Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulkaa tänne te ilmapalloisän puolustajat ja vastatkaa yhteen kysymykseen

Vierailija
15.10.2013 |

Kysymys on: Onko teidän mielestänne järkevää päästää kaksivuotias lapsi irti ison tavaratalon vuoden pahimpaan ruuhkaan ja merkata hänet ilmapallolla, josko sitten vielä löytyisi?

En halua kuulla, kuka vei tai sai tai lainasi ilmapallon. Haluan teiltä puolustajilta vain tähän vastauksen. Kiitos.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolustajat eivät voi olla jankkaamatta asiasta. Ap esitti kysymyksen johon toivoi vastausta ja sitten vastataan, myyjä antoi sen pallo.

Ap ei halunnut keskustelua pallon antamisesta tai saamisesta.

Muistuttaisin vielä, ettemme kukaan tiedä varmaksi antoiko myyjä palloa vai ei.

Vierailija
2/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 07:30"]

Isän puolustajat eivät voi olla jankkaamatta asiasta. Ap esitti kysymyksen johon toivoi vastausta ja sitten vastataan, myyjä antoi sen pallo.

Ap ei halunnut keskustelua pallon antamisesta tai saamisesta.

Muistuttaisin vielä, ettemme kukaan tiedä varmaksi antoiko myyjä palloa vai ei.

[/quote]

Ja kysymykseen vastattiin, ettei isä toiminut niin kuin ap aloituksessaan väitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en ymmärrä mistä ap on moisen käsityksensä saanut, mutta olen kyllä huomannut että kaikilla lynkkaajilla on ihan OMA käsitys siitä mitä tapahtui ja sitä vielä totena levitetään.

Vierailija
4/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni, jos isä siis todella teki noin, oli erittäin neuvokas. Mulla on ollut erittäin vilkas lapsi ja olin kyllä vaikeuksissa monesti hänen kanssaan. Hetkeksikään ei saanut silmä välttää eikä ote herpaantua. Joten sen perusteella pidän lapsen ilmapallolla merkitsemistä erittäin järkevänä ja neuvokkaana toimenpiteenä. Vitsi, että en itse ollut aikoinaan noin nokkela, mä vaan tylsästi ostin valjaat, joilla vangitsin lapsen rattaisiin, ettei hän karannut jatkuvasti. Ja meidänkin oli pakko käydä kaupassa kaksistaan oli ruuhkaa tai ei.

Vierailija
5/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko myyjä pallon vai ei, siinä kysymys jolla ei ole mitään merkitystä. Stockmannilla asiakas on aina oikeassa. Siis kertakaikkiaan aina!
Voisin kuvitella Infon tätösen saaneen "pienimuotoisen muistutuksen" asiasta.

Vierailija
6/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:25"]

Antoiko myyjä pallon vai ei, siinä kysymys jolla ei ole mitään merkitystä. Stockmannilla asiakas on aina oikeassa. Siis kertakaikkiaan aina!
Voisin kuvitella Infon tätösen saaneen "pienimuotoisen muistutuksen" asiasta.

[/quote]

Toivottavasti ja vartija myös.

Vierailija
7/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti isä palkitaan kunnianloukkaus syytteellä.

Vierailija
8/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toivon minäkin.

Vierailija
9/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 19:55"]

Kysymys on: Onko teidän mielestänne järkevää päästää kaksivuotias lapsi irti ison tavaratalon vuoden pahimpaan ruuhkaan ja merkata hänet ilmapallolla, josko sitten vielä löytyisi?

En halua kuulla, kuka vei tai sai tai lainasi ilmapallon. Haluan teiltä puolustajilta vain tähän vastauksen. Kiitos.

[/quote]

Meidän Sulo-Petteri on ollut aina vaativa lapsi ja ei ole sietänyt kieltoja. Siksi sidon hänet ilmapalloon, ettei saa raivaria

Helppo teidän helppojen lasten vanhempien on tulla nillittämään

Vierailija
10/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon isän puolustaja ja minua ärsyttää suunnattomasti kaikki typerät kirjoitukset isän syyllistämisestä ja mollaamisesta!! Ainoastaan Suomessa voivat ihmiset olla niin pikkusieluisia, kateita ja ihan viimeiseen tappiin saakka säännöistä kiinnipitäviä että nostetaan tällainen helvetillinen mustamaalauskampanja. Järjetöntä touhua teiltä!!

Olen asunut Suomesta poissa yli 15 vuotta ja ehkä siksi näen tämän asian täysin päinvastoin kuin useimmat teistä. Muualla ihmiset osaavat joustaa ja ovat ystävällisiä. Olin täysin pöyristynyt lukiessani, että joku lähettää vartijan ulos kadulle saakka ottamaan ilmapallon pois lapselta, koska SÄÄNTÖJEN mukaan palloja ei saanut vielä jakaa. Ei jumalauta teitä hulluja siellä Suomessa!

Vierailija
11/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästänyt lastansa häviämään. Ymmärrätkö huumoria lainkaan? Mä puhun vaikka mitä ja toiset tosikot ottaa kaiken kirjaimellisesti.

Ap nuppitohtori voisi sua auttaa. Ei ole normaalia juuttu tähän asiaan. 

Vierailija
12/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:43"]

Olen tuon isän puolustaja ja minua ärsyttää suunnattomasti kaikki typerät kirjoitukset isän syyllistämisestä ja mollaamisesta!! Ainoastaan Suomessa voivat ihmiset olla niin pikkusieluisia, kateita ja ihan viimeiseen tappiin saakka säännöistä kiinnipitäviä että nostetaan tällainen helvetillinen mustamaalauskampanja. Järjetöntä touhua teiltä!!

Olen asunut Suomesta poissa yli 15 vuotta ja ehkä siksi näen tämän asian täysin päinvastoin kuin useimmat teistä. Muualla ihmiset osaavat joustaa ja ovat ystävällisiä. Olin täysin pöyristynyt lukiessani, että joku lähettää vartijan ulos kadulle saakka ottamaan ilmapallon pois lapselta, koska SÄÄNTÖJEN mukaan palloja ei saanut vielä jakaa. Ei jumalauta teitä hulluja siellä Suomessa!

[/quote]

Täysin samaa mieltä ja olen itsekin asunut 7 vuotta pois Suomesta.

Tässä casessa puhtaasti syyllinen on Stockmannin asiakaspalvelu ja sen vittumaisuus. Ilmeisesti kun Suomessa asuu liian kauan niin empaattisuus lakkaa ja tilalle tulee sääntökirja, pirullisuus ja nautinto, kun saa toista nöyryyttää. Ei ihme, että Suomessa kiusataan paljon toisia ihan lapsesta lähtien ja läpi koulu- ja työelämän aina kuolemaan asti. Ettei vaan nipistetä vielä pappiakin arkusta.

Kuvottavaa.

Vierailija
13/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee tästä mieleen yksi uimahallireissu.

Poika hyppeli altaan reunalta, vaikka siinä oli vieressä kyltti, että se on kielletty.

Omat lapset ihmetteli, että miksi toinen näin saa tehdä.

Olin pikkusieluinen ja nipo ja mainitsin isälle, että reunalta hyppiminen on kielletty ja vaarallista.

Isä veti hepulit ja karjui, että hänen Sulonsa saa hyppiä, koska mitä se haittaa, jos yksi hyppii ja kylläpä olen vittumainen huora, kun en anna lapsen hyppiä.

Minulle tuli tästä niin mieleen tämä ilmapallotapaus.

Hyi, kun me Suomessa olemme nipoja.

Vierailija
14/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 12:38"]

Poika hyppeli altaan reunalta, vaikka siinä oli vieressä kyltti, että se on kielletty.

Olin pikkusieluinen ja nipo ja mainitsin isälle, että reunalta hyppiminen on kielletty ja vaarallista.

Isä veti hepulit ja karjui, että hänen Sulonsa saa hyppiä, koska mitä se haittaa, jos yksi hyppii ja kylläpä olen vittumainen huora, kun en anna lapsen hyppiä.

[/quote]

No, sitten olisit antanut hyppiä ja käynyt kertomassa valvojalle, että se hyppii siellä vaikka siinä on varoituskyltti. Jos valvoja olisi asiallinen se olisi käynyt sanomassa molemmille, että hyppiminen on kielletty. Mikäli hyppiminen olisi jatkunut niin poistaminen hallista ja harkintaan myös porttikielto.

So, mikä on ongelma?

Vierailija
15/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan liian nipoja, se on ihan totta. Nythän uutena asiana tuli julkisuuteen tuo itsepalveluasema. Kun kerran sellainen ollaan, niin palvella ei voi.

Vierailija
16/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:39"]

Minä haluaisin ilmapalloisän kannattajilta vastauksen siihen, miksi on hyväksyttävää viedä kaupasta lapsensa käyttöön saama hullareitten ilmapallo, mutta ei Sokoksen 3+1-päivien pinkkejä banderolleja eikä Prisman autokärryä. Vai saako nekin ihan omaksi?

[/quote]

Minä taas haluaisin vastauksen siihen, onko ok kuvata suutuspäissään vierasta ihmistä videolle ja julkaista tämä video saatesanoilla, joissa valehdellaan videolla näkyvän henkilön teoista, jotta tämä saataisiin vaikuttamaan mahdollisimman ilkeältä ja ikävästi käyttäytyvältä? Varsinkin jos samalla kertoo henkilön työpaikan ja työnkuvan.

Onko tämä hyväksyttävä kosto mistään teosta, ja jos on, niin kuinka paha sen teon tulee olla että tällainen kosto on oikeutettu?

(Omasta mielestäni toista ei saa missään tapauksessa mustamaalata valehtelemalla. Jos vartija olisi oikeasti käynyt käsiksi, kovistellut ja uhkaillut 2-vuotiasta ja riuhtaissut pallon hänen kädestään, pitäisin oikeutettuna että asia vietiin someen. Paino sanalla JOS.)

Vierailija
17/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 12:42"]

[/quote]

No, sitten olisit antanut hyppiä ja käynyt kertomassa valvojalle, että se hyppii siellä vaikka siinä on varoituskyltti. Jos valvoja olisi asiallinen se olisi käynyt sanomassa molemmille, että hyppiminen on kielletty. Mikäli hyppiminen olisi jatkunut niin poistaminen hallista ja harkintaan myös porttikielto.

So, mikä on ongelma?

[/quote]

Öh, ongelma on se, että noinhan tilanne ei mennyt ilmapalloisän tapauksessa. Tehdään seuraavat muutokset, niin saadaan juttu vastaamaan tätä tapausta:

Asiallinen valvoja käy siis kieltämässä hyppimisen. Isä lapsineen ei noudata kieltoa, vaan isä kaivaa esille kännykkäkameran ja kuvaa valvojaa, kun tämä kertoo ettei altaaseen saa hyppiä. Sitten isä lataa videon nettiin ja alkaa spämmätä facebookia ja keskustelupalstoja täyteen hysteriahakuista tekstiä, jossa kerrotaan että valvoja kävi käsiksi poikaan, uhitteli ja repi hänet pois altaasta jne. Tätä jatketaan, kunnes videon katsoneet ihmiset alkavat kritisoida touhua ja huomautella, ettei se valvoja selvästi toiminut niin kuin isä väittää, ja sitä paitsi koko tilanteen olisi voinut alunperinkin välttää noudattamalla niitä sääntöjä. Isä poistaa videon ja piilottaa fb-profiilin, jossa suunnitellaan jo sen valvojan fyysistä vahingoittamista siitä hyvästä että hän teki työtään, ei myönnä tekemäänsä virhettä eikä esitä minkäänlaisia pahoitteluja.

Vierailija
18/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:03"]

[/quote]

So, mikä on ongelma?

[/quote]

Öh, ongelma on se, että noinhan tilanne ei mennyt ilmapalloisän tapauksessa. Tehdään seuraavat muutokset, niin saadaan juttu vastaamaan tätä tapausta:

Asiallinen valvoja käy siis kieltämässä hyppimisen. Isä lapsineen ei noudata kieltoa, vaan isä kaivaa esille kännykkäkameran ja kuvaa valvojaa, kun tämä kertoo ettei altaaseen saa hyppiä. Sitten isä lataa videon nettiin ja alkaa spämmätä facebookia ja keskustelupalstoja täyteen hysteriahakuista tekstiä, jossa kerrotaan että valvoja kävi käsiksi poikaan, uhitteli ja repi hänet pois altaasta jne. Tätä jatketaan, kunnes videon katsoneet ihmiset alkavat kritisoida touhua ja huomautella, ettei se valvoja selvästi toiminut niin kuin isä väittää, ja sitä paitsi koko tilanteen olisi voinut alunperinkin välttää noudattamalla niitä sääntöjä. Isä poistaa videon ja piilottaa fb-profiilin, jossa suunnitellaan jo sen valvojan fyysistä vahingoittamista siitä hyvästä että hän teki työtään, ei myönnä tekemäänsä virhettä eikä esitä minkäänlaisia pahoitteluja.

[/quote]

Ai jaa, valvoja voisi sanoa videolla, että kuvaapa myös tuota varoituskylttiä täällä näin. Ja näyttää sille isille, että tässä se kyltti on.

Ei mitään yhtäläisyyttä ilmapallocaseen.

Vierailija
19/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:03"]

[/quote]

So, mikä on ongelma?

[/quote]

[/quote]

Täydellinen  vertaus! :)

Vierailija
20/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut joo stockkaalla kylttiä jossa kerrottiin, ettei palloa saa viedä ulos mutta se kyllä kerrottiin isällä. Uimahalli vertaus oli ihan oikein muokkailtu.