Härski utelu puhelinmyyjältä.
Taas soitti puhelinmyyjä. "Täältä LuontoPilleristä päivää, osta superö-vitamiinikapseleita. Selluloosapillerit sulle, rahat mulle."
Sanoin, etten osta mitään, voidaan lopettaa tämä puhelu.
"No kerropa nyt, mikä tässä tarjouksessa on sellainen asia, ettet nyt innostu ostamaan?"
Oli pakko kysyä, että mitä mun ostopäätökseni sulle kuuluu? Mun ei tarvi puhelinmyyjille mitään perustella, en ole heitä pyytänyt mulle soittamaan!
Ne muuttuu aina vaan härskimmiksi... :(
Kommentit (35)
Mulle soitettiin kerran ja kaupattiin miesten sukkia. Niitä tulisi joka kuukausi kolme paria tms.
Mulla ei ollut silloin miestä, joten sanoin, ettei ole tarvetta. No, jos tilaisin poikaystävälle, ehdotti myyjä. Ei ollut sellaistakaan. Siihen myyjä, että kai sä nyt JONKUN miehen tunnet, jolle voisit alkaa näitä ostella.
Oikeesti. Ihan vaan olisi vaikka meidän laitoksen proffalle tilannut joka kuukausi sukkapaketin ja maksanut sen vaan siitä ilosta, että hän olisi saanut tilauksen. :)
Miksi ne puhelinmyyjät ehdottelee älyttömyyksiä?
Ne puhelinmyyntikiellot ei edes toimi...
Multa kans alkoi sellainen parikymppinen kloppi kysellä, että mikä on syy, ettet osta.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:57"]
Multa kans alkoi sellainen parikymppinen kloppi kysellä, että mikä on syy, ettet osta.
[/quote]
Kuten sanottu, minusta sellainen on härskiä toimintaa. Ei se hänelle kuulu, miksi en halua ostaa ö-vitamiinia tai Juoru!-lehteä.
Puhelinmyyjä meni kerran henkilökohtaisuuksiin mun raha-asioissa kun sanoin ettei oo nyt varaa tilata. Väitteli ja haukkui ihan maahan! Olin niin järkyttynyt etten muistanut enää firman nimeä jotta olisin voinut laittaa palautetta. No, ilmeisesti noi puhelut kuitenkin nauhoitetaan?
Ymmärrän että on huonoja päiviä, tuossa työssä kuitenkin asiakkaat vittuilee jatkuvasti eikä välttämättä saa mitään myytyä. Mut hitto sentään, aikuinen mies kyseessä ja ihan ystävällisesti kieltäydyin ja juttelin.
Harmillistahan se on tässäkin ammatissa että jotkut törpöt pilaa kaikkien maineen. Tällä alalla on niin paljon kyseenalaisia työnantajia joiden myyjillä voikin epätoivo iskeä ja purkautua sitten lankoja pitkin asiakkaalle. Väärin ja ammattitaidotonta! On kuitenkin olemassa duunipaikkoja joissa asiat kohdallaan ja hommat sujuu. Lehtien markkinoinnissa suurin osa tilauksista tehdään puhelimitse. Tää on ihan oikea duuni siinä missä joku muukin.
Jos yks muusikko soittaa väärin, ei koko orkesteri ole paska ;)
T: myyntineuvottelija
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:57"]
[/quote]
mitä rivoa/perverssiä tuossa on=härski
Kuten sanottu, minusta sellainen on härskiä toimintaa. Ei se hänelle kuulu, miksi en halua ostaa ö-vitamiinia tai Juoru!-lehteä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:56"]
Ne puhelinmyyntikiellot ei edes toimi...
[/quote]
Meillä on kyllä toiminut
Meille soitti tänään asiallinen, mutta rasittavan tyhmä puhelinmyyjä, joka ei suostunut uskomaan ettei asunnostamme löydy puhelinpistoketta (kauppasi siis tietynlaista modeemia). :D Selitin hänelle kolmeen kertaan, että asuntomme on aivan uusi eikä täällä pistoketta siksi ole, mutta en tiedä saman taloyhtiön vanhemmista asunnoista sitten..."on siellä oltava, mulla lukee tässä koneella että siellä on!", "ai miten niin ei muka ole, kaikissa asunnoissahan on?" jne. Uskomaton jankkaaja. :D
Puhelu loppui kyllä lyhyeen, kun vihdoinkin tajusi ettei voi myydä meille jotain, mitä emme pysty edes käyttämään. ;)
multa kysyttiin lapsen hankkimisesta
joo minäkin tein suoramarkkinointikiellon ja saanut olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:37"]
Turhaa ootte ilkeitä niille, työtänsä vaan tekevät ja yrittävät jollain tavalla edes leipänsä tienata, voisivat olla sossupummijonossaki. Ehkä euroopan paskinta hommaa just v*mäisten asiakkaiden takia jotka käyttäytyy kuin kyseessä olis hlö.kohtanen hyökkäys heitä vastaan.
Terveisin entinen puhelinmyyjä.
[/quote]
Tässä on vain yksi ongelma. Ihminen, jolle kaupataan jotain, vaikka tämä ei ole asiointitilanteeseen itse halunnut, ei ole asiakas. Asiakaspalvelutilanne kyseessä on silloin, kun kumpikin on siinä omasta halustaan. Siksi pidän minäkin todella härskinä jos myyjä pyrkii pitkittämään tilannetta, vaikka olen jo itse sanonut, että en tahdo.
Suoramarkkinointikieltoa kannatan minäkin. Eipä ole puhelin enää soinut, paitsi yhdestä firmasta josta joskus jonkun lehden tilasin. Lehtikauppiaille olen yleensä sanonut ihan totuudenmukaisesti, että tietty lehti on mun mielestä huono. Tyhmähän sitä olisi jos ostaisi lehden, joka ei yhtään kiinnosta, vaikka kuinka halvalla saisi. Paha tuohon on ruveta mitään vasta-argumentoimaan.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:04"]
Suoramarkkinointikieltoa kannatan minäkin. Eipä ole puhelin enää soinut, paitsi yhdestä firmasta josta joskus jonkun lehden tilasin. Lehtikauppiaille olen yleensä sanonut ihan totuudenmukaisesti, että tietty lehti on mun mielestä huono. Tyhmähän sitä olisi jos ostaisi lehden, joka ei yhtään kiinnosta, vaikka kuinka halvalla saisi. Paha tuohon on ruveta mitään vasta-argumentoimaan.
[/quote]
Tarjotaan tietty toista!
Kaikki mainostaminen on täysin turhaa ja jatkuva puhelimen kilinä on kotirauhan rikkomista. On ehdottomasti törkeää soitella ihmisille työaikana, tätä se kännykkäaika teettää.
Mulla on markkinointikielto, salainen osoite ja puhelinnumero ja lappu ovessa että ei ilmaisjakelua. Toimii mutta jatkuva mainostaminen tunkee silti telkkarista ja tietokoneelta. Adblock tosin toimii sekin melko hyvin ja ohjelmien katsominen kovalevyltä ja mainokset kelaten.
Rasittavaa tyrkyttämistä koko homma.