Paras leipä, mitä olet syönyt? Kuka sitä teki, vai onko ihan kaupasta?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Tätini omassa leivinuunissaan paistama, omaan taikinajuureen tehty täysjyväruisleipä! :P Siihen vielä lähifirman silavaista savukinkkua, oi että.
Kuka nyt tätäkin (ja muita) alapeukuttaa!? On siis minun naputtelema viesti.
Kartanon saaristolaisleipä. Ei edes tartte laittaa päälle mitään, kun on pelkilteenkin niin maistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini omassa leivinuunissaan paistama, omaan taikinajuureen tehty täysjyväruisleipä! :P Siihen vielä lähifirman silavaista savukinkkua, oi että.
Palstan oma alapeukuttajahullu, älä välitä siitä.
K-kaupasta Pirkka ruislimppu on herkkua.
Savon jääkäri on/oli ihan parasta! En ole nähnyt sitä enää missään. Tuomon luomu ruisleipä on kans hyvää.
70 luvulla paikallisen leipomon rieska. Eivät tee enää sitä. Saaristolaisleipä tuoreena, ei leipomoista. Joidenkin tekemät vehnäsämpylät ovat hyviä, joidenkin ei.
Oman äidin juureen leipoma ruisleipä. Sitä ei valitettavasti voi enää saada, sillä äiti siirtyi taivaallisen leivä pyörittäjäksi jo muutama vuosikymmen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lähifirma?
Isoäiteen sämpylät, joku Lapin noitaresepti jolla sai ne rapsakkapintaisiksi mutta kuohkeiksi sisältä. Harmi että vei reseptin mennessään manan majoille.
Valmistavarasta kotimaassa Putaan Pullan "Jykerö", parempaa ohutta ruisleipää ei tästä maasta löydy. Aina kun tulee käytyä Oulusta ylöspäin, paluumatkalla kaupan Jykerö-loota tyhjäksi.
Ulkomailla, Arabiemiraateissa oli aamiaispöydässä jotain pita-leivän tapaista, mutta paljon maukkaampaa.
Itse tekemäni sämpylät, joihin tuli kaurahiutaleita ja siirappia, olivat tosi hyviä juuri uunista tulleina. Olin silloin parikymppinen opiskelija, rahapulassa, nälkäinen.
Joskus lapsena meille ostettiin tosi hyvää perunarieskaa, sellaisia littanoita pyöreitä leipiä, joista revittiin paloja ja syötiin voin kanssa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä ja vegaani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän täällä vierailijoita päivän mittaan riitä melko runsaita määriä jotka alapeukuttavat jos mistäkin syistä (kuka tietää). Ei varmaan ihan vain yksi ja sama ihminen alapeukuttele huvikseen.
Lapsuuden porkkanamuhkut. Täytettynä oivaarinilla, oltermannilla ja kurkulla.
Kaipaan.
t. ulkosuomalainen
Kajaanilaisen Pekka Heikkisen leipomon puu-uuni ruislimppu, maistuu niin hyvälle
Leipomo Gateaun briossisämpylät.
Vanikka-näkkäri.
Muistaako joku muu Elannon häälimpun? Parasta ruisleipää ikinä!
Viipurilaisen kotileipomon Lähipala ja Siemenpala
Siiskosen leipomon kauraleipä
Mummon leipoma ruisleipä
Ruisleipien kruunattu kuningas on Savonlinnan (ent Kerimäen) Makkolassa
leivottu Luomuhosen Ruisleipä. Saa sekä kokonaisena , että siivutettuna
Luomuruukiin viljelevät pääsääntöisesti itse, ja ostoruiskin on aina kotimaista luomua.
Edellä mainittu Pekka Heikkisen leipä on 9+. Muhosen leipä täys 10.
Päälliseksi riittää reilusti suolattu voi.
Sama mies joka asuu Kumputiellä?