Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa minulla, miten vien tokaluokkalaisen hammaslääkäriin!

Vierailija
14.10.2013 |

Tokaluokkalaisella esikoisella olisi ensi viikolla hammaslääkäri klo 13. Mies on töissä, minä olen kotiäiti. Meillä on esikoisen lisäksi 6v eskari, joka on päiväkodissa vain eskariajan ja näiden lisäksi 2,5v kaksoset ja kolmiviikkoinen vauva. 

Mies ei voi mitenkään lähteä kesken päivän töistään viemään lasta hammaslääkäriin. Työmatka on 45 minuuttia, joten pelkkiin kuljetuksiin menisi kaksi tuntia. Eikä muutenkaan voi lähteä kesken työpäivän pois, aamusta ja iltapäivästä voisi jopa joustaa.

Klo 13 on niin keskellä päiväuniaikaa kuin ikinä vaan voi olla. En pysty myöhäistämään päiväunille menemistä, eivätkä ne nukahda aiemminkaan. Meillä ei ole autoa.

Hammaslääkäri on kerrostalon neljännessä kerroksessa, johon kaksostenrattailla ei edes mahdu sisälle. Siis ovesta ei pääse sisälle, kokeiltu on aiemmilla kerroilla.

Ongelma on siis se, etten saa ketään hoitamaan muita lapsia ja hakemaan eskaria eskarista, jotta voisin viedä esikoisen hammaslääkäriin. Läheiset ovat kaikki töissä, enkä saa kolmiviikkoiselle (enkä halua!) ulkopuolista hoitajaa.

Hammaslääkäriä on jo siirretty kolme kertaa sairastelujen takia. Nyt ei enää saisi siirtää. Ja vanhemman on kuulemma aivan pakko olla mukana, koska tehdään oikomissuunnitelma. Puhelimen päässä oleva vanhempi ei kelpaa, on oltava fyysisesti läsnä.

Ratkaisu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa käyhää! Mieti paljonko se oikominen maksaa oikeasti ja te saisitte sen ilmaiseksi! Yritä nyt päästä sinne!

t. itselläkin yhteiskunnan oikomat ylähampaat, josta ikuisesti kiitollinen

Vierailija
22/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan voi ottaa varmasti mukaan. Muut lapset joutuvat pärjäämään hoitajan kanssa tai mahdollisesti haet eskarin aikaisemmin ja hän tulee myös mukaan. Helpottaisi hoitajan saamista, jos on vain kaksoset vahdittavana eikä tarvitse lähteä heidän kanssaan hakemaan eskaria.

Meillä ei olisi hoitajaa tuollaiseen tilanteeseen; kaverit töissä ja sukulaiset asuvat kaukana. MLL hoitaja olisi otettava, ap ei ole ongelmansa kanssa yksin. Kaikki eivät vain tajua, kun ovat tottuneet hoidattamaan lapsensa ilmaiseksi sukulaisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsesta on varmasti mukavampaa, jos siellä on aina aikuinen mukana. Ajattele noita sun lapsiasikin vähän, äläkä kaada heidän syykseen aikuisten kulkuongelmia.

Vierailija
24/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hammaslääkäriajan voi valita itselleen sopivaksi. Miksi et ole pyytänyt aikaa esim. aamupäivällä?

En ymmärrä, miksi mies ei voi olla muutamaa tuntia töistä pois, vaikka palkattomasti, jos muu ei onnistu. Yleensä työnanatajat ymmärtävät ja joustavat ja voi esimerkiksi käyttää kertyneitä tunteja tai ylitöitä tällaiseen.

Vierailija
25/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväuniajasta voi joustaa yksittäisen päivän osalta. Ei tuo nyt ihan mahdottomalta kuulosta, onnistuu varmasti haluttaessa.

Mutta itse kyllä tekisin niin, että vaihtaisin vielä tuon ajan. Joko aamupäiväksi niin, että eskarilainen on eskarissa, tai mahdollisimman myöhään iltapäiväksi, jos miehesi olisi mahdollista lähteä töistä edes vähän aikaisemmin?

Tai sitten tosiaan niille kaksosille hoitaja ja pikkuvauva mukaan.

ps. Itse olin aikanaan 80-luvulla tuon ikäisenä vastaavalla käynnillä yksin sillä seurauksella, että en koskaan edes kertonut vanhemmilleni oikomisentarpeesta, kotiin tulleen kirjeenkin hävitin. Nytpä on sitten vinot hampaat, mutta oikominen kuulosti liian pelottavalta ;-)

Vierailija
26/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kaikki jotka valittaa, ettei olis hoitajaa: Mä auttaisin naapuriani tuossa tilanteessa ihan heti jos se vaan kehtaisi kysyä. Vaikka oon lapseton työssäkäyvä uraihminen, niin mulla on liukuva työaika ja tarpeen vaatiessa voin järjestää niin että voin olla puoli päivää kotona virka-aikana.

Vierailija
27/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu onnea matkaan vaan. Meillä on olluy nouta hammasläökörikäyntejä oikomishoidon alussa vkon välein. Otettiin muotteja hampaista, laitettiin kyminauhat viikoksi. Parin päivän päästä toinen nauha irtosi, piti mennä lääköriin kiinnittämään uudelleen. Viikon kuluttua nauhat vaihdettiin rautoihin. Raudoista irtosi osa 2 kertaa, ne kiinnitettiin tietysti hammaslääkärissä takaisin. Sitten välillä kontrollikäyntejä.

Miten tosiaan meinaat hoitaa kouluterkan käynnit, vasukeskustelut, muiden hammaslääkärikäynnit jne.

Kyllä siellä hammaslääkärissä pitää olla mukana, meillä esim. Lääkäri näytti miten rautoja kiristettiin siihen tarkoitetulla intrumentilla viikon ajan kotona joka ilta.

Vierailija
28/28 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa hermoja ja aikaa. Eskarille lupa olla tuona päivänä vähän pidempään eskassa. Kolmeviikkoinen rintareppuun, kaksoset rattaiden kyyttiin ja menoksi. Varaa aikaa, perillä köytät rattaat johonkin ettei niitä pöllitä ja lähdet kipuamaan katraasi kanssa ylös. Onhan sulla se tokaluokkalainen apuna niiden kaksosten kanssa.
Tuolta kun pääsette niin lähdette koko konkkaronkka hakemaan eskaria.

Tuosta kun selviät niin olet ansainnut kyllä jonkun kivan palkinnon, vaikka vaatteen, yritä kestää sen voimalla :)