Autokauppias vetelee jotain yksittäisen viikon tilastoja missä 40% uusista autoista sähköisiä ja maalailee piruja seinille, jotka tietysti korjaantuu jos vain annettaisiin rutkasti hankintatukea että autokauppa elpyisi.
Ja Teppo on pää märkänä huutamassa taas maailmanloppua.
Sitten kun lukee uutisen niin uusien sähkäreiden myynti onkin 20% uusista mikä on normaali jatkumo viime vuoden kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Autokauppias vetelee jotain yksittäisen viikon tilastoja missä 40% uusista autoista sähköisiä ja maalailee piruja seinille, jotka tietysti korjaantuu jos vain annettaisiin rutkasti hankintatukea että autokauppa elpyisi.
Ja Teppo on pää märkänä huutamassa taas maailmanloppua.
Sitten kun lukee uutisen niin uusien sähkäreiden myynti onkin 20% uusista mikä on normaali jatkumo viime vuoden kehitykselle.
Olihan tuossa jutussa myyntitilastoilla todistettu että erityisesti sähköautokauppa on pysähtynyt. Se ei vain vielä näy pelkkiä kalenterivuosikohtaisia tilastoja vilkaisemalla.
Olen huomannut itsekin että sähkäreitä tuputetaan nyt joka tuutista. Esimerkiksi facebook-syötteeni on täynnä sähköautotarjouksia, löytyy heti ajoon merkkiä kuin merkkiä, ei tarvitse odottaa eikä tarvita rahaakaan vaan voi maksaa kätevästi kuukausierissä ilman käsirahaa tai vaihtoautoa.
Kyllä se hype taitaa olla hieman lässähtänyt. Mä seuraan tuota näytelmää katsomosta. Mulla on premiumluokan polttomoottoriauto jolla pärjään hyvin, kunhan dieseliä saa alta 10 €/litra. Siinä on mun kipuraja.
Jotta valtio voi tukea, niin veroja kerättävä enemmän 😆😆