Down-jankkaaja on valmis kompromissiin
Kun sanotte, että ette antas pakkomielteisen hoitaa vauvaa, niin ymmärrättekö että teidän oma, minulle epäselvä käytöksenne ja kommentit joitten pointtia en ymmärrä, saavat minun pakkomielteeni vaan yltymään? jos joku olisi vastannut minulle realistisesti ja järkevästi, niin olisin ymmärtänyt.
jos vastaus olisi ollut tämä, niin olisin myös lopettanut inttämisen:
"toki saat hoitaa sukulaistesi vauvoja jos olet siinä onnistunut tai jos äitisi ja mummosi ovat katsoneet sinut siihen kykeneväksi. mutta vieraat ihmiset eivät välttämättä ymmärrä innostustasi hoitaa vauvaa, koska yleensä vauvoja ei anneta tuntemattomien hoitoon."
tuo olisi ollut vastaus jonka olisin kerralla uskonut ilman mitään pakkomiellen tai jankkausta.
jos asia sanotaan oikealla tavalla ja siten mikä tiedetään minut hyvin tuntien minuun paremmin uppoavan, niin asian pointti aukeaa minulle heti eikä tarvetta jankkaukseen tule.
miten olisi teidän mielestänne vaikka tämä: yritän unohtaa vauva-asian pohtimisen silloin kun kavereilla tai meillä suvussa ei ole vauvoja, mutta jos kavereille tai sukuun tulee vauva, niin sitten hoidan jos minun annetaan sitä hoitaa ja jos oon kysynyt luvan siihen ensin?
tämä olisi minulle sopiva ja pakkomielteisen kirjoitteluni lopettava toteamus jos duostutte tähän kompromissiin että hoidan sukulaisten tai ystävän vauvaa mutta muut vauvat jätän suosiolla sitten rauhaan?
kun kerta näin on toiminut ennenkin. olen 30-vuotias nainen ja vauvan sylissä pito ja hoito kuuluu naisena olemiseen luonnollisestikin ja jos sukulaiset sanoo että saan hoitaa niin hoidan sukulaisten vauvoja mutta jos te sanotte että ette omaa vauvaanne antaisi minulle niin en hoida teidän vauvaa.
tähän kompromissiin varmasti jokainen on tyytyväinen, eikö totta?
ja jos joku epäilee kykyäni hoitaa vauvoja niin epäilyä tai kauhistelua yms ei pidä esittää minulle suoraan vaan mielellään kahden kesken sen henkilön kanssa joka antaa/astas tai jonka olettaisin minun antavan hoitaa vauvaa.
jos joku on sitä mieltä että en voi hoitaa yksin niin voi tulla aina mukaan hoitamaan ja hienovaraisesti tilannetta tarkkailla kun hoidan ja antaa ymmärtää että minäkin hoidan ja saan hoitaa vauvaa.
mutta minulle suoraan kauhistelu tai minun kieltäminen asiasta ei auta kun en itse ole henkisesti riittävän vahva ottamaan vastaan mitään kieltoja.
tarvitsen hienovaraista ohjausta asiassa ja saan hoitaa vauvaa mutta joka ei anna, ei saa hänkään kieltämällä kieltää vaan parasta on että hän yksinkertaisesti pitää vauvan minusta erossa ja vähentää yhteydenpitoa minuun ja tulee lapsen kanssa kylään luokseni esim sitten kun lapsi on jotakin kolmen ikäinen jo.
minun kanssa saa ihastella vauvan kuvia ja jos kerron haaveistani hoitaa vauvoja niin niitä saa minun kuullen ihastella ihan tavalliseen tapaan ja normaalisti ja haaveilla vauvoista yhdessä kanssani ja jopa viedä minut katsomaan vauvaa ja minun voi antaa hoitaa vauvaa valvotusti, esim juottaa pullosta maitoa, pitää sylissä ta silitellä ja ihan rennosti ottaa tilanne ja ihastella sitä ja tarvittaessa neuvoa jos tarvetta ilmenee mutta sekin on hellästi tehtävä etten loukkaannu.
olen syvästi ahdistunut ja rikki revitty ja pakkomielle vauvoja kohtaan tuli siitä kun eka tukihenkilöni rikkoi minut kun ei osannut hienotunteisesti käsitellä minun tykkäämistäni vauvoja kohtaan vaan oli liian ronski, napakka ja kova siinä. olisin tarvinnut lempeämmän ja hienovaraisemman kohtelun tuohon asiaan liittyen ja enemmän ymmärrystä.
jos te ette osaa olla heinotunteisia eikä teillä ole mitään kauniita ajatuksia minusta vauvanhoitajana, niin parempi olla hiljaa. en halua enää yhtään tulla rikotuksi tässä asiassa kun olen muutenkin rikki revitty. minulla tulee pakkomielle jankkaamiseen jo siksi kun ei osata riittävän hellästi käsitellä minua. oon olölu jopa itsetuhoinen ja oon harkinnu itsemurhaa kun niin menin rikki ja masennuin Jennan kommenteista että on käynyt mielessä lopettaa elämäni. jos saisin uuden, herkemmän, hienotunteisemman ja kypsemmän tukihenkilön jostakin niin sillon voisin vähitellen toipua tästä.
Kommentit (5)
Niin, löytyisikö ihmistä joka voisi ymmärtää ja olla mulle kaveri?
Jos löytyy joku joka kokee ymmärtävänsä, niin minun sähköpostiosoite on kuusioravat@gmail.com ja jos haluaa minuun tutustua ja antaa hoitaa vauvaansa niin mielellään täältä päin tai voi olla muualtakin päin jos pystyy käymään täällä minun luona. sen sanon että en ainakaan heti hoitas yksin vaan yhdessä jonkun kanssa.
jos minulla on pakkomielteitä niin pakkomielle liittyy lähinnä kirjoitteluun netissä. mutta kukaan ei sano minun arjessa olevan pakkomielteinen. olen livenä sen vastakohta mitä olen netissä.
en osaa komentaa edes isompaakaan lasta, niin kuinka voisin sitten kohdistaa vauvaan pakkomielteistä vaatimustani? kun en osaa komentaa livenä juuri ketään ja komennukset ja vaatimukset esitän kirjallisessa muodossa ja vain aikuisille. en ole niin suoraviivasesti pakkomielteinen vaan tietyn mutkan kautta kyllä. mutta arki tai live-elämä ei ole pakkomielteistä ja vain kirjoittelu on pakkomielle.
parempi ja taitavampi neuvoja ei olisi neuvonut minua unohtamaan vauvanhoitoa vaan olisi sanonut, että mitä jos unohtaisit vauva-palstalle kirjoittelun ja keskittyisit vaikka live-elämässä hoitamaan vauvaa yhdessä jonkun kanssa?
en osaa myöskään ulospäin livenä näyttää suuttumuksen tunnetta, vaan osoitan vihaa kirjallisesti.
arjessa en ole millään tavoin pakkomielteinen enkä vihainen. pakkomielle tulee esiin kirjallisessa muodossa. livenä kukaan ei osaa ajatellakaan minusta moista ellei ole sitten lukenut näitä juttujani ja näistä minua tunnistanut.
minulla on kaksi eri identiteettiä. kirjallinen identiteettini on pakkomielteinen ja helposti suuttuva mutta live-identiteetti on joustava ja rauhallinen ja kärsivällinen ja saanut siitä jopa kehuja osakseen.
Eikö sun Henna pitänyt lopettaa keskustelupalstailut kokonaan kun se aina saa sinut niin kovin järkyttymään? Kirjoittele sinne blogiisi :)
kuka minua ymmärtäs jahaluaisi tutustua ja näyttää mulle vauvansa, niin ottaa yhteyttä vaan kuusioravat@gmail.com eikä vastaa mulle tähän vaan keskustelu jatkukoon kuusioravat@gmail.com osoitteessa, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 14:02"]
Eikö sun Henna pitänyt lopettaa keskustelupalstailut kokonaan kun se aina saa sinut niin kovin järkyttymään? Kirjoittele sinne blogiisi :)
[/quote]
keskustelupalstailu sinällään ei minua järkytä vaan se kun täällä suhtaudutaan kielteisesti minuun hoitamassa vauvaa, vaikka rakastan oikeasti vauvoja sydämeni pohjasta ja haluan niille pelkkää hyvää ja olen ihan oikeasti saanut niitä hoitaa. ja mennään tekstieni sisällön ja kirjoitustyylini perusteella olettamaan millainen olisin myös livenä ihmisten seurassa vaikka en todellakaan oo livenä tuollainen ku mitä täällä!
varmaan oletatte että livenä olisin joku huutava, tavaroita paiskova ja joka paikan rikkova mielipuoli. mutta EN OLE.
Minun on sanottu olevan epätavallisen kärsivällinen, rauhallinen, kiltti ja mukautuva LIVENÄ. Mutta netissä oon sitten ärhäkämpi.
Miksi ette edes pyydä anteeksi sitä kun olette minua loukanneet ja väittäneet minusta sitä mikä ei oo totta ja vähätelleet kykyjäni?
Kiitos että ette ole tähän mennessä ainakaan kielteisesti kommentoineet. olen niin hauras ihminen psyykkisesti että menen rikki jos minua kohtelee liian ronskisti tai kovasti. minäkin luulin täältä saavani ystäviä jotka minua ymmärtää mutta kauhean kovia ihmisiä täällä tuntuu olevan. olisiko täällä ketään Pohjois-Karjalassa asuvaa ihmistä joka antas minun pitää vauvaansa sylissä ja tulla katsomaan vauvaa ja hoitamaan? ei yksin, mutta siten että itse olet siinä mukana niin huomaat että en minä vaarallinen ole. annan vaikka sähköpostiosoitteen niin siihen voit kirjoittaa.
minut on täällä rikottu ja säretty ja oikeastaan jo tuota ennen pari ihmistä joista toinen oli vieläpä tukihenkilö ja toinen joku muu ihminen, särkivät minut. ei ehkä tarkoittaneet pahaa, mutta olen ihmisenä niin hauras ja herkkä etten kestä kaikkea