Pelataanko teidän perheessä lautapelejä?
Siis koko perheen voimin?
Tuli vain mieleeni kun meillä ei ole videopelejä jne. ja pojan kaverit oli ihan innoissaan viikonloppuna kun pelattiin erilaisia lautapelejä, muutama ei edes tiennyt miten afrikantähteä pelataan.. iät 7-10
kaikilla oli oikein hauskaa, joten suosittelen että aikuisetkin lähtisivät mukaan peleihin:)
Kommentit (30)
Pelattiin ennen paljonkin, mutta nyt kun lapset ovat isompia, niin en ole löytänyt kivoja pelejä. Tajusin just, että Afrikan tähden voinkin ostaa. On varmaan meidän eka peli ja lasten ollessa pieniä, on osatkin kadonneet, joten ei olla sitä pelattu vuosikausiin.
Osaatko sä suositella jotain muuta hauskaa peliä? Me pelataan mökillä kimbleä ja päänsärkyä.
Pelattiin just tänään lautapelejä, mun yli 20 vuotta vanhoja pelejä.
Pelataan, paljonkin.
Meillä tällä hetkellä usein pelataan Menolippua, Carcassonnen eri variaatioita, Dixit, Seikkailujen saari yms.
Kyllä, mutta ne ovat niin yksinkertaisia, ettei niitä pidempään jaksa meistä kukaan veivata. Korttipeleistä poika ei yhtään tykkää, mulle ne olisivat kiva harrastus.
Meillä on pelattu paljon lautapelejä, aina.
Lapset on jo teinejä, mutta silti kiinnostaa. Pelit tietysti vaihtuneet. Aikaisemmin oli mm. Aasinsiltaa ja SpaceWalkia. Nykyään Hotellia, Bezzerwizzeriä ja teinit keskenään Hannibalia.
Skibbo on yksi meidän perheen suosikki. Haaste on myös kiva, siinä helpotettu versio myös alakoululaisille joten meidän 7- vuotias pelaa sitä myös.
ap
Meillä on paljon lautapelejä ja pelaamme niitä aika usein koko perheen voimin ja myös mies pelaa lasten kanssa kun mä en ehdi mukaan. Lapset nyt 7, 10 ja 12 vuotiaat.
Nyt suosikki on ollut Salaisuuksien saari, peli, missä koko peliporukka häviää tai voittaa, mutta yksilöpelillä on väliä. Muita kivoja on sananselityspelit, piirustuspelit, Afrikan tähti, Blokus, MixMax, Lasten Alfapet, Tieto&taito&temppu jne.
Aikuisten lautapelejä pelataan viikoittain.
Nuo lautapelit ovat parempia kuin tietokonepelit. kehittävät lapsia enemmän. Tietokonepelien pelaaminen aiheuttaa ärtymystä, kiukkua ja eristäytymistä lapsessa, sekä keskittymisvaikeuksia.
Kouluihin pitäisi saada lautapelikerhoja ip-toiminnaksi esim. 3-5 luokkalaisille. Koulut voisivat antaa tiloja ja lapset koulun jälkeen pelailla lautapelejä keskenään, niin etteivät ne iltapäiviä olisi kotona yksin tietsikkansa kanssa. Tässä idea opeille ;)