Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnonkiharat hiukset ja kampaajat..

Vierailija
05.09.2020 |

Mikä siinä on, että kampaajille ei tunnu olevan ollenkaan tietotaitoa luonnonkiharoista hiuksista? Kampaamokäynti päättyi taas pettymykseen, kun kampaajalla ei ollut lainkaan ymmärrystä luonnonkiharoita hiuksiani kohtaan. :( Ei suostunut leikkaamaan sellaiseksi kuin toivoin; ei esim. kerrostanut lainkaan ja sanoi, että toivomani kampaus ei toimisi lainkaan mun hiuksilla ja näyttäisi vain kauhealta. Tästä kampaaja jatkoi suoristamalla tukan ja leikkaamalla sitten vielä latvat tasaisiksi niistä suorista hiuksista... En edes halua tietää millaiselta pehkolta hiukset näyttävät kun pesen ne itse ekan kerran. :( Ja näin mulle käy joka kerta, en ole koskaan saanut lähteä kampaajalta tyytyväisenä!

Osaisiko joku suositella luonnonkiharoita oikeasti ymmärtävää kampaajaa Helsingissä? Vai pitääkö vain ryhtyä leikkaamaan hiukset itse?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, ei tietoa hyvistä kampaajista.

Olisi kiva, jos nettisivuilla kampaajat mainitsisivat erikoisosaamisiaan, esim. luonnonkiharien hiusten leikkaus.

Miten se muka on niin vaikeaa?

Vierailija
2/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanpereella olen niin en voi auttaa, mut kannattaa käydä sellaisella, jolla on itsellään luonnonkihara, ja mieluummin ei ihan nuorella. Kampaajakoulut on kuulemma säästösyistä vähentäneet harjoittelua ja se näkyy. Kerran kävin etnisellä kampaajalla, jolla oli itsellään kihara. Annoin kerrankin suoristaa hiukset ja olin supertyytyväinen: koskaan ei mun hiukset oo näyttäneet niin hyvilt muutoin, ja toimi myös pesun jälkeen.

Muutoin vinkiks, et jos sanon itse et leikataan kuivana ja ei suoristeta, niin kyllä ne on aina uskoneet. Jos ei meinaa uskoa niin valmistaudu vaihtamaan paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ei tietoa hyvistä kampaajista.

Olisi kiva, jos nettisivuilla kampaajat mainitsisivat erikoisosaamisiaan, esim. luonnonkiharien hiusten leikkaus.

Miten se muka on niin vaikeaa?

Samaa mieltä ja luulisi kiharat taitaville olevan kysyntääkin nyt kun curly girlit yms. ovat kuuminta huutoa, mutta kun ei. :(

Vierailija
4/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, täysin sama kokemus. Mulla on ns. korkkiruuvikiharat, ei mikään afro. Kampaaja sanoi, että ei ala leikkaamaan kerroksia, koska hiuksista tulee sitten "puff". Leikkasi piikkisuoran latvan ja föönasi litteäksi ja ohueksi. Sanoi vielä, että "tää on sun hius". Itse en pese aamuisin hiuksia tai föönaa, suora leikkaus on mulla vaan niin ruma, koska kihara ei pääse esiin ollenkaan. Olen ratkaissut ongelman alkamalla leikkaamaan itse hiukset peilin edessä. :(

5/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa oli 1990-luvulla yksi kampaaja, joka osasi leikata mun kiharat hiukset. Valitettavasti ei ole enää töihin kulkua sinne. Pakko pitää erityispitkää tukkaa. Latvojen tasaus ei pilaa kiharaa tukkaa, jos tukka on tarpeeksi pitkä.

Vierailija
6/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen hius on piikkisuora tai taipuisa mutta ei kihara. 

Vierailija
7/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvetä kokemuksia. Joka kerran ihmetellään, kuinka on niin kuiva ja pilalla, suoristetaan väkisin ja leikataan kuten suoraa tukkaa. Ja aina ennen ajanvarausta on kerrottu, että on osaamista luonnonkiharoista. Enää en mene, parempi tulee, kun leikkaa itse.

Vierailija
8/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselläni on tosi epätyypillinen suomalainen hius: tosi kihara ja karhea pehko. Tällaista ei osata leikata. Toivotaan, että curly girl tuo osaamista tähän.

Vierailija
9/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanpereella olen niin en voi auttaa, mut kannattaa käydä sellaisella, jolla on itsellään luonnonkihara, ja mieluummin ei ihan nuorella. Kampaajakoulut on kuulemma säästösyistä vähentäneet harjoittelua ja se näkyy. Kerran kävin etnisellä kampaajalla, jolla oli itsellään kihara. Annoin kerrankin suoristaa hiukset ja olin supertyytyväinen: koskaan ei mun hiukset oo näyttäneet niin hyvilt muutoin, ja toimi myös pesun jälkeen.

Muutoin vinkiks, et jos sanon itse et leikataan kuivana ja ei suoristeta, niin kyllä ne on aina uskoneet. Jos ei meinaa uskoa niin valmistaudu vaihtamaan paikkaa.

Apua, mitenköhän kävis, jos uskaltaisi vaatia tuota kuivana leikkaamista? Joka ikinen kerta on vähintään kasteltu hiukset jos ei pesty. Joskus yritin sanoa jotain, mutta eivät ottaneet kuuleviin korviinkaan. Ja sitten tietysti se pakollinen loppuföönaus sellaseksi ”ihanaksi” kypäräksi. On tää kiharapään elämä sitten hankalaa. 😁

Vierailija
10/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla samaa, tosin en tiedä mihin se kerrostaminen auttaisi? Sehän saa vaan hiukset sojottamaan pahemmin.

Menen seuraavan kerran ekokampaamoon energialeikkaukseen. Googlaa!

Vierailija
11/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana kampaaja, joka osaa leikata luonnonkiharat hiukseni just oikein. Vuosien varrella on malli muuttunut moneen kertaan, mutta koskaan en ole ollut tyytymätön.

Tää on tosin Turussa, joten Hesan suhteen en osaa auttaa. Mutta siis kyllä varmasti löytää, jos etsii. Hyvä tapa löytää osaava kampaaja on kysyä niiltä, keillä on taitavasti leikatut hiukset.

Vierailija
12/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itselläni on tosi epätyypillinen suomalainen hius: tosi kihara ja karhea pehko. Tällaista ei osata leikata. Toivotaan, että curly girl tuo osaamista tähän.

Miten muka voisi lisätä kampaajan osaamista, hiuslaatu on mitä on syntymästä eikä muutu curly girl metodilla. 

Vierailija
13/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharan käyttäytyminen ja rakenne paranee/muuttuu oikealla leikkauksella ja oikeilla tuotteilla, sillälailla curly girl-metodi voisi lisätä kampaajan osaamista.

Vierailija
14/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen hius on piikkisuora tai taipuisa mutta ei kihara. 

Luonnonkiharat eivät silti ole mikään harvinaisuus. Julkkiksista vaikkapa Minttu Mustakallio.

Vierailija
15/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka voisi lisätä kampaajan osaamista, hiuslaatu on mitä on syntymästä eikä muutu curly girl metodilla. 

Täytyy olla luonnonkihara entuudestaan, siten kyllä toimii varmasti. 

Vierailija
16/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, mitenköhän kävis, jos uskaltaisi vaatia tuota kuivana leikkaamista? Joka ikinen kerta on vähintään kasteltu hiukset jos ei pesty. Joskus yritin sanoa jotain, mutta eivät ottaneet kuuleviin korviinkaan. Ja sitten tietysti se pakollinen loppuföönaus sellaseksi ”ihanaksi” kypäräksi. On tää kiharapään elämä sitten hankalaa. 😁

Vähän ne saattaa suihkauttaa pullosta, mut se ei oo haitannut. Mun kihara on vielä toiselta puolelta paljon loivempi kuin toiselta, niin pakko oli alkaa sanoa että ihan oikeasti se märkänä leikkaaminen ei vaan toimi, kun en kulje hiukset märkänä muuten.

Mut aika paljon kyllä itsekin tullut ravattua etsimässä hyvää kampaajaa, kesti vuosia.

Vierailija
17/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä varmaan se, että kampaajat ymmärtäisi, että kaikki ei halua hiuksiaan väkisin suoristettavan ja mitä enemmän jotain palvelua vaaditaan, sitä enemmän sitä ehkä koulutetaan?

Minä olen CG ja kävin hiljattain energialeikkauksessa. Sain tosi mieleisen leikkauksen, vaikkakin hiukset kuivahtivat liikaa ja tehohoidin vielä kotona sen jälkeen. 

Vierailija
18/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista kampaajaa olekaan joka osaisi luonnonkiharat leikata. Minä annan mieheni leikata omat hiukseni, ja aina on jälki parempaa kuin koskaan millään kampaajalla.

Vierailija
19/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto. Kiharahiuksinen poikani tuli juuri parturista. Oli sanonut, että päältä ei tarvitse leikata yhtään (koska viimeksi leikattu aivan liian lyhyeksi), tai korkeintaan ihan latvoja siistiä. No, lopputuloksena 5 cm pituinen tukka naalittuna jollain vahalla päätä myöten. Voin niin kuvitella miltä tuo näyttää pesun jälkeen pystyssä tötrröttäessään.

Vierailija
20/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin luonnonkihara etutukka aina aivan liian lyhyeksi, vaikka sanoin, että ei saa leikata, koska se nousee kuivana ylös kiharalle. Aina poistuin parturista sellasen kivan eturäystään kanssa. Suojasi ainakin sateelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän