Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulkaa tänne te ilmapalloisän puolustajat ja vastatkaa yhteen kysymykseen

Vierailija
15.10.2013 |

Kysymys on: Onko teidän mielestänne järkevää päästää kaksivuotias lapsi irti ison tavaratalon vuoden pahimpaan ruuhkaan ja merkata hänet ilmapallolla, josko sitten vielä löytyisi?

En halua kuulla, kuka vei tai sai tai lainasi ilmapallon. Haluan teiltä puolustajilta vain tähän vastauksen. Kiitos.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:21"]

Ei ollut joo stockkaalla kylttiä jossa kerrottiin, ettei palloa saa viedä ulos mutta se kyllä kerrottiin isällä. Uimahalli vertaus oli ihan oikein muokkailtu.

[/quote]

Edelleenkään ei mitään yhteistä eikä faktaa ohjeistuksesta. Kyltti uimahallissa on fakta.

Vierailija
22/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:24"]

Mun mielestäni, jos isä siis todella teki noin, oli erittäin neuvokas. Mulla on ollut erittäin vilkas lapsi ja olin kyllä vaikeuksissa monesti hänen kanssaan. Hetkeksikään ei saanut silmä välttää eikä ote herpaantua. Joten sen perusteella pidän lapsen ilmapallolla merkitsemistä erittäin järkevänä ja neuvokkaana toimenpiteenä. Vitsi, että en itse ollut aikoinaan noin nokkela, mä vaan tylsästi ostin valjaat, joilla vangitsin lapsen rattaisiin, ettei hän karannut jatkuvasti. Ja meidänkin oli pakko käydä kaupassa kaksistaan oli ruuhkaa tai ei.

[/quote]

Menee ap:n ei-toivomalle sivuraiteelle, mutta pakko kommentoida, että onkin aivan valtavan nerokasta kiinnittää miljoona haamupalloa sisältävässä ruuhkaisessa tavaratalossa  taaperoon yksi niistä ilmapalloista paikallistamisvälineeksi.

15 vuotta Suomesta pois asuneelle ärtsymammalle terveiset, että me paikalliset tunnemme Hullujen päivien toimintatavat ja meille on itsestään selvää, ettei niitä somistepalloja jaeta ennen kuin Hullareiden loppuessa. Jos yksi saa pallon, kohta niitä on tuhat vaatimassa, että kun kerran toikin sai niin miksi ei Kerkko-Kyynel. Myyjiltä vietäisiin vaikka paidat päältä niin ikään. Ja vartija hoiti hommansa ensiluokkaisesti, siitä kiitos ja kunnia hänelle. Meillä on video siitä todisteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:21"]

Ei ollut joo stockkaalla kylttiä jossa kerrottiin, ettei palloa saa viedä ulos mutta se kyllä kerrottiin isällä. Uimahalli vertaus oli ihan oikein muokkailtu.

[/quote]

Isälle kerrottiin että hän saa pallon, joten älä vääristele!

Vierailija
24/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infopisteessä sanottiin, ettei saa! Sen isä meille facebookissa kertoi.

Vierailija
25/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallinen kielto on yhtä pätevä kun merkki vai meinaatko, että kaikki on sallittua jos ei ole kylttiä. Oletpa huvittava!

Vierailija
26/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:25"]

Mun mielestäni, jos isä siis todella teki noin, oli erittäin neuvokas. Mulla on ollut erittäin vilkas lapsi ja olin kyllä vaikeuksissa monesti hänen kanssaan. Hetkeksikään ei saanut silmä välttää eikä ote herpaantua. Joten sen perusteella pidän lapsen ilmapallolla merkitsemistä erittäin järkevänä ja neuvokkaana toimenpiteenä. Vitsi, että en itse ollut aikoinaan noin nokkela, mä vaan tylsästi ostin valjaat, joilla vangitsin lapsen rattaisiin, ettei hän karannut jatkuvasti. Ja meidänkin oli pakko käydä kaupassa kaksistaan oli ruuhkaa tai ei.

[/quote]

Menee ap:n ei-toivomalle sivuraiteelle, mutta pakko kommentoida, että onkin aivan valtavan nerokasta kiinnittää miljoona haamupalloa sisältävässä ruuhkaisessa tavaratalossa  taaperoon yksi niistä ilmapalloista paikallistamisvälineeksi.

15 vuotta Suomesta pois asuneelle ärtsymammalle terveiset, että me paikalliset tunnemme Hullujen päivien toimintatavat ja meille on itsestään selvää, ettei niitä somistepalloja jaeta ennen kuin Hullareiden loppuessa. Jos yksi saa pallon, kohta niitä on tuhat vaatimassa, että kun kerran toikin sai niin miksi ei Kerkko-Kyynel. Myyjiltä vietäisiin vaikka paidat päältä niin ikään. Ja vartija hoiti hommansa ensiluokkaisesti, siitä kiitos ja kunnia hänelle. Meillä on video siitä todisteena.

[/quote] Hullut päivät sopiikin Suomeen; siellä hullut mammat kyttää ilmapalloja ja raivoavat ja tappelevat niistä??

Yes, we can!

Vierailija
27/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:29"]

Sanallinen kielto on yhtä pätevä kun merkki vai meinaatko, että kaikki on sallittua jos ei ole kylttiä. Oletpa huvittava!

[/quote]

Kyltti on todiste. Suulliset ilmoitukset vain spekulaatiota, muunneltua totuutta ja epämääräisyyksiä. Kun ilmoitat asian oikeudessa tai poliisikuulustelussa niin se saattaa olla todiste.

Vierailija
28/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sitä, ettei infossa olisi sanottu, ette saa viedä palloa ja se vartijan "raju hyökkäys" tuli yllätyksenä?

Vierailija
29/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taas vatsalihakset kovilla :) pitää siis olla kyltti, jossa on ihminen, ilmapallo ja rasti päällä?

Vierailija
30/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:46"]

nyt taas vatsalihakset kovilla :) pitää siis olla kyltti, jossa on ihminen, ilmapallo ja rasti päällä?

[/quote]

Voit jättää siitä ihmisen pois. Riittää ilmapallo ja rasti päällä + alle teksti: Ilmapallojen vienti ulos kielletty. Sunnuntai-aamuna kyltit pois, siinä se, vinkatkaa Stockalle niin voivat ensi vuonna käyttää ideaani.

Vierailija
31/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi? Eikö oikeesti riitä jos henkilökunta sanoo sen?

Vierailija
32/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote] Hullut päivät sopiikin Suomeen; siellä hullut mammat kyttää ilmapalloja ja raivoavat ja tappelevat niistä??

Yes, we can!

[/quote]

Eivät tappele, koska tietävät, miten homma menee. Ilmapalleroiskähän tässä tappeli ja valjasti 2-vuotiaan viattoman lapsiparkansa siihen vielä käsikassaraksi. Mutta nämä asiat on sanottu uudestaan ja uudestaan ja uudestaan aikaisemmissa ketjuissa, joten jos kaipaat lisäinfoa, haepa sitä niistä.

T. Aspa-av-apina

Vierailija
33/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:53"]

[/quote]

Itse asiassa ilmapallonnyysimisjutussa ihan jo sen pitäisi riittää, että ne pallot eivät ole myynnissä. Jokainen aikuinen ihminen kyllä tietää ilman erillistä huomautustakin, että somisteita ei saa ottaa omaan käyttöön. Tai jokaisen oletetaan tietävän, eli näpistys on näpistys vaikka kukaan ei olisikaan erikseen maininnut ettei esim. mainosjulistetta saa viedä omaan kotiin.

Vierailija
34/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:01"]

[/quote]

Itse asiassa ilmapallonnyysimisjutussa ihan jo sen pitäisi riittää, että ne pallot eivät ole myynnissä. Jokainen aikuinen ihminen kyllä tietää ilman erillistä huomautustakin, että somisteita ei saa ottaa omaan käyttöön. Tai jokaisen oletetaan tietävän, eli näpistys on näpistys vaikka kukaan ei olisikaan erikseen maininnut ettei esim. mainosjulistetta saa viedä omaan kotiin.

[/quote]

Isä SAI luvan. Huokaus.

Vierailija
35/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistaako sen joku? Isän sanaan ei ainakaan voi luottaa.

Vierailija
36/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei näköjään.

Laput ulko-oviin ja loppuu lätinät ja spekulaatiot kuka sanoi ja mitä.

Yksinkertaista.

Vierailija
37/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:12"]

[/quote]

Eikö sillon kannattais pitää mölyt mahassa, jos ei tiedä totuutta?

Vierailija
38/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Tarkoitatko, että hulluille päiville ei saa osallistua muut kuin tarkoin tämän talon tavat tuntevat asiakkaat. Ok, jos näin on en tule asioimaan Stockalle enää. En ole paikallinen enkä totisesti halua noin lapsivihamieliseen kaupunkiin muuttaakaan!

Minusta tuon ulkomamman puuskahdus oli ihan aiheesta. Vain Suomessa tapellaan siitä saako lapselle antaa ilmapallon vai ei. Vain Suomessa vihataan noin syvästi ja anteeksiantamatta kaikkia, jotka eivät nussi just joka ikistä sääntöä ja pilkkua haudanvakavana.

Mä taidan seurata muiden viisaampien esimerkkiä ja muuttaa täältä pois hyvän sään aikana. Tuntuu, että suomalaisista on tulossa ihan sairaita. Tämä on kuin yks suur avohoitola koko maa!

Vierailija
39/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:12"]

[/quote]

Eikö sillon kannattais pitää mölyt mahassa, jos ei tiedä totuutta?

[/quote]

Jos sinun mielestäsi vain totuuden tietävä henkilö voi sanoa tästä asiasta jotain, niin sinäkään et voi sanoa että isä oli saanut luvan. Ethän voi tietää pitääkö se paikkansa, kun et ollut paikalla. Paitsi jos olet se isä itse, ja hän taas on valehdellut monista muistakin asioista.

Vierailija
40/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama. Ilmapallovarkaan maine on jo pilattu.

Oletteko nyt tyytyväisiä