Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras leipä, mitä olet syönyt? Kuka sitä teki, vai onko ihan kaupasta?

Vierailija
06.09.2020 |

Minkä viljan leipä? Muistoja?

Kommentit (417)

Vierailija
241/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketonäkkäri siemenistä on kyllä ihan parasta ha helppo tehdä.

Vierailija
242/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asikkalan Ratas ruisleipä.

Ja entä saman leipomon (Viipurilainen Kotileipomo) Lähipala siemenillä.

Mutta on rataskin niin hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursulainen ruisrouhereikäleipä! Ihan parasta!

Vierailija
244/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli oliivileipä ja toinen saksanpähkinäleipä, sellaisia patongin tyylisiä kierreleipiä. Italiassa. Lidlillä on nyt vähän samantyylinen oliivileipä mutta saisi olla pidempään uunissa. 

Lapsuudessa Hämeessä joku kauravarras tms

Itsetehdyistä saaristolaisleipä ja Siken aamusämpylät. Ei noi porkkanalaatikon jämistä tehdytkään olleet huonoja. 

Vierailija
245/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syksyn aikana alkanut ostaa leipiä Gateausta ja Kanniston leipomosta, ja poikkeuksetta kaikki ovat olleet älyttömän hyviä. Voi olla, että alkaa markettileivät jäädä ostamatta :)

Sukutilalla Savossa sai aikoinaan kunnon ruisleipää. Gateun ruisleipä muistuttaa sitä. Gateun kauraleipä on myös todella hyvää.

Anteeksi, mutta sekä Gateaun että Kanniston leipomon leivät ovat mauttomia ja suolattomia.

Vierailija
246/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köpiksessä asuessani kulman takana oli leipomo joka teki aivan taivaallisen hyviä leipiä.

"Valkoista höttöähän" ne suurimmalta osalta oli mutta silti tosi hyviä.

Vierailija
247/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin reissuilta ostettiin aina "antell riihiruis" leipää monta pussia.

Antellkin on lopettanut, harmi!

Vierailija
248/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mummon tekemä hiivaleipä on ollut elämäni parasta leipää.

Vierailija
249/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kursulainen ruisrouhereikäleipä! Ihan parasta!

Kursulainen on tosi hyvää, Kuusamosta löytyy Prismasta tai Cittarista.

Vierailija
250/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelimarkan leipomon tai vaihtoehtoisesti Pirjon pakarin. Ne on hyviä. Muista ei kannata edes puhua. Ovat suhteellisen alueellisia tosin mutta hyviä. Noita parempia leipiä en ole missään maistanut, jos puhutaan suomitasolla. Ulkomailla en ole käynyt. Suomessa monessa paikkaa kyllä.

Vierailija
251/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty (leipäkoneella), runsasgluteenisista jauhoista, paljon kuivattuja yrttejä, valkosipulia ja oliiveja sekä pähkinöitä taikinaan mukaan, tulee ihan huippuhyvää!

Vierailija
252/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porokylän ruisleipä. Valitettavasti en enää voi sitä syödä, koska todettiin keliakia :,(

Olen yrittänyt löytää jonkinlaista korviketta ruisleivälle gluteenittomista leivistä. Tattarileivät menee lähimmäksi, mutta valitettavasti maulta eivät pääse samalle tasolle ruisleivän kanssa.

Mieheni ei voi syödä enää ruista, vehnää, ohraa, kauraa tai tattaria allergioiden takia. Ennen mies rakasti reissumies leipää.

Kehittelin sitten riisiin ja maissiin perustuvat gluteenittoman leipäreseptin. Nykyään leivon sitä noin 80 reissumiehen kokoista leipää viikossa koska myös yksi lapsistamme allerginen monille viljoille ja minä vain tykkään tuosta itse tekemästäni leivästä joten me kolme syömme lähinnä vain itse tehtyä leipää. Siis minäkin syön mielummin tuota kuin kaupan normaaleja leipiä vaikka voinkin niitä syödä.

Maku ei tietenkään ole sama kuin ruisleivässä mutta rakenteessa pääsee jo sellaiseen kunnolla purtavaa tunteeseen.

Myös suvun keliakikko syö aina ison pinon leipiäni kun käy kylässä.

Eli ei kun kokeilemaan leipomista niin hyvinkin saattaa saada tehtyä mieleistä leipää kun kokeilee ja muokkaa reseptejä kokemuksen kanssa mieleisekseen

Meillä kans keliakiaa. Laittasitko reseptin, niin voisi kokeilla jotain uutta. Kaikki kiinnostaa. Kiitos etukäteen!

Vierailija
253/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakuntalainen kakko on ihan parasta! Ullan pakarin porkkanakakko on kanssa herkkua.

Vierailija
254/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin vatsaystävällinen pehmeä siemenleipä on todella maukasta ja nimensä mukaisesti hyvää myös vatsalle.

Vierailija
255/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumies - papualaisten suosikkieväs!

Vierailija
256/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mummo samasta kylästä toi ukille kerran törkeen hyvää ruislimppua, oli itte tehny.

Tädin tekemät sämpylät uunituoreena.

Kaupasta ostamani kaurasiemenleipä oli kanssa hyvää.

Vierailija
257/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivotut perunarieskat! Ja uunituoreet säplylät+vöitä päälle.

Vatruskat- niitä saatiin lapsena savossa päin, kun siellä eräs vanha savolainen rouva teki ne omin käsin! Tulee lapsuuden kesämökin matkat mieleen, pysähdyttiin automatkalla ostamaan kun olivat vielä lämpimiä. 🥰

Vierailija
258/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^vaikka jos tarkkoja ollaan, vatruska on täytetty rieska. Silti unohtumaton. Mm mm pitää opetella tekemään itse.

Vierailija
259/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huovisen leipomon leivät, saa vain paikallisesti.

Vierailija
260/417 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule aiemmilta vuosilta mitään erityistä mieleen, mutta monessa eri lounaspaikassa on ollut tosi hyvää ilmavaa siemen tmv. leipää, mitä saa itse leikata ja Oivariinia päälle. Nam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi