Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Mac tietokoneeseen asentaa Windows käyttöjärjestelmän?

Vierailija
14.10.2013 |

Tekisi mieli ostaa sellainen uusi kaunis Mac :-)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:42"]

Save as -toiminnolla pystyy muuttamaan dokkarin nimeä, vaan ei tallennuspaikkaa. Dokkarit menee sinne, mihin Steve Jobs -vainaa on katsonut ne sopivan.

[/quote]

Höpö höpö! Kyllä tiedoston tallennuspaikan saa valita ihan itse tallennus-ikkunasta.

Vierailija
42/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhunkin pystyy kiipeämään takapuoli edellä. Samoin voi ostaa Macin ja asentaa siihen sitten Windowsin. Ideaa puolustavilta olisi kiva kuulla MIKSI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:35"]

Macciin saa Windowsin. Nuo akunkestot ja muut höpötykset toteutuvat yhtä heikosti missä tahansa "Windows koneessa" siltä osin mitä käyttöjärjestelmä vaikuttaa siihen. 

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Apple optimoi softansa nimenomaan omalle hardwarelleen. Jos uuden sukupolven Macbookin (Air tai Pro) asentaa Windowsin, voi odottaa akunkeston lyhenevän usealla tunnilla.

[/quote]

Kun Applessa on softa optimoitu virrankulutuksen osalta koneisiin, niin miten ihmeessä se vaikuttaa windows koneeseen tai macciin silloin kun siinä on windows? Kun asentaa Windowsin macciin tai windows koneeseen, tilanne on virransäästön osalta sama, ei ne windows koneet saa winowsista esiin sellaisia virransäästö ominaisuuksia, joita siinä windowsissa ei ole. 

Vierailija
44/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:26"]

miten nopeasti macin käyttöjärjestelmän omaksuu?

[/quote]

Noin puolessa tunnissa.

[/quote]

Minä olen varmaan jotenkin hidasoppinen tai -järkinen. Minun piti käyttää töiden puolesta reilu vuosi mäkkiä ja se oli ihan yhtä helvettiä. 

Näppäimistö on tehty kauneuden ehdoilla, joten erikoismerkkien sijainti pitää arvata ja imukuppinuoli otsassa olisi kätevänä lisänä, kun pitää painaa samaan aikaan kolmea eri nappulaa eri puolilla näppäimistöä.

Käyttäjää ei vaivata turhilla virheilmoituksilla, jos joku ei toimi, niin se ei toimi. Piste.

Hakemiston luominen muistikortille oli Mission Impossible.

Save as -toiminnolla pystyy muuttamaan dokkarin nimeä, vaan ei tallennuspaikkaa. Dokkarit menee sinne, mihin Steve Jobs -vainaa on katsonut ne sopivan.

VPN yhteys toimi joskus, yleensä ei.

Koneella oli kuvia sekä kamerasta että muistikortilta kopioituna. Kummatkin omassa paikassaan, minulle ei paljastunut, että missä ne loppujen lopuksi olivat.

Luojan kiitos, sen paskan kanssa ei enää tarvitse tapella.

[/quote]

Jos ei vuodessa keksinyt miten tiedostoja tallennetaan eri hakemistoihin, niin on tosiaan vähän hidas... :)

Macissahan on oletuksena sellainen pienempi save as -ikkuna, mutta heti tiedostonimi-ikkunan jälkeen on nuoli, josta avautuu näkyviin ihan normaali koneen hakemistorakenne. Tuon kun kerran klikkaa auki, niin sen jälkeen se isompi ikkuna on aina näkyvissä.

Kaikki nuo "ongelmat" ovat itse asiassa niin simppeleitä, että vaikea uskoa, että ko. henkilö selviäisi tappelutta windowsinkaan kanssa.

Olen käyttänyt macia varmaan 10 vuotta, enkä tajua mitä erikoismerkkejä näppäimistöllä muka on "piilossa" tai mihin näppäinyhdistelmään ei normaalit kymmenen sormea riittäisi.

Windowsin kanssa joka hiivatin päivä tarvittava ctrl+alt+del on paljon "vaikeampi" kuin mikään näppäinyhdistelmä, mitä macin kanssa olisin koskaan tarvinnut.

Vierailija
45/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle, jos mäkki silmää miellyttää, niin osta. Toisin kuin muissa kannettavissa mäkit pitää hintansa aika hyvin, eli jos 3kk päästä harmittelet, että ei tää vaan mulle ollutkaan, niin -10% alella ovh:sta menee kone kaupaksi hetkessä ja -5% ei ole mitenkään mahdoton.

Vierailija
46/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:35"]

Macciin saa Windowsin. Nuo akunkestot ja muut höpötykset toteutuvat yhtä heikosti missä tahansa "Windows koneessa" siltä osin mitä käyttöjärjestelmä vaikuttaa siihen. 

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Apple optimoi softansa nimenomaan omalle hardwarelleen. Jos uuden sukupolven Macbookin (Air tai Pro) asentaa Windowsin, voi odottaa akunkeston lyhenevän usealla tunnilla.

[/quote]

Kun Applessa on softa optimoitu virrankulutuksen osalta koneisiin, niin miten ihmeessä se vaikuttaa windows koneeseen tai macciin silloin kun siinä on windows? Kun asentaa Windowsin macciin tai windows koneeseen, tilanne on virransäästön osalta sama, ei ne windows koneet saa winowsista esiin sellaisia virransäästö ominaisuuksia, joita siinä windowsissa ei ole. 

[/quote]

Kysehän oli siitä, miten Windows-Macbook eroaa virrankulutukseltaan Macbookista, jossa on käyttöjärjestelmänä OSX. Jos korvaa OSX:n Windowsilla, akunkesto lyhenee.

Vierailija
47/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:10"]

Miksi ihmeessä kukaan ostaisi mäkin ja asentaisi siihen Windowsin? Siis vain sen takia, että saisi "kauniin koneen". Ymmärrän, että tiettyjen ohjelmien takia voidaan joutua asentamaan OS X:n rinnalle Winkkari, mutta tuo perustelu kuullostaa vain tosi oudolta. Kuitenkin OS X ja sen kaikki hiirieleet ja muukin käytettävyys pesee kyllä esim. Win8:n sata nolla.

[/quote]

Mulla on töissä Mac-läppärissä myös Windows, sillä pari tarvitsemaani järjestelmää toimii vain Windows-käyttiksellä. Ihan näppärää silloin kun sitä tarvii. Useimmiten mun ei kuitenkaan tarvi käynnistää tuota Winkkaria ja se on hyvä, koska se hidastaa konetta.

Mutta onhan Mac todellakin mukavampi käyttää kuin Win. En enää koskaan vaihda takaisin Windowsiin!

Vierailija
48/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, Save as -toimintoa käyttäessa voi tasan tarkkaan ITSE valita mihin tiedoston tallentaa.

Vierailija
49/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän oli siitä, miten Windows-Macbook eroaa virrankulutukseltaan Macbookista, jossa on käyttöjärjestelmänä OSX. Jos korvaa OSX:n Windowsilla, akunkesto lyhenee.

Käsittääkseni Macissa ei OSX:ää voi korvata vaan Windows asennetaan siihen rinnalle. Ja ennen kuin sen voi asentaa, pitää koneeseen laittaa joku WM Ware -emulaattori tms, joka mahdollistaa Windowsin käytön.

Vierailija
50/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehehheeee... Tulostimen asennus Linuxissa kestää noin 5 minuuttia. Wintoosassa varmaan 50 minuuttia.

Vierailija
51/51 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:14"]

miten sitten macissa toimii exelit ja wordit?

[/quote]

Ihan kuin Windows-koneessakin.

[/quote]

Ei muuten toimi. Macin office ohjelmat eivät ole samoja kuin Windowsissa. Vaikka en saman nimisiä on

[/quote]

Toki mäkille pitää hankkia oma ohjelmaversio, mutta itse tuotteet ovat kyllä aika identtisiä. Enpä ainakaan ole huomannut win/mäk Office-ohjelmien välillä mitään sen kummempia eroavaisuuksia peruskäyttöä ajatellen.

[/quote]

Kyllä ne aika erillaisia on

[/quote]

No ei todellakaan ole. Käytän työssäni sekä wintoosaa ja macia enkä ole huomannut mitään eroa officen ohjelmissa eikä ole ollut mitään hankaluuksia avata tai tallentaa dokumentteja ristiin.

[/quote]

Sama juttu. Käytän sekä työnantajan antamaa kannettavaa että omaa iMac:iäni töiden tekoon. Toisessa PC -versio ja toisessa Mac -versio. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut tiedostoja koneesta toiseen siirrellessä ja käyttäessä.