Ajattelin tarjota juhlissa pelkkiä voileipiä
Helppo tehdä etukäteen, ei vaadi haarukoita jne. Mitä muuta? 45-vuotisjuhlat aikuisille
Kommentit (25)
Määrää kun mietit, niin voisi olla vaikka kolme leipää per henkilö, eli jokaista yksi kappale. Jos et itse leivo leipiä, niin mene ihmeessä johonkin leipomoon, siellä on varmasti valikoimaa ja osaavat kertoa, että kuinka isoja leipiä kannattaa ostaa. Eikä ole mitenkään mahdottoman kallista, ainakaan omasta mielestäni. Toinen vaihtoehto voisi olla juuri joku tapas-tyyppinen leipäpöytä, jossa on monta eri pientä suupalaa, mutta se on sitten jo niin työlästä, että en suosittele laiskalle kokille. Tai miten olisi vaikka sellainen, että jokainen rakentaa itse oman leipänsä, niinkuin tortillailtoina!
Hitsi, innostuin asiasta niin paljon, että teen itse leipäpöydän seuraaviin pikkupippaloihin :)
Voileivät on tosi hyvä idea! Ja unohdettu tarjoomus.
Viini sopii erinomaisesti kaveriksi. Tee majoneesi katkarapuvoileipiä, koristeena tilliä ja kananmunaa. Kylmäsavulohivoileipiä. Paahtopaistivoileipiä. Tomaatti mozzarella basilika... Pesto vuohenjuusto... Nam!
Kukaan syö mitään makeaa enää. Paitsi ehkä lihavat av-mammat.
Toast skagen on kaunein esimerkki leivästä mitä maa päällään kantaa, sille riesling tai kuiva kuohuviini kaveriksi.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 17:47"]
Voileivät on tosi hyvä idea! Ja unohdettu tarjoomus.
Viini sopii erinomaisesti kaveriksi. Tee majoneesi katkarapuvoileipiä, koristeena tilliä ja kananmunaa. Kylmäsavulohivoileipiä. Paahtopaistivoileipiä. Tomaatti mozzarella basilika... Pesto vuohenjuusto... Nam!
[/quote]
Kiito kiitos. Ihania vaihtoehtoja. Kyllä meille hyvät juhlat tulee, teek makean kakun ja pipareit lisäksi. Kiitos kaikille, ap
Jos teet voileivät peteetillä ja oikein kauniiksi, siistit reunat ja asettetet päälliset huolellisesti ja huolehdit, että jokaisen päällisen tekemiseen on "nähty vaivaa", voivat voileivät mielestäni toimia oikein hyvin juhlaruokana. Mutta kyllä laittaisin runnalle muutakin suolaista ja lisäksi pari makeaa tarjottavaa, vaikka mehukas ja kuiva (esim. kakku ja omatekoiset keksit tms).