Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härski utelu puhelinmyyjältä.

Vierailija
15.10.2013 |

Taas soitti puhelinmyyjä. "Täältä LuontoPilleristä päivää, osta superö-vitamiinikapseleita. Selluloosapillerit sulle, rahat mulle."

Sanoin, etten osta mitään, voidaan lopettaa tämä puhelu.

"No kerropa nyt, mikä tässä tarjouksessa on sellainen asia, ettet nyt innostu ostamaan?"

Oli pakko kysyä, että mitä mun ostopäätökseni sulle kuuluu? Mun ei tarvi puhelinmyyjille mitään perustella, en ole heitä pyytänyt mulle soittamaan!

Ne muuttuu aina vaan härskimmiksi... :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa härski utelu, rivo suorastaan!

*hohhoijaa*

Next??!

Vierailija
2/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Olisit esittänyt vastakysymyksen, että kerropa itse miksi kauppaat mulle tällaista humpuukia, vai pystytkö muka vannomaan puhtaalla omallatunnolla, että käytät itse tällaista tuotetta ja tuhlaat omia rahojasi tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuosta "utelusta" nyt niin härskin teki? Mikään ei estä sinua vastaamasta että et kommentoi asiaa. Tietenkin he haluavat tietää miksi kieltäydyt jotta voivat sitten esittää vasta-argumenttinsa. Se kuuluu puhelinmyyjän työhön ja harva niistä tyytyy yhteen kieltävään vastaukseen.

Ei se sen puhelinmyyjän vika ole. Ja sinä voit laittaa numeroosi suoramarkkinointikiellon.

Vierailija
4/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhelinmyyjät toivottaa hyvää illanjatkoa kun keskeyttää myyntipuheen ja toteaa asiallisesti että en osta mitään, kiitos vaan ja kuulemiin. Joskus löytyy näitä jankkaajia, jotka alkaa vaatimaan perusteluja tai että harkitsisin vielä tarjousta. Näille olen todennut että nyt on vähän kiire, mutta annappa kotinumerosi niin soitan sinulle takaisin myöhemmin illalla.

Vierailija
5/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ootte ilkeitä niille, työtänsä vaan tekevät ja yrittävät jollain tavalla edes leipänsä tienata, voisivat olla sossupummijonossaki. Ehkä euroopan paskinta hommaa just v*mäisten asiakkaiden takia jotka käyttäytyy kuin kyseessä olis hlö.kohtanen hyökkäys heitä vastaan.

Terveisin entinen puhelinmyyjä.

Vierailija
6/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:32"]

Mikä tuosta "utelusta" nyt niin härskin teki? Mikään ei estä sinua vastaamasta että et kommentoi asiaa. Tietenkin he haluavat tietää miksi kieltäydyt jotta voivat sitten esittää vasta-argumenttinsa. Se kuuluu puhelinmyyjän työhön ja harva niistä tyytyy yhteen kieltävään vastaukseen.

Ei se sen puhelinmyyjän vika ole. Ja sinä voit laittaa numeroosi suoramarkkinointikiellon.

[/quote]

Mun mielestä on kummallista, että ihmisen pitää erikseen kieltää se, ettei hänen puhelimeensa soiteta myyntipuheluita. Miksei lähetä ennemmin siitä, että ihmisen pitäisi erikseen antaa suoramarkkinointihyväksyntä ja sitten vasta sellaisille saisi yrittää kaupata tuotteita puhelimitse?

Mun mielestä tässä on lähetty ihan väärästä päästä liikkeelle.

Mun mielestä ylipäänsä on härskiä toimintaa tyrkyttää ihmisille tavaroita soittamalla näiden omaan henkilökohtaiseen puhelinnumeroon. Jos haluan ostaa jotain, otan kyllä itse yhteyttä myyjään.

Ja jos sanon heti aluksi, että jos myyt jotain, niin en osta mitään ja voimme päättää tämän puhelun - niin ei-härskiä toimintaa soittajalta olisi sanoa, että jaaha, no, hyvää päivänjatkoa sitten vaan heihei. Eikä vaan inttää ja inttää.

Vierailija
7/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:37"]

Turhaa ootte ilkeitä niille, työtänsä vaan tekevät ja yrittävät jollain tavalla edes leipänsä tienata, voisivat olla sossupummijonossaki. Ehkä euroopan paskinta hommaa just v*mäisten asiakkaiden takia jotka käyttäytyy kuin kyseessä olis hlö.kohtanen hyökkäys heitä vastaan.

Terveisin entinen puhelinmyyjä.

[/quote]

En ollut veemäinen. Aluksi. Sillä ihan aluksi sanoin heti, että jos myyt jotain, en osta, lopetetaan puhelu. Ihan ystävällisesti.

Törkeää on puhelinmyyjältä soitella ihmisille työaikana. Mulla soi puhelin työasioita ihan jatkuvalla syötöllä. Kun sitten olisi aikaa keskittyä paperihommiin, ei siinä tarvita tuollaista turhaa keskeytystä.

Vierailija
8/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä on kummallista, että ihmisen pitää erikseen kieltää se, ettei hänen puhelimeensa soiteta myyntipuheluita. Miksei lähetä ennemmin siitä, että ihmisen pitäisi erikseen antaa suoramarkkinointihyväksyntä ja sitten vasta sellaisille saisi yrittää kaupata tuotteita puhelimitse?"

Tuleehan sulle mainoksia kotiinkin postiluukusta. Sekin täytyy erikseen kieltää. 

"Törkeää on puhelinmyyjältä soitella ihmisille työaikana. Mulla soi puhelin työasioita ihan jatkuvalla syötöllä. Kun sitten olisi aikaa keskittyä paperihommiin, ei siinä tarvita tuollaista turhaa keskeytystä."

Ehkäpä voit sitten toimittaa työvuorolistasi puhelinmyyntifirmoille että osaavat soitella silloin kun et ole töissä ja osaavat omat työvuronsa suunnitella sinun menojesi mukaan.

...Tai sitten voit laittaa puhelimen äänettömälle kun et halua tulla häirityksi.

Vierailija
9/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä ylipäänsä on härskiä toimintaa tyrkyttää ihmisille tavaroita soittamalla näiden omaan henkilökohtaiseen puhelinnumeroon. Jos haluan ostaa jotain, otan kyllä itse yhteyttä myyjään."

Jostain se raha on revittävä. Jos sulla on jotain parempaa työtä (joka ei sitten tietenkään häiritse kenenkään ihmisen yksityisyyttä tai kotirauhaa), niin olet ihan vapaa sitä tarjoamaan näille puhelinyyjille.

Vierailija
10/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoramarkkinointikielto, niin eivät soittele enää.

Vierailija
11/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:04"]

Suoramarkkinointikielto, niin eivät soittele enää.

[/quote]

Joo joo, mutta miksi suoramarkkinointi pitää erikseen kieltää? Eikö voitaisi lähteä siitä, että ihmisille ei tyrkytetä tuotteita puhelimitse - tai postitsekaan - jos he eivät itse sitä pyydä? Eli anna erillistä suoramarkkinointisuostumusta.

Vierailija
12/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:57"]

"Mun mielestä on kummallista, että ihmisen pitää erikseen kieltää se, ettei hänen puhelimeensa soiteta myyntipuheluita. Miksei lähetä ennemmin siitä, että ihmisen pitäisi erikseen antaa suoramarkkinointihyväksyntä ja sitten vasta sellaisille saisi yrittää kaupata tuotteita puhelimitse?"

Tuleehan sulle mainoksia kotiinkin postiluukusta. Sekin täytyy erikseen kieltää. 

"Törkeää on puhelinmyyjältä soitella ihmisille työaikana. Mulla soi puhelin työasioita ihan jatkuvalla syötöllä. Kun sitten olisi aikaa keskittyä paperihommiin, ei siinä tarvita tuollaista turhaa keskeytystä."

Ehkäpä voit sitten toimittaa työvuorolistasi puhelinmyyntifirmoille että osaavat soitella silloin kun et ole töissä ja osaavat omat työvuronsa suunnitella sinun menojesi mukaan.

...Tai sitten voit laittaa puhelimen äänettömälle kun et halua tulla häirityksi.

[/quote]

Postiluukun voi avata, kun itselle sopii. Se ei siellä vingahtele itsekseen, että nyt tuli postia.

Puhelinta ei voi työpäivän aikana laittaa äänettömälle. Ja kun se soi ja siinä näkyy numero, se voi olla kuka tahansa, joka työasioissa mua tavoittelee. Ottaapa päähän, kun se sitten onkin puhelinmyyjä. Puhelimensoittoon on pakko reagoida, postiluukun kolahdukseen ei.

Vierailija
13/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:00"]

"Mun mielestä ylipäänsä on härskiä toimintaa tyrkyttää ihmisille tavaroita soittamalla näiden omaan henkilökohtaiseen puhelinnumeroon. Jos haluan ostaa jotain, otan kyllä itse yhteyttä myyjään."

Jostain se raha on revittävä. Jos sulla on jotain parempaa työtä (joka ei sitten tietenkään häiritse kenenkään ihmisen yksityisyyttä tai kotirauhaa), niin olet ihan vapaa sitä tarjoamaan näille puhelinyyjille.

[/quote]

Miksi mun pitäisi tarjota puhelinmyyjille työtä vain, jotta he lakkaisivat häiritsemästä mua?

En mä voi kaikkia tyrkytettyjä tuotteita kuitenkaan ostaa. Ja ymmärtääkseni asiakas, joka ei osta mitään, on hukkaan heitettyä markkinointiaikaa. Siksi sanon sen heti rehellisesti. Ja silti vaan jatketaan jankuttamista siellä luurin toisessa päässä.

Vierailija
14/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei nyt vielä ollut mitenkään härskiä. Mulle soitti joskus lehtimyyjä joka käyttäytyi tosi torkeästi. En halunnut tilata mitään lehtiä, sitten se kysyi onko mulla lapsia ja alkoi tyrkyttämällä tyrkyttää jotain Nallepuh-lehteä.

Ilmoitin, etten edelleenkään ole kiinnostunut tilaamaan mitään lehteä.

Siinä vaiheessa tämä myyjä puuskahti: Johan on kummallista, ettei omille lapsilleenkaan mitään hankittaisi.

Siinä vaiheessa mulla paloi käämit ja sanoin sille että haista sinä äijä vittu ja katkaisin puhelun.

Vierailija
15/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa ketkä sitä puhelinmyyntityötä tähän ketjuun vastanneista on tehneet ja ketkä ei. Niin turhaa ruikutusta taas kun asia olisi niinkin helpolla asialla korjattavissa kuin suoramarkkinointikielto.

Armeijan tilalle voitaisiin kehittää järjestelmä, että kaikki kansalaiset joutuisivat tekemään tietyn aikaa näitä paskaduuneja niin loppuisi turha urputus. Ja ehkä myös jokin kurssi miten asetutaan toisen ihmisen asemaan. 

Pieni vinkki: Keskittykää niihin positiivisiin puoliin! Olkaa tyytyväisiä että on ainakin tällä henkilöllä työpaikka josta hän maksaa veroja. Voin melkeinpä vannoa, että lähes jokainen näistä puhelinmyyjistä toivoisi olevansa toisenlaisessa duunissa.

Vierailija
16/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:26"]

Toi ei nyt vielä ollut mitenkään härskiä. Mulle soitti joskus lehtimyyjä joka käyttäytyi tosi torkeästi. En halunnut tilata mitään lehtiä, sitten se kysyi onko mulla lapsia ja alkoi tyrkyttämällä tyrkyttää jotain Nallepuh-lehteä.

Siinä vaiheessa tämä myyjä puuskahti: Johan on kummallista, ettei omille lapsilleenkaan mitään hankittaisi.

Siinä vaiheessa mulla paloi käämit ja sanoin sille että haista sinä äijä vittu ja katkaisin puhelun.

[/quote]

Mä sanoin kerran puhelinmyyjälle, että kysyn kummilapsen perheeltä, haluaisiko he tuon Nalle Puh-lehden, voin tilata sen lapselle synttärilahjaksi. EN muistanut heidän osoitettakaan.

Lapsen äiti sanoi, että haluisivat ennemmin synttärilahjaksi polkupyöräkypärän. Kun myyjä soitti uudelleen, sanoin, etteivät halua lehteä. Myyjä alkoi silti kärttää kummilapseni äidin yhteystietoja. En antanut.

Parin viikon päästä MULLE tuli Nalle Puh-lehti ja tilauksen maksu postilaatikkoon. :P Ja mulla ei edes ole lapsia. Soitin kyllä lehtifirmaan ja luin madonluvut.

Vierailija
17/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:33"]

Kyllä huomaa ketkä sitä puhelinmyyntityötä tähän ketjuun vastanneista on tehneet ja ketkä ei. Niin turhaa ruikutusta taas kun asia olisi niinkin helpolla asialla korjattavissa kuin suoramarkkinointikielto.

Armeijan tilalle voitaisiin kehittää järjestelmä, että kaikki kansalaiset joutuisivat tekemään tietyn aikaa näitä paskaduuneja niin loppuisi turha urputus. Ja ehkä myös jokin kurssi miten asetutaan toisen ihmisen asemaan. 

Pieni vinkki: Keskittykää niihin positiivisiin puoliin! Olkaa tyytyväisiä että on ainakin tällä henkilöllä työpaikka josta hän maksaa veroja. Voin melkeinpä vannoa, että lähes jokainen näistä puhelinmyyjistä toivoisi olevansa toisenlaisessa duunissa.

[/quote]

En mä vaan toivois olevani toisenlaisessa duunissa. Työ on rentoa ja helppoa, päivät lyhyet ja palkka paljon parempi kuin missään muussa hommassa mihin mun tilanteessa voi hakeutua. Että mukavaa päivänjatkoa vaan kaikille ja kuulemiin :)

T: myyntineuvottelija   

Vierailija
18/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli pitäisikö mun tilata joka puhelinmyyjältä jotain, jotta niillä olisi työpaikka? Ja ostaa jokainen mainostettu tuote, että kaupat pysyisi pystyssä? Taitaisi multa loppua rahat aika pian.

Joo, ja surullisinta on, että jos puhelinmyyjälle sanot, että ei ole rahaa, liian kallis tuote. Niin ne alkaa tyrkyttää osamaksua. Ja kun sanoo, että eihän se auta, yhteensä maksettuna tuote on silti liian kallis. Niin myyjä alkaa jankata, että kai sulla nyt 10 euroa kuussa on tähän laittaa. Tai kolmessa kuukaudessa tai mitä milloinkin.

Kun sanon, että en nyt voi vuodessa laittaa 40 euroa tällaiseen tuotteeseen, niin myyjä alkaa haukkua, että millainen taloudenpitäjä sä oikein olet, kun ei ole 40 euroa vuodessa!

Joopa... Menisi varmaan äkkiä 4000 euroa vuodessa, kun kaikki puhelinmyyntijutut ostaisi noilla perusteilla... :(

Vierailija
19/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voisihan se puhelinmyyjä silti uskoa, kun ihminen sanoo, ettei osta mitään, ja lopettaa puhelun siihen. Soittaa sitten sellaiselle, joka oikein odottaa, että nyt puhelin soisi ja saisi ostaa lehtiä, alushousuja, vitamiinipillereitä tai sukkia.

Vierailija
20/35 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:26"]

[/quote]

Mä sanoin kerran puhelinmyyjälle, että kysyn kummilapsen perheeltä, haluaisiko he tuon Nalle Puh-lehden, voin tilata sen lapselle synttärilahjaksi. EN muistanut heidän osoitettakaan.

Lapsen äiti sanoi, että haluisivat ennemmin synttärilahjaksi polkupyöräkypärän. Kun myyjä soitti uudelleen, sanoin, etteivät halua lehteä. Myyjä alkoi silti kärttää kummilapseni äidin yhteystietoja. En antanut.

Parin viikon päästä MULLE tuli Nalle Puh-lehti ja tilauksen maksu postilaatikkoon. :P Ja mulla ei edes ole lapsia. Soitin kyllä lehtifirmaan ja luin madonluvut.

[/quote]

Joo, tosi törkeää käytöstä oli ja näköjään sullakin on samanlaisia kokemuksia. Kyllä jälkikäteen harmitti, kun en soittanut sinne firmaan ja tehnyt valitusta. Olisi pitänyt. Yleensä puhelinmyyjät on olleet ihan kohteliaita ja on uskoneet kun on sanonut että ei kiitos, en tilaa nyt mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän