Paras leipä, mitä olet syönyt? Kuka sitä teki, vai onko ihan kaupasta?
Kommentit (417)
Hoitotätini teki parasta leipää, mitä olen syönyt. Sitä en olekaan syönyt yli 30 vuoteen. Saadapa sitä. Olisiko ollut kauraleipää.
Ranskanleipä oli hyvää. En ole enää löytänyt sitä?
Vierailija kirjoitti:
Ranskanleipä oli hyvää. En ole enää löytänyt sitä?
Sitä tuli syötyä lapsena! Eikö sitä enään tehdä? :o M25
Porokylän ruisleipä. Valitettavasti en enää voi sitä syödä, koska todettiin keliakia :,(
Olen yrittänyt löytää jonkinlaista korviketta ruisleivälle gluteenittomista leivistä. Tattarileivät menee lähimmäksi, mutta valitettavasti maulta eivät pääse samalle tasolle ruisleivän kanssa.
Mitähän mahtaa ranskalaiset tykätä meikäläisten ”ranskanleivästä” ja juustopatongista.
Kajaanilaisen Pekka Heikkisen tervaleipä. Harmi kun asun pääkaupunkiseudulla.
Pirjon pakarin sellaisen puikulat sämpylät on parhautta. Itsetehdyt sämpylät suoraan uunista, nam. Tosin nyt kun ajattelen niin en muista milloin olisin syönyt leipää mikä ei olisi hyvää. Mulla on kyltymätön leivän himo.
Stockan aamiaisleipä missä hedelmiä. Sikke Sumarin ohjeella leivotut sämpylät.
Äidin leipomat sämpylät vielä hieman lämpiminä kun voi vielä sulaa niihin ovat parhautta.
Turkulaisen M-Bakeryn merisuolaleipä. Juureen tehty vehnäleipä. Ihan tajunnanräjäyttävää.
Mitään muovipussissa myytävää pliisua tehdasskeidaa en syö (reissumies, ruispalat jne moska).
Mummin sämpylät salaisella reseptillä, jonka tietää hänen lisäkseen vain minä ja tätini <3 Mehukkaita ja pehmeitä, menevät aina kuin kuumille kiville kun mummin luona on vieraita. Minunkin tekemänä ovat hyviä - mutta eipä tietenkään yhtä hyviä.
Mä tykkäsin suomessa aina niistä fazerin juustosämpylöistä, voi kun sais täällä ulkomaillakin.
Linkosuon varrasleipä on yksi suosikkini. Pystyn helposti syömään kiekon jos toisenkin eikä se kaipaa muuta kuin voita päälle.
Ruisrontti.