Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö ahdistavana tai tunkeilevana, jos tuntematon mies keskustellessaan kanssasi koskettaaa olkapäätäsi tai kättäsi?

Vierailija
06.09.2020 |

Vai et?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikuntarajoitteinen, joten tuntemattomat ihmiset koskevat minuun usein yrittäessään auttaa. Pelästyn kuitenkin helposti ja minulla on erittäin huono tasapaino, joten kaadun helposti etenkin, jos ihmiset tarttuvat minuun jne. Saa auttaa, mutta aina pitäisi kysyä ensin, ettei pahenna tilannetta.

Vammaiset on kiittämättömiä paskapäitä.

Juuri näin ja sitten kitistään, kun kukaan ei auta. Tämän keskustelun jälkeen ei tarvitse enää ihmetellä miksi apua ei saa.

Tuossa sanottiin, että kysy ensin ja auta sitten. Se ei ole mitään auttamista, jos ensin vahingossa kaadat ihmisen ns. auttaessasi. Pyörätuolissa istuvaa ihmistäkään ei tarvitse eikä pidä lähteä työntelemään mihin tahansa.

No enpä taida edes kysyä. Joku osaavampi auttakoon.

Et osaa puhua? Ei siinä muuta vaadita.

Vierailija
102/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikuntarajoitteinen, joten tuntemattomat ihmiset koskevat minuun usein yrittäessään auttaa. Pelästyn kuitenkin helposti ja minulla on erittäin huono tasapaino, joten kaadun helposti etenkin, jos ihmiset tarttuvat minuun jne. Saa auttaa, mutta aina pitäisi kysyä ensin, ettei pahenna tilannetta.

Juuri näin ja sitten kitistään, kun kukaan ei auta. Tämän keskustelun jälkeen ei tarvitse enää ihmetellä miksi apua ei saa.

Tuossa sanottiin, että kysy ensin ja auta sitten. Se ei ole mitään auttamista, jos ensin vahingossa kaadat ihmisen ns. auttaessasi. Pyörätuolissa istuvaa ihmistäkään ei tarvitse eikä pidä lähteä työntelemään mihin tahansa.

Sori, tämä palsta ja osaltaan vielä tämä keskusteluketju on ratkaisevasti rapauttanut uskoani suomalaiseen sielunelämään ja ylipäätään ihmisyyteen eli vaikka osaan puhua, niin en enää jaksa enkä viitsi vaivautua. Kiitos teille kaikille keskustelijoille tästäkin valaistuksen hetkestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tunkeilevana, nuorempana olisin pitänyt myös ahdistavana. Suomessa ei ole tapana koskea tuntemattomia, eikö kyllä hyvänpäiväntuttujakaan.

Mikä v...u tämä eikö-juttu on?!? Sana on EIKÄ!!!!!! -_-

Vierailija
104/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mut jos hän koskee peenistäni, se on jo liikaa.

Vierailija
105/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidän todellakin tunkeilevana. Ahdistuisin.

Vierailija
106/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, tämä palsta ja osaltaan vielä tämä keskusteluketju on ratkaisevasti rapauttanut uskoani suomalaiseen sielunelämään ja ylipäätään ihmisyyteen eli vaikka osaan puhua, niin en enää jaksa enkä viitsi vaivautua. Kiitos teille kaikille keskustelijoille tästäkin valaistuksen hetkestä.

Ole hyvä. Kiitos kun tästä eteenpäin kunnioitat muiden koskemattomuutta.

Vierailija
107/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on komea niin ei haittaa.

Näinhän se monesti menee , jos mies komea ei ole seksuaalista ahdistelua ,vaan flirttiä jos ruma ,niin aivan sairasta ahdistelua .

Eli se on miltä musta tuntuu fiilis onko ahdistelua, siitä ei ole mitään selkeää mittaria mikä ahdistelua. Vähän sama kuin laiskuutta ei voi mitata esim. Onko johtaja laiskempi kuin duunari?

Vierailija
108/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joudut joskus pulaan ja kukaan ei auta sinua, koska koskemattomuus ja oma tila.

Vierailija
109/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän todella ahdistavana ja tunkeilevana, sukupuolella ei ole merkitystä. En pidä siitä, että minuun kosketaan ollenkaan, koskee myös tuttuja, kavereita ja perheenjäseniä. 

Vierailija
110/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on komea niin ei haittaa.

Näinhän se monesti menee , jos mies komea ei ole seksuaalista ahdistelua ,vaan flirttiä jos ruma ,niin aivan sairasta ahdistelua .

Eli se on miltä musta tuntuu fiilis onko ahdistelua, siitä ei ole mitään selkeää mittaria mikä ahdistelua. Vähän sama kuin laiskuutta ei voi mitata esim. Onko johtaja laiskempi kuin duunari?

Kyllä kyllä. Rumien kannattaa pitää näppinsä kurissa. Sekä naisten että miesten. Teitä ei kukaan halua lähelleen.

Vierailija
111/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän todella ahdistavana ja tunkeilevana, sukupuolella ei ole merkitystä. En pidä siitä, että minuun kosketaan ollenkaan, koskee myös tuttuja, kavereita ja perheenjäseniä. 

Voi apua etkö koskaan halaa esim. vanhempiasi? Uskomatonta.

Vierailija
112/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joudut joskus pulaan ja kukaan ei auta sinua, koska koskemattomuus ja oma tila.

Vierailija
113/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä poikkea aiheesta. Avauksessa halutaan hipeltää tuntematonta keskustellessa.  Jos olet se marttyyrihernenokka, muut erottavat keskustelun ja avuntarpeen.

Vierailija
114/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtökohtaisesti tykkään tästä ja teen sitä myös itse - sekä naisille että miehille. Pieni kosketus tuo lämpöä kommunikointitilanteeseen ja ainakaan esim. työtoverit eivät pidä sitä pahana. Yleensä sen vaistoaa ihmisestä mikäli hän ei halua tulla kosketetuksi. Ihminen kaipaa kosketusta ja monet yksinäiset eivät tule viikkoihin - ehkä kuukausiin kenenkään koskettamaksi. Se on surullista.

Minusta me olemme vieraantuneet turhan etäisiksi neutraalista kosketuksesta ihmisten kesken, kun nykyään kaikki on erotisoitu. Kohta rupeaa olemaan arabimeininkiä ja ei saa enää edes silmiin katsoa. Silloin katoaa myös osa inhimillisyyttä. Toivottavasti näin ei käy.

Korona tietysti tässä hetkessä vaikuttaa merkittävästi kosketuksen vähenemiseen.

Et sitten lukenut aloitusta kun vastaat aivan asian vierestä. Ketjun aiheena on tuntemattomien koskettelu, ei tuttujen tai työkavereitten. Btw, meillä on tiivis yhteisö ja toisinaan tulee jopa halailtua työkavereitten kanssa ilman seksuaalista viritystä.

Otsikon aiheen mukaisesti vastaan että en minäkään halua että tuntemattomat koskettelevat minua. 

Olen koskettanut esim. käsivarteen tai olkaan ohimennen myös töissä asiakkaita ja kukaan ei ole pahastunut. Toki en hyökkää kadulla randomilla tuntemattomien iholle, vaan kyse on aina jonkinlaisesta keskustelu- tai vuorovaikutustilanteesta. Kuten sanottu, niin tyylisilmää ja tuntosarvet pitää olla.

Ihmiset voivat pahastua tai loukkaantua, vaikka eivät sanoisi mitään. Todellista tyylisilmää on tajuta, että se ei ole oikeaa käytöstä ja pidättäytyä koskemisesta, vaikka haluaisitkin koskettaa. Koska kukaan ei takuulla tule pahastumaan siitä. 

Vierailija
115/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ahdistuu aina vaikka mistä.

Vierailija
116/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtökohtaisesti tykkään tästä ja teen sitä myös itse - sekä naisille että miehille. Pieni kosketus tuo lämpöä kommunikointitilanteeseen ja ainakaan esim. työtoverit eivät pidä sitä pahana. Yleensä sen vaistoaa ihmisestä mikäli hän ei halua tulla kosketetuksi. Ihminen kaipaa kosketusta ja monet yksinäiset eivät tule viikkoihin - ehkä kuukausiin kenenkään koskettamaksi. Se on surullista.

Minusta me olemme vieraantuneet turhan etäisiksi neutraalista kosketuksesta ihmisten kesken, kun nykyään kaikki on erotisoitu. Kohta rupeaa olemaan arabimeininkiä ja ei saa enää edes silmiin katsoa. Silloin katoaa myös osa inhimillisyyttä. Toivottavasti näin ei käy.

Korona tietysti tässä hetkessä vaikuttaa merkittävästi kosketuksen vähenemiseen.

Ei siinä nyt välttämättä ole seksistä kyse, en tykkää siitäkään jos naiset tulee koskemaan. Ihmisellä on oikeus koskemattomuuteen.

Olen muutenkin arka, eikä mua ole kukaan edes halannut varmaan kymmeneen vuoteen, joten joku yhtäkkinen kosketus vaan hermostuttaa. Jos se olisi tuttu ihminen, asia on eri.

Olen surullinen puolestasi. Halaaminen on minusta luonnollista ja erittäin voimaannuttavaa. Nyt korona-aikana ei tietty halailla, mutta muuten halaan kyllä ystäviäni eikä ole mikään kynnys halata ventovierastakaan ihmistä.

Kuulostaa aika itsekkäältä. Tajuatko, että se ei ole muille välttämättä voimaannuttavaa? Mene vaikka halailemaan puita. (On monia asioita, jotka ovat luonnollisia, mutta eivät välttämättä edes miellyttäviä.)

Vierailija
117/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halaa vanhempiani koskaan, en koske heitä mitenkään enkä halua, että he koskevat minuun. En halua, että kukaan koskee.

Ajatuskin siitä, että joku koskee tai tulee liian lähelle kuvottaa niin paljon, että tekee mieli oksentaa. Kosketus myös toimii traumalaukaisijana itselle ja haluan välttää sitä helvetillistä kauhua, ahdistusta ja epärealistista olotilaa mitä se voi pahimmillaan aiheuttaa moneksi päiväksi. :(

Vierailija
118/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halaa vanhempiani koskaan, en koske heitä mitenkään enkä halua, että he koskevat minuun. En halua, että kukaan koskee.

Ajatuskin siitä, että joku koskee tai tulee liian lähelle kuvottaa niin paljon, että tekee mieli oksentaa. Kosketus myös toimii traumalaukaisijana itselle ja haluan välttää sitä helvetillistä kauhua, ahdistusta ja epärealistista olotilaa mitä se voi pahimmillaan aiheuttaa moneksi päiväksi. :(

No eipä käy kateeksi sinun tilanteesi. Aika ahdistavaa.

Vierailija
119/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle teki näin eräs creepy ulkomaalaistaustainen mies yökerhossa, kun olimme ystävieni kanssa kieltäytyneet ottamasta kuvia hänen kanssaan. Kielsimme häntä monta kertaa, ja sitten hän otti mua varoittamatta kiinni olkapäästä. Ite otin kiinni hänen olkapäästä napakasti ja sanoin kuuluvasti "don't". Mies pomppasi ilmaan säikähdyksestä, alkoi pyydellä anteeks ja luikerteli pois paikalta. Taustatietona että vaikka en oo erityisen pitkä, niin mulla on matala ääni ja paljon lihasta käsivarsissa :D

Kyseinen sankari jäi kyyläämään meitä kauempaa, ja huomasin että hän yritti salakuvata meitä. Mulkaisin häntä todella pahasti, ja äijä pomppasi jälleen ilmaan ja jätti meidät rauhaan. Valitettavasti kyseinen limanuljaska päätyi ilmeisesti vaihtamaan uhria, ja alkoi ahdistella jotain yksinäistä naista. Ystäväni näki tämän, lähti auttamaan naista, ja haki portsarin paikalle. Lopulta tämä pelle heitettiin yökerhosta pihalle.

Vierailija
120/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuntemattoman ihmisen koskettelu on muka ap:n mielestä täysin normaalia ja täysin epäseksuaalista, niin kokeilepa kosketella miehrnä muita miehiä. Menet laittamaan bussipysäkillä kätesi jonkun miehen alaselälle. Tai kauppajonossa laitat kätesi edelläolevan miehen olkapäälle. Tai bussissaistuessa hivelet vähän tuntemattoman toisen miehen rannetta.

Jos se koskettelu on kerran ihan vaan neutraali ystävällinen huomiointi, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa tehdä noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän