5:2 paastossa ei MITÄÄN tuloksia!
Siis multa ei lähde edes nesteet liikkeelle ton paastopäivän aikana. Mun kroppa taitaa olla sekaisin.. Muita kohtalotovereita?
Kommentit (46)
Jos olet jokseenkin normaaliåainoinen, kalorintarpeesi voi olla esim. 2000kcal päivässä. Sillä pysyt painossasi. Viikossa siis 14 000kcal.
Jotta laihtuisit yhden ainokaisen kilon sen viikon aikana, sinun pitäisi joka ikinen päivä syödä vain 1000kcal, eli vajetta viikossa -7000kcal. Mietipä tätä.
Mitä te syötte paastopäivinä? Itselläni katosi into tähän diettiin, kun olin aina paastopäivän jälkeen pyörtyä nälästä ja ahmin kuin rekkamies. Söin paastopäivinä kaurapuuroa ja hedelmiä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:34"]
Jos olet jokseenkin normaaliåainoinen, kalorintarpeesi voi olla esim. 2000kcal päivässä. Sillä pysyt painossasi. Viikossa siis 14 000kcal.
Jotta laihtuisit yhden ainokaisen kilon sen viikon aikana, sinun pitäisi joka ikinen päivä syödä vain 1000kcal, eli vajetta viikossa -7000kcal. Mietipä tätä.
[/quote]
Joo kiitos tiedän kyllä nuo faktat jo ennestään, siksi ajattelisin, että jos syön kahtena päivänä 500 kaloria niin periaatteessa pitäisi lähteä noin puoli kiloa viikossa kun vajetta viikossa on 3000 kaloria..
-ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:37"]
Mitä te syötte paastopäivinä? Itselläni katosi into tähän diettiin, kun olin aina paastopäivän jälkeen pyörtyä nälästä ja ahmin kuin rekkamies. Söin paastopäivinä kaurapuuroa ja hedelmiä.
[/quote]
Minä syön esim. kasvissosekeittoa ja rahkaa marjoilla! Rahka ainakin pitää tosi hyvin nälän.
noudatin paastoa kuukauden. Nesteet kyllä lähti heti aluksi liikkeelle, vessassa juoksin monta kertaa tunnissa.
Painoa ei kuitenkaan kuukaudessa lähtenyt kuin 2kg, eli todella surkeasti. Olen normipaino ylärajoilla, en sit tiedä johtuuko siitä. Pituus mulla 173cm ja lähtöpaino oli 72,5kg ja siis siitä tippui se kaksi kiloa.
Pari vuotta aikaisemmi karppasin ja se oli huomattavasti tehokkaampi laihdutuskeino, silloin 1,5kuukaudessa tippui painoa 6kg, lähtöpainoni oli sillon suunnilleen sama kuin ennen tota 5+2 dieettiä.
Joo ei mullakaan oo sinänsä vaikea noudattaa paastopäiviä, eikä seuraavina päivinä ole mikään hillitön nälkä eikä mitään, mutta miksi olla tällä dieetillä, kun se on yhtä tyhjän kanssa :( Kolme viikkoa nyt koettanut ja tosiaan tulokset nollassa,
[/quote]
Ja muistaakseni 1kg:n pudotus vastaa 7000kcal vajetta.
Minulla ei myöskään tippunut paino ja en edes herkutellut niinä päivinä joina söin normaalisti.
Ennen olen kuullut tästä vaan hehkutusta.. "Hyvä" sentään, että täällä on muitakin, joilla ei toiminut.
Talven aikana kävelet sauvakävelyä 1500km, syödä voit entiseen tahtiin.
Varmasti paino putoaa,tiedän kokemuksesta.
Kesällä juoksin min. neljä tuntia viikossa. Söin entiseen tahtiin ja paino ei pudonnut?
-ap
Olen kokeillut tätä paastoa nyt 10 viikkoa, ja sinä aikana paino on pudonnut 4,5 kg. Tähän kokeilujaksoon sisältyy myös yksi viikon lomamatka, jonka aikana en paastonnut. Sillä viikolla paino ei laskenut, mutta ei toisaalta onneksi noussutkaan.
Paastopäivinä syön kaksi kertaa päivässä. Lasken päivän aterioiden kalorit niin tarkasti kuin on mahdollista. Punnitsen kaikki ruoka-aineet ja lasken kalorit joko pakkauksessa ilmoitettujen kalomäärien pohjalta tai Finelin taulukoita apuna käyttäen. Itselläni on 5:2-paastosta kirja, jossa on ruokaohjeita, mutta netistäkin löytyy 5:2-paastoon sopivia ruokaohjeita.
Tiedän itsekin muutamia, jotka ovat tätä paastoa kokeilleet ja pettyneet liian hitaaseen painonlaskuun, mutta itselleni puolisen kiloa viikossa on sopiva painonpudotustahti.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:49"]noudatin paastoa kuukauden. Nesteet kyllä lähti heti aluksi liikkeelle, vessassa juoksin monta kertaa tunnissa. Painoa ei kuitenkaan kuukaudessa lähtenyt kuin 2kg, eli todella surkeasti. Olen normipaino ylärajoilla, en sit tiedä johtuuko siitä. Pituus mulla 173cm ja lähtöpaino oli 72,5kg ja siis siitä tippui se kaksi kiloa. Pari vuotta aikaisemmi karppasin ja se oli huomattavasti tehokkaampi laihdutuskeino, silloin 1,5kuukaudessa tippui painoa 6kg, lähtöpainoni oli sillon suunnilleen sama kuin ennen tota 5+2 dieettiä.[/quote]
5:2-paastossa painon arvioidaankin putoavan noin puoli kiloa viikossa. Eli jos sulla on lähtenyt 2kg/kk, dieetti on toiminut niinkuin pitääkin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:37"]
[/quote]
Et ole voinut noudattaa paasto-ohjetta oikein jos olet syönyt kaurapuuroa ja hedelmiä....niitä saa syödä nimittäin aika vähän tuohon 500 kaloriin. Tässä kevytpaastossa on tärkeintä se, ettei henkilöllä ole taipumusta ahmimiseen!! Tämä kevytpaasto ei todellakaan laihduta tippaakaan jos välipäivät mättää entiseen malliin mitä tahansa. Normaalisti ruokaan suhtautuva vähentää luontaisesti välipäivinä syömistä koska se tuntuu pahalta. Olen mieheni kanssa nyt kyseisellä kevytpaastolla ja jokaisen paastopäivän aloitan suunnittelemalla koko päivän ruokailut meille, apuna kaloritaulukko, grammavaaka ja laskukone!! Listaan meille molemmille ruuat eli mulle 500 ja miehelle 600 kaloria. Valmiit punnitut sapuskat laitan molemmille omiin kippoihin ja lautasiin valmiiksi sitä varten tyhjennetylle hyllylle jääkaappiin. Koska kaloreita on noin vähän emme syö mitään viljaa paastopäivinä koska jäljelle ei jäisi juuri muuta. Päivän syömiset koostuvat tomaateista, tuorekurkusta, herkkukurkusta, hapankaalista, rainbow-vihannessosekeitosta, isosta omenasta jne....nälkä ei todellakaan ole hyvä kun ehtii syödä kaiken. Aloitamme aamun eli syömisen vasta puolilta päivin!!
Mä syön paastopäivinä 2xnutrilett = 2 x112 kcal, desin maitoa, raejuustoa, itse tehtyä tomaattikeittoa, ehkä hapankorpun tai pari kinkulla. Hyvin pysyy nälkä poissa :)
Mä ahmin muina päivinä aivan järjettömästi, joten en ihmettele sitä, ettei pätkäpaastohomma toimi.
Jos malttaisivat syödä normaalisti, varmaan laihtuisinkin. Tää ei sovi ahmijoille yhtään.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 22:40"]
[/quote]
Joo kiitos tiedän kyllä nuo faktat jo ennestään, siksi ajattelisin, että jos syön kahtena päivänä 500 kaloria niin periaatteessa pitäisi lähteä noin puoli kiloa viikossa kun vajetta viikossa on 3000 kaloria..
[/quote]
Eihän se noin mene, että parina päivänä säästetään yhteensä 3000 kcal ja muina päivinä ahmitaan yli tarpeen. Jos seuraat kaikkien päivien saantia (ruokapäiväkirja) ja energian kulutusta (liikuntapäiväkirja) sekä säädät niin, että viikon energiavaje on 3500 kcal, niin tuloksia tulee. Ja kaikki syömiset vaakan kautta.
itse seuraan päivittäin em. asioita ja energiavajeeksi olen asettanut 1000 kcal/pv - tällä lähtee yli kilo/ vko vaivatta. Tietenkin liikuntatavoite on yli 1000 kcal/pv, jotta ruokamäärä on riittävä kaikkien ravintoaineiden saannin turvaamiseksi. Näin voin syödä noin 2000 kcal joka päivä jos mahtuu. Aina ei jaksa syödä noin paljon, jos ruokavalinnat ovat oikeat.
Mulla lähtenyt 2,7kg 6 viikossa. Ja minä herkuttelen PALJON :) Yritän toki vähentää herkuttelua myös, toistaiseksi siinä onnistumatta. Mutta paastopäivät ovat helppoja, joten minulle tämä on ollut todella helppoa kun ei tarvitse olla jatkuvasti laskemassa kaloreita/hiilareita/milloin mitäkin... Vain kahtena päivänä viikossa. Ja syön paastopäivinä kaksi kertaa joten ei suuri urakka syömisten merkitseminen.
Juothan paljon vettä?