Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sukupuolitautien pkl /HELSINKI

Vierailija
09.09.2013 |

Onko kenelläkään tietoa kauanko siellä joutuu jonottamaan testeihin pääsyä? Pitääkö olla paikalla heti aamulla klo 8, kun aukeaa vai onko pääseekö myöhemminkin paikalle saapuneen testeihin. Päivystyshän on auki klo 8-12.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä siellä joku teistä kanssasisarista on joutunut käymään... jakakaa kokemuksenne!!!

Vierailija
2/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN käynyt pari kertaa. kannattaa mennä vähän ennen kahdeksaa oven taakse. ainakin kesällä oli jono. aivan mahtava henkilökunta ja paras palvelu. olin muuten puhdas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valitettavasti osaa auttaa, mutta mikset mene omalle terveysasemalle? mä olin vähän aikaa sitten testeissä, ja silloin käsitin että mieluummin sinne eka. 

Vierailija
4/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olin omassa terveyskeskuksessa joskus talvella, menin puoli yhdeksältä ja taisin jonottaa jonkun 15 min. Ehkä kävi vain hyvä mäihä, mutta kun niin moni menee heti kahdeksalta niin ehkä vähän myöhemmin pääsee nopeammin?

Vierailija
5/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot oireeton, niin omaan terveyskeskukseen. Jos oireita, niin tuonne. Näin mulle sanottiin kun vaan tarkistamaan olin menossa. Ovien taakse kannattaa mennä tuolloin ennen 8, jos meet paljon myöh. Niin et ehkä pääse.

Vierailija
6/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 18:36"]

en valitettavasti osaa auttaa, mutta mikset mene omalle terveysasemalle? mä olin vähän aikaa sitten testeissä, ja silloin käsitin että mieluummin sinne eka. 

[/quote]

No just sitä vartenhan on toi spt poli, ettei tarvis tukkia terveysasemaa niillä spt epäilyillä! Höhlä!

Ja ap kyllä siellä aika kauan saa odottaa, maanantait pahimpia.

Vierailija
7/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta, höhlä! mutkun sitä vaan, että niissä ohjeissa sanotaan, että ensisijainen testipaikka on oma terveysasema.

Vierailija
8/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa odottaa aika kauan, joten varaa jotain tekemistä mukaan, vaikka sieltä lehtiä lukemiseksi löytyykin.

Vierailija
9/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 6:lle... kävit siis tuolla? Vaikka sanoivat, että oireettomat omalle TA:lle? Ottivat kuitenkin? Kauanko jonotit ja menitkö heti kasilta?

Ja vielä, että onko testit virtsatestejä vai minkä sortin näyte?

Vierailija
10/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 18:41"]

No just sitä vartenhan on toi spt poli, ettei tarvis tukkia terveysasemaa niillä spt epäilyillä! Höhlä!

Ja ap kyllä siellä aika kauan saa odottaa, maanantait pahimpia.

[/quote]

Eiköhän se ole juuri päinvastoin, eli spt polilla on ihan tarpeeksi tapauksia muutenkin, että jos on oireeton ja vain varmuuden vuoksi testissä, niin kannattaa mieluummin mennä sinne omaan terveyskeskukseen.

Vierailija
11/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsanäyte pitää antaa, hiviä varten otetaan myös verikoe.

Vierailija
12/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on ihan oikeessa. Menin kyl noista uusista ohjeista huolimatta silti viimeks sinne spt-klinikalle, jännäsin et sanooks ne jotain ku ei ollu mitään oireita mut siel oli kyl ihan yhtä hyvää palvelua kun ennenkin asiakkaita valikoimatta.

Vierailija
13/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan käynyt ihan lähiaikoina? Vielä noista jonotusajoista jankutan :) ja jos en ole siellä heti kasilta, niin voinko oikeasti jäädä rannalle ruikuttamaan??  Onko siellä joku jononumerosysteemi? Ja nimenomaan pitää mennä ilman ajanvarausta?

Vierailija
14/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan uudestaan.. Jos sinulla ei ole oireita ja haluat vain tarkistaa, nin tk. Jos sulla on oireita niin sukupuolitautienpolikniniikalle. Se ei ole siis mikään ensisijainen tarkistuspaikka. Riippuu varmaan mitä testaa. Ja kyllä ne näytteet ihan sieltä jalkojen välistä kaivetaan. Hiv on otettu mulla, verikokeena omassa tk. 

Vierailija
15/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasilta menet, niin tunnin pari saa varata. Ei ole kokemusta Jos esim. Kympiltä menee.

Vierailija
16/18 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on numerosysteemi, mutta ei mene aivan järjestyksessä. Vaikka menisit ekana niin voi päästä muita ohi. Ne on niitä, joilla jo hoidetaan jotain olemassa olevaa tautia. Ei voi varata aikaa. 

Vierailija
17/18 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä multa otettiin virtsanäyte. Ja tulos puhdas. Olisko pitänyt vaatia vielä näyte emättimestä?

Vierailija
18/18 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä vielä. Joo, oireita on mutta sopivat muuhukin kuin sukupuolitautiin. Ja mieluummin ottaisivatkin näytteen kaivamalla jalkojen välistä, niin ei tarttisi pissaa pantata :) Siinä lienee joku rakkoaika kuitenkin oltava?