Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

400 euroa kuussa

Vierailija
12.10.2013 |

Toimittajan mukaan ei ole mahdollista elää sinkkuna 400 eurolla kuussa kun eri tukimuodoilla maksetaan asumiskustannukset. Kyllä se on mahdollista ja siitä voi jopa säästää jos osaa itse tehdä ruokaa ja oikein hyvin tulee toimeen jos ruokailee ilmaiseksi silloin tällöin muualla. Joka kuukausi ei tarvitse ostaa uusia kenkiä tai vaatteita ja varsinkin Helsingissä asuessa eläminen asuinkustannusten jälkeen on halpaa mutta elämisen arvoista. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti se sen juttusarja ylipäätään. :D Äijä käytti vähiä rahojaan ihan holtittomasti. Meillä jää nelihenkiselle perheelle vuokran, laskujen ja pakollisten kiinteiden menojen jälkeen käteen vähän alle 500 euroa kuussa, ja siitä huolimatta on varaa ostaa tarvittaessa uudet kengät, käydä elokuvissa yms. Sinkkuopiskelijana jäi opintotuesta vuokran yms. jälkeen käteen 250 euroa, ja ihan täysipainoista elämää vietin, vaikka toki silloin sai opiskelija-alennuksia sieltä sun täältä...

Vierailija
2/2 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on mahdollista, jos omistaa hyvälaatuisia vaatteita ja tavaroita, ja ne kestävät. Mutta pitemmän päälle tulee tilanteita, joissa on pakko tehdä isoja hankintoja, kuten talvitakkiakin tai lämpimät talvikengät, ja niihin tuki ei riitäkään, jos ei säästä jostain muusta. Kyllähän lähes kaikkea voi löytää kirpputoreilta, mutta löytyykö juuri omassa koossa ja asuuko alueella, joissa kirpputoreille pääsee julkisilla? Toisaalta vaikka esim. Reseptilääkekuluja korvataan, niin ne pitää ensin maksaa itse ja rahat saa vasta jälkikäteen. Kalliimman lääkehankinnan takia voi joutua aika tiukille.

En kuitenkaan ole sitä mieltä, että tuki olisi liian pieni, vaan että ei sen turvin mitään kunnon elämää voi viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme