Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö ahdistavana tai tunkeilevana, jos tuntematon mies keskustellessaan kanssasi koskettaaa olkapäätäsi tai kättäsi?

Vierailija
06.09.2020 |

Vai et?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Astuisin kauemmas ja poistuisin paikalta. En usko, että tämä koskee vain naisia. Tuskin miehetkään pitävät siitä, jos joku tuntematon tulee yhtäkkiä lääppimään. 

Vierailija
82/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulsiivinensonni kirjoitti:

Vaimon työpaikalla oli yksi tällainen koskettelija. Piti sanoa rumasti ukolle, että älyää lopettaa.

Selvästikin hän halusi viestittää muille, että"tämä on minun valloitukseni".

Anna kun arvaan... Pukeudut kusenpolttamaan maltanristihuppariin, maastohousuihin, maihareihin ja kettinkivöihin ja kaulassa roikkuu Suomen leijona. Ja luulet, että sun tuhruinen ja röökinhuuruinen kulahtanut lähiösussu on joka miehen unelma? Newsflash: Unen näet - EI OLE.  Ja teihin ei kukaan koskisi pitkällä tikullakaan, vaikka makaisitte luut lonkasta törröttäen tien poskessa auto-onnettomuuden uhreina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liikuntarajoitteinen, joten tuntemattomat ihmiset koskevat minuun usein yrittäessään auttaa. Pelästyn kuitenkin helposti ja minulla on erittäin huono tasapaino, joten kaadun helposti etenkin, jos ihmiset tarttuvat minuun jne. Saa auttaa, mutta aina pitäisi kysyä ensin, ettei pahenna tilannetta.

Kiva tietää. Tämän ketjun perusteella kävelen hyvällä omallatunnolla ohi aina, jos joku näyttää tarvitsevan apua. Koska joudun varmasti käräjille, jos satun vahingossa hipaista autettavaa. Pärjätkää siis yksin miten kukin parhaaksi katsotte.

Vierailija
84/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikuntarajoitteinen, joten tuntemattomat ihmiset koskevat minuun usein yrittäessään auttaa. Pelästyn kuitenkin helposti ja minulla on erittäin huono tasapaino, joten kaadun helposti etenkin, jos ihmiset tarttuvat minuun jne. Saa auttaa, mutta aina pitäisi kysyä ensin, ettei pahenna tilannetta.

Kiva tietää. Tämän ketjun perusteella kävelen hyvällä omallatunnolla ohi aina, jos joku näyttää tarvitsevan apua. Koska joudun varmasti käräjille, jos satun vahingossa hipaista autettavaa. Pärjätkää siis yksin miten kukin parhaaksi katsotte.

Marttyyrinviitta pukee sinua.

Vierailija
85/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtökohtaisesti tykkään tästä ja teen sitä myös itse - sekä naisille että miehille. Pieni kosketus tuo lämpöä kommunikointitilanteeseen ja ainakaan esim. työtoverit eivät pidä sitä pahana. Yleensä sen vaistoaa ihmisestä mikäli hän ei halua tulla kosketetuksi. Ihminen kaipaa kosketusta ja monet yksinäiset eivät tule viikkoihin - ehkä kuukausiin kenenkään koskettamaksi. Se on surullista.

Minusta me olemme vieraantuneet turhan etäisiksi neutraalista kosketuksesta ihmisten kesken, kun nykyään kaikki on erotisoitu. Kohta rupeaa olemaan arabimeininkiä ja ei saa enää edes silmiin katsoa. Silloin katoaa myös osa inhimillisyyttä. Toivottavasti näin ei käy.

Korona tietysti tässä hetkessä vaikuttaa merkittävästi kosketuksen vähenemiseen.

Et sitten lukenut aloitusta kun vastaat aivan asian vierestä. Ketjun aiheena on tuntemattomien koskettelu, ei tuttujen tai työkavereitten. Btw, meillä on tiivis yhteisö ja toisinaan tulee jopa halailtua työkavereitten kanssa ilman seksuaalista viritystä.

Otsikon aiheen mukaisesti vastaan että en minäkään halua että tuntemattomat koskettelevat minua. 

Olen koskettanut esim. käsivarteen tai olkaan ohimennen myös töissä asiakkaita ja kukaan ei ole pahastunut. Toki en hyökkää kadulla randomilla tuntemattomien iholle, vaan kyse on aina jonkinlaisesta keskustelu- tai vuorovaikutustilanteesta. Kuten sanottu, niin tyylisilmää ja tuntosarvet pitää olla.

Mistä kuvittelet tietäväsi että eivät ole pahastuneet? Kaikki eivät kehtaa sanoa. Monet kiltit ihmiset jopa muuttuvat entistä mukavammiksi, paikatakseen huonoa käytöstä. Vaikka itse ovat sen huonon käytöksen kohteena!

Närkästyksen tai kavahduksen huomaa kyllä hyvin ihmisen sanattomasta mikroilmeilystä sekä kehon kielen pienistä viesteistä. Näitä ei 99,9 % ihmisistä osaa peittää vaikka yrittäisi ja haluaisi. Osa meistä osaa ilmeisimmin lukea näitä paremmin kuin muut. En suostu tukemaan sinun ahdasmielistä näkökantaasi, vaikka jankkaisit maailman tappiin asti.

No hyvä että olet noin ehdottoman varma oikeudestasi lääppiä vieraita ihmisiä, että mikään kritiikki ei uppoa paksun nahkasi läpi. Minua on kyllä tosi moni mikroilmeitä ymmärtämätön tullut kopeloimaan. Mutta kuvittele vain että olet poikkeus joka lukee muita ihmisiä kuin avointa kirjaa. Pomonikin on sitä mieltä että lukee ihmisiä loistavasti. Vihaan sitä kun hän taputtelee minua käsivarteen ja olalle.

Vierailija
86/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen hieman asian vierestä oleva juttu. Ollessani teini jouduin aina joskus tekemisiin erään todella epämiellyttävän ja ilkeäluonteisen naisen kanssa. En oikeastaan  tuntenut häntä henkilökohtaisesti, mutta hän oli hyvin puhelias,  joten jouduin juttelemaan hänen kanssaan muutaman kerran. Hän aina kietoi kätensä  ympärille jutellessaan ja muistan kuinka kylmät väreet vaan juoksi pitkin selkää, kun hän kosketti.  Puheissaan hän aina mustamaalasi sillä tavalla "viattoman herttaisesti" muita. (Mieleen tuli Harry Potterin Dolores Pimento)

Hän oli siis kyllä nainen ja olen itsekkin nainen. Kenenkään muun kosketuksesta ei ole ihan sellaista puistatuksen tunnetta tullut.

Tuntemattomien koskettelusta vähintäänkin kummastuisin. Tilanteesta riippuisi miten reagoisin ja pitäisinkö uhkaavana. 

Vierailija
87/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä voi aikuinen ihminen olla? Missä tuossa viestissä sanottiin mitään tuollaista? Idiootti.

ohis

Vierailija
88/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset on kiittämättömiä paskapäitä.

Vierailija
89/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ja sitten kitistään, kun kukaan ei auta. Tämän keskustelun jälkeen ei tarvitse enää ihmetellä miksi apua ei saa.

Vierailija
90/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtökohtaisesti tykkään tästä ja teen sitä myös itse - sekä naisille että miehille. Pieni kosketus tuo lämpöä kommunikointitilanteeseen ja ainakaan esim. työtoverit eivät pidä sitä pahana. Yleensä sen vaistoaa ihmisestä mikäli hän ei halua tulla kosketetuksi. Ihminen kaipaa kosketusta ja monet yksinäiset eivät tule viikkoihin - ehkä kuukausiin kenenkään koskettamaksi. Se on surullista.

Minusta me olemme vieraantuneet turhan etäisiksi neutraalista kosketuksesta ihmisten kesken, kun nykyään kaikki on erotisoitu. Kohta rupeaa olemaan arabimeininkiä ja ei saa enää edes silmiin katsoa. Silloin katoaa myös osa inhimillisyyttä. Toivottavasti näin ei käy.

Korona tietysti tässä hetkessä vaikuttaa merkittävästi kosketuksen vähenemiseen.

Et sitten lukenut aloitusta kun vastaat aivan asian vierestä. Ketjun aiheena on tuntemattomien koskettelu, ei tuttujen tai työkavereitten. Btw, meillä on tiivis yhteisö ja toisinaan tulee jopa halailtua työkavereitten kanssa ilman seksuaalista viritystä.

Otsikon aiheen mukaisesti vastaan että en minäkään halua että tuntemattomat koskettelevat minua. 

Olen koskettanut esim. käsivarteen tai olkaan ohimennen myös töissä asiakkaita ja kukaan ei ole pahastunut. Toki en hyökkää kadulla randomilla tuntemattomien iholle, vaan kyse on aina jonkinlaisesta keskustelu- tai vuorovaikutustilanteesta. Kuten sanottu, niin tyylisilmää ja tuntosarvet pitää olla.

Mistä kuvittelet tietäväsi että eivät ole pahastuneet? Kaikki eivät kehtaa sanoa. Monet kiltit ihmiset jopa muuttuvat entistä mukavammiksi, paikatakseen huonoa käytöstä. Vaikka itse ovat sen huonon käytöksen kohteena!

Närkästyksen tai kavahduksen huomaa kyllä hyvin ihmisen sanattomasta mikroilmeilystä sekä kehon kielen pienistä viesteistä. Näitä ei 99,9 % ihmisistä osaa peittää vaikka yrittäisi ja haluaisi. Osa meistä osaa ilmeisimmin lukea näitä paremmin kuin muut. En suostu tukemaan sinun ahdasmielistä näkökantaasi, vaikka jankkaisit maailman tappiin asti.

No hyvä että olet noin ehdottoman varma oikeudestasi lääppiä vieraita ihmisiä, että mikään kritiikki ei uppoa paksun nahkasi läpi. Minua on kyllä tosi moni mikroilmeitä ymmärtämätön tullut kopeloimaan. Mutta kuvittele vain että olet poikkeus joka lukee muita ihmisiä kuin avointa kirjaa. Pomonikin on sitä mieltä että lukee ihmisiä loistavasti. Vihaan sitä kun hän taputtelee minua käsivarteen ja olalle.

Tällä palstalla tosiaan on harvinaisen yksioikoista porukkaa. Uskomatonta.

Vierailija
91/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää - suurin osa suomalaisista on jo niin lihavia ja rumia, että ei heitä (=teitä) kukaan halua koskeakaan saati edes tulla lähelle. Saatte varmasti olla ihan rauhassa. Juokaa vaan lisää kaljaa ja syökää lisää pikaruokaa ja haiskaa pahalle.

Vierailija
92/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koskemisesta ylipäänsä, edes lähipiirin taholta aina, ja koen sen usein todella epämiellyttävänä. Tietyt ruumiinosat on tosi herkkiä, esim päähän tai jalkateriin en halua kenenkään koskevan varoittamatta. On varmaan vähän jonkinlaista aistiyliherkkyyttä. Osaan kyllä kätellä ja halata oikeissa tilanteissa, joten ei tämä näy mitenkään ulospäin.

Vierailija
93/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ja sitten kitistään, kun kukaan ei auta. Tämän keskustelun jälkeen ei tarvitse enää ihmetellä miksi apua ei saa.

Tuossa sanottiin, että kysy ensin ja auta sitten. Se ei ole mitään auttamista, jos ensin vahingossa kaadat ihmisen ns. auttaessasi. Pyörätuolissa istuvaa ihmistäkään ei tarvitse eikä pidä lähteä työntelemään mihin tahansa.

Vierailija
94/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi ja voi voi kyllä niin ahdistaa, mutta siirtytäänpä aamuyöllä viikonloppuna jonnekin baariin, yökerhoon, terassille tai ulkoilmafestarille, niin kas kun ei ahdista yhtään vaan kaulaillaan ja vielä tungetaan kieltä puolen maailman kurkkuun - ei mitään väliä, vaikka ollaan ventovieraita. Suomalaiset ovat niin kaksinaamaista porukkaa. Ja känniääliöitä siihen pääle.

Vierailija
95/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistavalla tarkoitetaan varmaankin sitä että se koetaan äidillisen/isällisen paapovaksi ja siten alistavaksi.

Lähtökohtaisesti normaalissa keskustelussa ei ole sellaista hetkeä jolloin kosketus on perusteltu saati tarpeen ellei toinen erikseen pyydä. Kunnioittakaa toisten omaa tilaa.

Vierailija
96/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sädekehä sinua (NOT).

Vierailija
97/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sädekehä sinua (NOT).

Eri kirjoittaja.

Vierailija
98/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi ja voi voi kyllä niin ahdistaa, mutta siirtytäänpä aamuyöllä viikonloppuna jonnekin baariin, yökerhoon, terassille tai ulkoilmafestarille, niin kas kun ei ahdista yhtään vaan kaulaillaan ja vielä tungetaan kieltä puolen maailman kurkkuun - ei mitään väliä, vaikka ollaan ventovieraita. Suomalaiset ovat niin kaksinaamaista porukkaa. Ja känniääliöitä siihen pääle.

Känniääliöistä olen samaa mieltä. Ei tulisi mieleenkään lähteä tuollaisiin paikkoihin, joten meikäläisiä et siellä näe. - epäsos. intro

Vierailija
99/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa sanottiin, että kysy ensin ja auta sitten. Se ei ole mitään auttamista, jos ensin vahingossa kaadat ihmisen ns. auttaessasi. Pyörätuolissa istuvaa ihmistäkään ei tarvitse eikä pidä lähteä työntelemään mihin tahansa.

No enpä taida edes kysyä. Joku osaavampi auttakoon.

Vierailija
100/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% tapauksista ahdistaisi, mutta kun työkuvioissa aikoinaan tapaani kuuma raksamies kosketti mun olkapäätäni, ei haitannut yhtään. Olisi saanut kosketella muualtakin.