Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö ahdistavana tai tunkeilevana, jos tuntematon mies keskustellessaan kanssasi koskettaaa olkapäätäsi tai kättäsi?

Vierailija
06.09.2020 |

Vai et?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin pidän tunkeilevana ja ahdistavana, jos tuntematon / puolituttu mies / nainen tulee yhtäkkiä koskettelemaan. Lapset ovat poikkeus, hehän vasta opettelevat miten sosiaalisissa tilanteissa toimitaan ja mitä ovat käytöstavat. Tykkään lapsista muutenkin. Mutta, eivät kaikki lapsetkaan pidä siitä, että tuntematon tulee koskettelemaan. Ja tämän me aikuiset usein unohdamme. Esim. Itse olin tuollainen lapsi. Tutut saivat koskea ja ottaa syliinkin, mutta inhosin sitä, että - olkoonkin herttainen mummo tai pappa - tuli lääppimään tyyliin : "Mitäs pikkutytölle kuuluu?", yms. Erityisesti inhosin sitä, että taputeltiin päähän, lyhyt kun olin ja olen edelleen.

Vierailija
122/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän todella ahdistavana ja tunkeilevana, sukupuolella ei ole merkitystä. En pidä siitä, että minuun kosketaan ollenkaan, koskee myös tuttuja, kavereita ja perheenjäseniä. 

Voi apua etkö koskaan halaa esim. vanhempiasi? Uskomatonta.

En halaa. Miksi halaisin? Omaa miestäni ja lapsiani halaan. En pidä itse kosketuksesta. Varsinkaan jalkateriin ei saa koskea. En vpi mitään sille että potkaisen refleksinomaisesti. Miehellä on myös inhottava tapa kietoutua yöllä kuin mustekala kiinni. Sitä joutuu aina tönimään omalle puolelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se tuntemattoman ihmisen koskettelu on muka ap:n mielestä täysin normaalia ja täysin epäseksuaalista, niin kokeilepa kosketella miehrnä muita miehiä. Menet laittamaan bussipysäkillä kätesi jonkun miehen alaselälle. Tai kauppajonossa laitat kätesi edelläolevan miehen olkapäälle. Tai bussissaistuessa hivelet vähän tuntemattoman toisen miehen rannetta.

Jos se koskettelu on kerran ihan vaan neutraali ystävällinen huomiointi, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa tehdä noin.

En ole ap, mutta luitko otsikosta sanat "keskustellessaan kanssasi". Eli nyt ei ole kyse siitä, että lääpitään satunnaisesti ja mielivaltaisesti tuntemattomia lähiympäristössä, vaan kyseessä on _keskustelutilanne_. Ja itse ymmärrän ainakin, että keskustelu on jotain enemmän kuin ohimennen huikattu moi ja hei vastaan tullessa.