Mitä laitatte lämpimien voileipien päälle
Jotain persoonallisia ideoita. Teen nopeuden takia usein niitä kun menee töissä myöhään iltapalan ja iltaruuan yhdistelmäkorvikkeeksi, kun niihin löytyy aina jotain kaapista. Siis mulla on jotain kinkku-tonnikala tai kasviksista paprika-tomaatti-herkkusieni ja satunnaiseti katkarapu, mutta olisiko muita ideoita? Juu ja kinkku-ananas yhdistelmä on kokeiltu, mutta ei mun juttuni ruisleivällä. Juustoa aina tietenkin.
Kommentit (4)
Sekoita 2 kananmunaa, suolaa, mustapippuria ja 2 dl olutta. Kaada tämä massa vaaleiden leipäviipaleiden päälle. Viipaloi päälle runsaasti cheddaria. Paista kauniin ruskeaksi. Lisäksi hillosipuleita ja/tai maustekurkkua ja tietenkin olutta.
Öljyyn säilötyt artisokansydämet. Valuta hieman öljyä pois, pieni sopiviksi paloiksi paahtoleivälle. Goudaa päälle, muuta ei tarvita.
Jos on jäänyt jauhelihakastiketta yli, laitan sitä ja juustoa.
Kinkkua, juustoa ja tomaattia. Lisäksi sopii aurajuusto, jos sitä sattuu olemaan.
Tosi hyvää tulee, kun laitat paahtoleivälle pestoa (parhainta, jos teet itse), kiekko vuohenjuustoa ja päälle hieman hunajaa. Tarjoa vihreän salaatin kanssa.
me yleensä voidellaan ensin leivät yrttituorejuustolla, päälle mozzarellasiivuja, tomaattia jonka päälle kuivattua basilikaa, mustapippuria ja vähän suolaa, päälle juustoraastetta.
toinen, suolapommi, on pepperoni, homejuusto ja purjorenkaita (alku ja loppu sama kuin edellinen).
voitelu, vuohenjuustosiivu, pippuria, hunajaa, pinjansiemeniä.