Lasten isä lähti klo 15 juoksemaan ja jätti 10- ja 12-vuotiaat lapset keskenään. Palasi vasta klo 23
Toinen lapsista ei saanut edes iltapalaa tehtyä tai muuten osannut mennä yksikseen nukkumaan.
Kommentit (348)
Jos tässä oliskin nainen lähtenyt 8 tunniksi kuntosalille, niin suhtautuminen tähän asiaan olisi aivan toinen.
Sen sijaan miehiltä ei muuta odotetakkaan, kuin että ovat hulttioita ja voivat jättää lapset yksin ilman etukäteen sopimista 8 tunniksi maratonin takia.
Jaha, meni siis toiselle paikkakunnalle "juoksemaan". Just, just. Juostiinko kuppilassa vai peräkammarissa? Lemahtiko iskä "lenkiltä" kotiin palatessaan.
Kelatkaa jos 7h juoksulenkille lähtenyt olisikin äiti. Kyllä olisi lasut tehtynä ja poliisit soitettuna ja koko suku ja naapurusto kotona raivoissaan odottamassa rouvan paluuta. Mutta kun se on isä niin kaikki on vaan "lol mitä avuttomia lapsia 🤣🤣🤣"
Tosin kuulosti minun korviini ihan normilta, että 10v. tyttö saa syötyä ja siirtyiltyä asioista toisiin, mutta 12v poika ei ☺️
Ap
Oon 10 vuotiaan osannut jo keittää puuroa, perunoita, makaroneja, paistaa jauhelihaa, leipoa kaurakeksejä, suklaapullia (kokosbollar) , kuivakakkuja, mokkapaloja ja muffineja.
Olin innostunut ruoanlaitosta ja tykkäsin leipoa.
Porvoossa juoksulenkitkin kestää kauemmin kuin muualla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Oon 10 vuotiaan osannut jo keittää puuroa, perunoita, makaroneja, paistaa jauhelihaa, leipoa kaurakeksejä, suklaapullia (kokosbollar) , kuivakakkuja, mokkapaloja ja muffineja.
Olin innostunut ruoanlaitosta ja tykkäsin leipoa.
Minä en osannut, eikä moni muukaan. Kaikki eivät ole innostuneita ruuanlaitosta ja leipomisesta, mutta oliko kiva nyt sitten tulla tähän ketjuun leuhkimaan?
Minä soitin 10v itkien mummolleni kun isä oli juhlimassa ja myöhästyi 2h. Ennen kännykkäaikaa. Pelkäsin että se on sammunut hankeen matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pärjäävät koulun jälkeen kotona? Vai onko jompi kumpi vanhemmista aina kotona?
Isä on. Siksi eivät olekaan kauhean omatoimisia, tai ainakaan poika ei ole.
Ap
Se on myös sinun vastuu opettaa omia lapsiasi toimimaan itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä lähtee lenkille 15 ja tulee 23, kuvitelkaa lasten hätää.
Kuvittelen sinun hätääsi, kun tajuat aloituksen provoksi :D
No ei, en minä henkilökohtaisesti ota kenenkään provoja, jos ne niitä on. Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia. Kuka provoja kirjoittaa, lienee hänelläkin syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pärjäävät koulun jälkeen kotona? Vai onko jompi kumpi vanhemmista aina kotona?
ApSe on myös sinun vastuu opettaa omia lapsiasi toimimaan itsenäisesti.
Ei ne opi kuin esimerkistä, mutta en halua asua lasten kanssa, koska sain koko ajan raivareita asioista. Siksi, että koin itseni aivan epäkelvoksi vanhemmaksi.
Ap
Aloittaja, missä mies oli 8 tuntia, noin niinku rehellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, missä mies oli 8 tuntia, noin niinku rehellisesti?
Toisella paikkakunnalla juoksemassa maratonin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pleikkaa voi hyvin pelata siihen asti, että isä tulee. Ja a) opeta pienempi tekemään iltapalaa b) opeta isompi auttamaan pienempää.
Isompi oli tässä se, joka ei saanut syötyä (poika, as-piireinen). Sisko ei kuulemma auta. Sisko siis saa ruuan mikroon ja osaa lämmittää sen, poika ei. Mikro sijaitsee niin, ettei siihen ylety ilman tuolia. Toki poika on aika pitkälti vain saamaton, mutta kuitenkin.
Ja vaikka osaisi, niin eihän voi vaan jättää kahdeksaksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSe on myös sinun vastuu opettaa omia lapsiasi toimimaan itsenäisesti.
Ei ne opi kuin esimerkistä, mutta en halua asua lasten kanssa, koska sain koko ajan raivareita asioista. Siksi, että koin itseni aivan epäkelvoksi vanhemmaksi.
Ap
Ja tämä oli ja on äitini syy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pleikkaa voi hyvin pelata siihen asti, että isä tulee. Ja a) opeta pienempi tekemään iltapalaa b) opeta isompi auttamaan pienempää.
Isompi oli tässä se, joka ei saanut syötyä (poika, as-piireinen). Sisko ei kuulemma auta. Sisko siis saa ruuan mikroon ja osaa lämmittää sen, poika ei. Mikro sijaitsee niin, ettei siihen ylety ilman tuolia. Toki poika on aika pitkälti vain saamaton, mutta kuitenkin.
Ja vaikka osaisi, niin eihän voi vaan jättää kahdeksaksi tunniksi.
Minusta kellonaika oli tässä se vääryys lapsia kohtaan.
Ap
Miksi et pöe opettanut lapsia? Lapsia pitää opettaa, ei niistä tyhjässä häkissä tule kuin kehitysvammaisen tasolla olevia.
Tää aloittaja-äiti vaikuttaa kyllä pikkusen vajaalta itsekin😅
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pöe opettanut lapsia? Lapsia pitää opettaa, ei niistä tyhjässä häkissä tule kuin kehitysvammaisen tasolla olevia.
Halusinkin opettaa, mutta arki tuli vastaan kaaoksineen.
Ap
Autisti ei ole mikään kehitysvammainen! Pikemminkin vain joku, joka ei hallitse siirtymisiä yms.
Ap