Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni biisi Yle tv1

Vierailija
05.09.2020 |

Lauloipa Pepe Willberg upeasti

Kommentit (4192)

Vierailija
3021/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä ohjelmassa oli neljä kappaletta viidestä täysin outoja, ainakin meille vähän iäkkäämmille katsojille. En tiedä, tuntuivatko ne kappaleet lisäksi tuhottoman pitkiltä, vai kuvittelinko vain. Useimmilla suomalaisilla esiintyjillä on englannin ääntämys heikosti hallussa, kun sanoista ei saa mitään selvää, aina ei edes välttämättä voi olla varma, lauletaanko englanniksi vain vinkuintiaksi. Luulen etten ole yksin, kun toivon, että tulisi välillä jakso, jossa kaikki kappaleet olisivat suomenkielisiä eikä niitä tarvitsisi riekkumalla esittää, vaikkapa kauniita vanhoja kansanlauluja. En ole Saijonmaa-fani, mutta siitä huolimatta täytyy tunnustaa, että hänen esityksensä oli ainut nautittava. 

Vierailija
3022/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli Itkosella ja Ukkolalla hyvät tarinat. Vilppulakin menetteli.

"Vilppulan" stoori oli paras, mutta olis pitänyt hänet itse myös laittaa elämän biisinsä esittää.

Olis varmaan ollut reilusti parempi kuin In.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3023/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen etten ole yksin, kun toivon, että tulisi välillä jakso, jossa kaikki kappaleet olisivat suomenkielisiä eikä niitä tarvitsisi riekkumalla esittää, vaikkapa kauniita vanhoja kansanlauluja.

M.O.T. 😅😆

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siis siltä että eräille kelpaa vain Diandra laulamassa Evakon laulua

Vierailija
3024/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisessä ohjelmassa oli neljä kappaletta viidestä täysin outoja, ainakin meille vähän iäkkäämmille katsojille. En tiedä, tuntuivatko ne kappaleet lisäksi tuhottoman pitkiltä, vai kuvittelinko vain. Useimmilla suomalaisilla esiintyjillä on englannin ääntämys heikosti hallussa, kun sanoista ei saa mitään selvää, aina ei edes välttämättä voi olla varma, lauletaanko englanniksi vain vinkuintiaksi. Luulen etten ole yksin, kun toivon, että tulisi välillä jakso, jossa kaikki kappaleet olisivat suomenkielisiä eikä niitä tarvitsisi riekkumalla esittää, vaikkapa kauniita vanhoja kansanlauluja. En ole Saijonmaa-fani, mutta siitä huolimatta täytyy tunnustaa, että hänen esityksensä oli ainut nautittava. 

Niin, onhan se outoa että vieraat valitsevat itselleen merkityksellisiä elämänsä biisejä.

Kaikkien vieraiden pitäisi valitta biisit sen mukaan mitä katsojat oletettavasti haluavat kuulla.

Eikö vain. 😜

Vierailija
3025/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kadulta ne arpomalla löytää nämä ohjelmaan osallistujat. Urheilijat tällä kertaa ainoita, joiden nimen oon joskus kuullu.

Vierailija
3026/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka iäkäs on vähän iäkkäämpi, mutta minä 50-vuotias tiesin kaikki biisit ja 61-vuotias mieheni tiesi muut paitsi Sabotagen.

Ja tosiaan tuolla esitetään vieraiden toivebiisejä, ei katsojien. Sitä varten on muita ohjelmia.

Vierailija
3027/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä "meille vähän iäkkäämmille", olen yli 70 v eli kai sitten iäkkäämpi. Eivät olleet kappaleet outoja, esim. Doors ollut suuri suosikki aikanaan. Eilisen jakson musiikista nautin täysillä ihan jokaisesta esityksestä. Onneksi musiikkimakuni on laaja.

Vierailija
3028/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisessä ohjelmassa oli neljä kappaletta viidestä täysin outoja, ainakin meille vähän iäkkäämmille katsojille.

Ai Doorsin ehkä suurin hitti ja Rakastan elämää-biisit tuntemattomia iäkkäämmille? Oletko sellainen kolmekymppinen iäkkääksi ittes tunteva?

Vierailija
3029/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elämäni biisi BY Pertti" :D :D :D, miten olisi suomen kielen käyttö?

Nykyäänhän on enemmän sääntö kuin poikkeus - tällä palstallakin - että puheseen tungetaan enlantia ja monia sanoja lainataan enlannin kielestä. How cool is that? Noup!

Vierailija
3030/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun Annimari on nätti!

Vierailija
3031/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiseen nyt viittaat "vähän iäkkäämmällä katsojalla"? Ihan uteliaisuudesta että ymmärtäis kuinka iäkäs pitää olla ettei vaikkapa Doorsia tunne... 

Vierailija
3032/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiseen nyt viittaat "vähän iäkkäämmällä katsojalla"? Ihan uteliaisuudesta että ymmärtäis kuinka iäkäs pitää olla ettei vaikkapa Doorsia tunne... 

Veikkaan että 90-100v, tai sitten muistisairaat.

Kaikki ihmiset jotka vaikka vain radioo auki pitäneet ovat kyllä Doorsiin törmänneet tahtomattaankin.

Vierailija
3033/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JP oli kertakaikkisen loistava eilen. Kun miettii mikä ero Despaciton ja Doorsin välillä niin kyllä on taitavaa! Ja näyttääkin hyvälle.

Vierailija
3034/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden Vuoden erikoisjaksossa vieraina ovat Eini, Joonas Nordman, Eeva Kontu, Paul Elias ja Jarkko Tamminen.

No mitä sitten? Nyt on lokakuu.

Vierailija
3035/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki katsojat tiedä kaikkia biisejä, selvähän se. Viimeisimmässä jaksossakin näkyi yleisön joukossa joku vanhempi mies joka oli selkeästi ihan pihalla, kun kuvataiteilija kertoi tapauksesta jolloin oli yllättäen nähnyt Sealin. Joku toinen taas varmaan ihmetteli kuka kumma on ollut Kauko Käyhkö?

Vierailija
3036/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki katsojat tiedä kaikkia biisejä, selvähän se. Viimeisimmässä jaksossakin näkyi yleisön joukossa joku vanhempi mies joka oli selkeästi ihan pihalla, kun kuvataiteilija kertoi tapauksesta jolloin oli yllättäen nähnyt Sealin. Joku toinen taas varmaan ihmetteli kuka kumma on ollut Kauko Käyhkö?

Minä tv-katsoja en ollut koskaan aikaisemmin kuullut Despacitoa. Latinobiiseistä muistan Macarenan, Despacitoa en. Rakastan elämää -biisiä en muista Kauko Käyhköltä, mutta Georg Otsin versio soi radiossa tiuhaan lapsuusvuosinani. Crazy on tuttu Sealilta, mutta muistan myös Alanis Morissetten version. Sabotage-videon muistan paremmin kuin itse biisin (kiitos Music Television MTV). Break On Through on tuttu ja ihan jees, vaikka mikään erityisen suuri Doors-fani en olekaan koskaan ollut. Eilinen esitys oli kyllä hieno ja kanavoitiin osuvasti Jim Morrisonia, vaikka through-sanan ääntämykseen voisi kiinnittää huomiota. 😁 Mutta pikkujuttuja nämä.

Eli eilinen Elämäni biisi oli minusta ihan kiva vieraita ja heidän tarinoitaan myöten. Mukavasti vierähti reilu tunti lauantai-iltaa sen parissa.

Vierailija
3037/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla haukutaan Irinaa, Kasmiria, JPtä haukuttiin Pepeä - ja Aholaa haukutaan edelleen. Vaikuttaa siis siltä että eräille kelpaa vain Diandra laulamassa Evakon laulua ja vähän ehkä Jore Marjoranta jotain siirappista jenkkiläistä mummojen alushousujen kostutusbiisiä. Johtopäätös: Diandran fanit ovat egoistisia ja ikäviä.

Täällä kyllä haukutaan todella paljon myös Diandraa. Ei kuulemma tunnetta eikä tulkintakykyä ja laulaa huutamalla. Johtopäätös: Kaikkien laulajien fanit ovat riidanhaluisia ja ikäviä ihmisiä, jotka syyttelevät toisia siitä, mihin syyllistyvät myös itse.

Sattuneesta syystä näin viimeviikkoisen ohjelman vasta nyt perjantaina Areenasta. Diandrahan esitti Indian Reservation -biisin todella upeasti eläytyen. Ei moitteen sijaa esittämisessä kuin laulutaidossakaan. Täysi kymppi!

Vierailija
3038/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tv-katsoja en ollut koskaan aikaisemmin kuullut Despacitoa. Latinobiiseistä muistan Macarenan, Despacitoa en. Rakastan elämää -biisiä en muista Kauko Käyhköltä, mutta Georg Otsin versio soi radiossa tiuhaan lapsuusvuosinani. Crazy on tuttu Sealilta, mutta muistan myös Alanis Morissetten version. Sabotage-videon muistan paremmin kuin itse biisin (kiitos Music Television MTV). Break On Through on tuttu ja ihan jees, vaikka mikään erityisen suuri Doors-fani en olekaan koskaan ollut. Eilinen esitys oli kyllä hieno ja kanavoitiin osuvasti Jim Morrisonia, vaikka through-sanan ääntämykseen voisi kiinnittää huomiota. 😁 Mutta pikkujuttuja nämä.

Eli eilinen Elämäni biisi oli minusta ihan kiva vieraita ja heidän tarinoitaan myöten. Mukavasti vierähti reilu tunti lauantai-iltaa sen parissa.

Pieni lisäys. Lueskelin sivuja taaksepäin ja huomasin, että keskustelua oli käyty katsojien iästä. Ylläolevan kommentin kirjoittajan syntymävuosi on 1965, eli 57 tulee täyteen ensi kuussa.

Vierailija
3039/4192 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa on esitetty paljon biisejä joita en ole ikinä kuullut, esim sitä mainittua Evakon laulua, jotain Anttilan keväthuumausta ym. Mutta n ole niin idiootti että kiljuisin vauva-palstalla että paska jakso koska MINÄ en tiennyt biisejä. Päin vastoin kiva kuulla musiikkia joka ei itselle tuttua.

Vierailija
3040/4192 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näppärää, kun katson tallenteelta ohjelman niin voin hypätä yli ne biisit jotka eivät kolahda yhtään. Ja tämä ei tarkoita, ettenkö kuuntelisi itselleni uusia kappaleita. Tottakai, jos ovat mielestäni hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä