Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luonnonkiharat hiukset ja kampaajat..

Vierailija
05.09.2020 |

Mikä siinä on, että kampaajille ei tunnu olevan ollenkaan tietotaitoa luonnonkiharoista hiuksista? Kampaamokäynti päättyi taas pettymykseen, kun kampaajalla ei ollut lainkaan ymmärrystä luonnonkiharoita hiuksiani kohtaan. :( Ei suostunut leikkaamaan sellaiseksi kuin toivoin; ei esim. kerrostanut lainkaan ja sanoi, että toivomani kampaus ei toimisi lainkaan mun hiuksilla ja näyttäisi vain kauhealta. Tästä kampaaja jatkoi suoristamalla tukan ja leikkaamalla sitten vielä latvat tasaisiksi niistä suorista hiuksista... En edes halua tietää millaiselta pehkolta hiukset näyttävät kun pesen ne itse ekan kerran. :( Ja näin mulle käy joka kerta, en ole koskaan saanut lähteä kampaajalta tyytyväisenä!

Osaisiko joku suositella luonnonkiharoita oikeasti ymmärtävää kampaajaa Helsingissä? Vai pitääkö vain ryhtyä leikkaamaan hiukset itse?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Bob hair,  Freda 20 ja siellä Mikko Vainio. 

Vierailija
42/46 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata leikata eikä laittaa luonnonkiharaa kampaajalla. Nuorempana ei kihartunut näin paljon kuin nyt ja haluaisinkin osaavan kampaajan joka leikkauksella ja hoitamalla saisi koko hiusteni potentiaalin esiin. Mutta ei. Leikataan mieluiten 20 cm pois (vaikka pyydän vähemmän), aina haluaisivat leikata tasaiseksi latvat eikä mitään eläväisyyttä saisi olla. Lopuksi repien ja tosi kuumalla ilmalla puhaltaen föönaavat tukan, ärsyyntyneenä aina siitä kuinka kauan se kestää ja joka stanan kerta, joka ikinen kampaaja tekee ne typerät kiharat muotoiluraudalla. Kuin olisi marttakerhoon menossa. Kiltit pliisut kiharat. Ja tästä ilosta sitten maksua vähintään 50-60 €. Haluaisin kiharaa korostavan, eläväisen leikkauksen ja kiharat esiin (ne omat!) Lopuksi vaikka mieluummin jättää auki tai sitaisee nutturan/letin kuin sitä ainaista hiusten repimistä ja puhallusta. Mistä saisi hyvän kampaajan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on pari paikkaa, etelä suomessa asuessa kävin oulussa kampaajalla, muita en löytänyt luonnonkiharalle paksulle tukalle osaavia. (sirena). Kirjoittajan 42 hiusta ei tosiaankaan käsitelty miten luonnonkiharaa käsitellään. Kysäise vaikka facebookin puskaradiosta missä osataan leikata, siellä on paljon ihmisiä  ja osaavat neuvoa. 

Vierailija
44/46 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ei tietoa hyvistä kampaajista.

Olisi kiva, jos nettisivuilla kampaajat mainitsisivat erikoisosaamisiaan, esim. luonnonkiharien hiusten leikkaus.

Miten se muka on niin vaikeaa?

Voi hitsi, mä rakastan leikata just luonnonkiharia hiuksia. Voi kumpa tulisit mulle asiakkaaksi. Suosittelen ekokampaamoita, niissä osataan kiharat leikata.

Vierailija
45/46 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ei tietoa hyvistä kampaajista.

Olisi kiva, jos nettisivuilla kampaajat mainitsisivat erikoisosaamisiaan, esim. luonnonkiharien hiusten leikkaus.

Miten se muka on niin vaikeaa?

Voi hitsi, mä rakastan leikata just luonnonkiharia hiuksia. Voi kumpa tulisit mulle asiakkaaksi. Suosittelen ekokampaamoita, niissä osataan kiharat leikata.

Miksi osataan?

Vierailija
46/46 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei osata leikata veitsellä. Se on ongelma.

Mä en anna leikata veitsellä. Lopputulos on kuin räjähtänyt hamppu.

Mulla oli pitkä koronatukka jonka tytär lyhensi alkuvuodesta.

Kampaajalle en enää mene. 170 euroa oli mulle liikaa pelkästä leikkauksesta.

Ja lopputulos oli aina katastrofi.

Kiharoita hiuksiani ei vielä yksikään kampaaja ole osannut leikata eikä käsitellä.