Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa syitä miksi en ottaisi koiraa?

Vierailija
17.05.2023 |

Siinäpä se. Olen harkinnut koiran ottamista jo pitkään.
Olen vähän sohvaperuna/mukavuudenhaluinen.. Toki käyn kävelylenkeillä, mutta koiran kanssa pitää se väh. 4 krt päivässä ulkoilla. Ja aktivoida, touhuta koiran kanssa muutenkin.
Meillä paritalossa takapiha jonne välillä voisikoiran päästää ihmettelemään kun itsekin tulee terassilla/takapihalla oleiltua.
Kyseessä olisi Yorkshiren terrieri. Pieni, jonka voi ottaa moneen paikkaan mukaan.
Mutta mutta... on siinä arjessa ja juhlassa silti järkkäilemistä. Koira on kuitenkin kuin pieni lapsi. Täysin riippuvainen ihmisestä.
On tämä vaikea päätös..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin syitä. Haluat matkustaa ja nukkua tarpeeksi. Haluat olla sohvalla. Töissä on tarpeeksi ja arkiasioissa. Kahta isompaa itsenäistäkin koiraa pitäisi lenkittää tai päästää pihalle. Haluat vapautta ja raikkaan kodin. Ei koirankarvoja. Maalla kaikki olisi helpompaa koiranpidossa, kaupunkiin ei oikein sovi, liikaa koiralle häiriöitä.

Vierailija
2/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Koira haisee

2. Koira paskoo ja ne pitää kerätä (paitsi jos olet kusipää) 

3. Koiraa pitää lenkkeilyttää jatkuvasti tai se paskoo sisälle

4. Koira on kallis hankkia, koiranruoka on kallista, eläinlääkäri se vasta kallis onkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira haukkuu, koira karvaa kodin kaikki pinnat, koira tuo kaiken kuran, paskan, eliöt ja lian sisälle sohvallesi ja sänkyyn, koska et tee sille kokovartalosuihkua ulkoilun jälkeen kumminkaan. 

Koira nuolee naamasi alapäänsä nuolemisen jälkeen, koira työntää kuononsa haaroihisi, koira hyppii päälle ja raapii kynsillään ja likaa tassuillaan kaikki paremmat materiaalit.

Koira haisee, valitettavasti. Koiraihmiset ovat niin tottuneet siihen hajuun koska heidän kotinsakin haisee.

Lopuksi koirassa on vikaa ja sen korjaamisyritykset maksavat, onko sinulla varaa maksaa 10k vuodessa kun joudut eläinlääkäriaseman vedätettäväksi.

Vierailija
4/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mieluummin koirakaveri, jonka kanssa ulkoilla ja vaikka pitää vieraana omistajan matkojen ajan.

Tai ota sijoituskoira, jos jaksat ehkä traumatisoituneita koiria.

Vierailija
5/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankit väärän koiran tai kasvatat sen väärin, niin saat sellaisen joka räyhää jokaiselle vastaantulijalle. Se saa sinut katumaan hyvin nopeasti, koska jokaisesta ulkoilu kerrasta tulee stressaavaa (jonka koira varmaan aistii, ja joka vahvistaa sen käytöstä.)

Vierailija
6/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tosiaan on kuin pieni lapsi, joka ei koskaan kasva. Jos otat, pitää olla valmis huolehtimaan päivittäin seuraavan 15 vuoden ajan. Siinä ajassa elämä voisi muuttua paljonkin mutta koiraa on ajateltava joka käänteessä.

Onhan koirat ihania, mutta myös sitovia. Ja jos on pitkät työpäivät niin koiralla on aika kurjaa olla aina yksin.

Vierailija
7/47 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oikeastaan ainoa syy miksi ehkä en enää haluaa koiraa, ennenkuin voin muuttaa maalle, on muut koiranomistajat. Hermot menee, kun vaikka sanot selvällä suomenkielellä, että me mennään ohi niin ei ymmärretä, kun sen oman Murren on ihan pakko päästä tutustumaan ja haistelemaan. Sit vaan tuijotetaan ihmeissään, kun kaikki koirat ja ihmiset eivät halua tutustua. Me mennään koirapuistoon jos halutaan tutustua. Vieläkin ottaa päähän tämän muistelu vaikka koiran kuolemasta 6v.

Vierailija
8/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele koiraa. Koiran pitää saada riittävästi liikuntaa ja siihen ulkoiluun pitää käyttää vuorokaudesta vähintään kolme tuntia aikaa.

Vierailija
9/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat pahalle. Myös sun vaatteesi ja kotisi tulevat haisemaan paskalle. Koiraperheet eivät ehkä itse haista sitä hajua, mutta se on kaamea löyhkä mikä lähtee koiraperheistä.

Oon perhetyössä ja vaikka olis miten siisti koti perheellä niin ihana mennä ulos haukkaan happea ja kotona vaatteet pesuun.

Vierailija
10/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuunnellu tällä viikolla töissä koiranomistajien keskustelua punkkipannoista ja muista kikkakolmosista, joiden pitäis niitä vihulaisia torjua. Juu ei kiitos. Ajatuskin niiden ötököiden nyppimisestä etoo.

Vierailija
11/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut kerrostalossa ja koira, joka on laumaeläin, joutuu olemaan päivät yksin.

Vierailija
12/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa hyvää miestä, jos sinulla on koira.

Vierailija
13/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oikeastaan ainoa syy miksi ehkä en enää haluaa koiraa, ennenkuin voin muuttaa maalle, on muut koiranomistajat. Hermot menee, kun vaikka sanot selvällä suomenkielellä, että me mennään ohi niin ei ymmärretä, kun sen oman Murren on ihan pakko päästä tutustumaan ja haistelemaan. Sit vaan tuijotetaan ihmeissään, kun kaikki koirat ja ihmiset eivät halua tutustua. Me mennään koirapuistoon jos halutaan tutustua. Vieläkin ottaa päähän tämän muistelu vaikka koiran kuolemasta 6v.

Tämä. Minulla on nyt kohta vuoden ikäinen kaikesta innostuva teinikoira, jonka kouluttamisessa ainoan haasteet ovat tuoneet muut ihmiset, jotka eivät yksinkertaisista ja selkeistä ohjeista ja pyynnöistä huolimatta tunnu ymmärtävän suomen kieltä. Ja ne neuvot, koulutus- ja kasvatusohjeet mitä jokainen vastaantulija kokee tarpeelliseksi jakaa, kun toimitkin eri tavalla miten he haluaisivat sinun toimivan!

"Kyllähän nyt pentu pitää päästää kaikkia moikkaamaan jotta se sosiaalistuu, teet väärin kun et päästä sitä moikkaamaan tätä minun 60 kg kokoista molossia, siitä tulee tuota menoa arka ja epäsosiaalinen" tai "ei minua haittaa vaikka se hyppii, minä olen koiraihminen" ja samalla silitellään ja palkitaan huomiolla sitä riekkuvaa pentua. Ja kappas, sitten kun se onkin täysikokoinen ja tekee ihan sitä samaa mihin Sinä rakas vieraani olet sen pentuna opettanut, eli hyppii ja riekkuu sinut nähdessään, niin nyt se onkin huonosti koulutettu.

Ikinä et voi voittaa, ellet eristäydy muista ihmisistä. Paitsi aidosti koirien päälle ymmärtävistä, ja niitä näyttää olevan yllättävän harvassa. "Koiraihmisiä" on paljon, mutta heistä on vaan enemmän haittaa oman kokemukseni mukaan.

Vierailija
14/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on villakoira. Ainoa haaste on se, että pitää miettiä hoitaja matkojen ajaksi.

Vierailija
15/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei kannata pukeutua kauniisiin vaatteisiin, kun koira on aina pyrkimässä syliin. Alkaa jossain vaiheessa harmittaa. Jos olet sairas, kuka hoitaa koiraa?

Vierailija
16/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo että koira on kuin pieni lapsi sen jopa 15 vuotta. Syötät, peset, ulkoilutatt tarpeilleen, leikität, viet lääkäriin, rokotuuksiin, parturiin, hankit hoitajaa menojen ajaksi. Suututat naapurit haukunnalla. Saastutat luontoa niillä kakkapusseilla.

Lapsi kasvaa tekemään em. asiat itse, koira ei. Ei kiitos.

Vierailija
17/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuo että koira on kuin pieni lapsi sen jopa 15 vuotta. Syötät, peset, ulkoilutatt tarpeilleen, leikität, viet lääkäriin, rokotuuksiin, parturiin, hankit hoitajaa menojen ajaksi. Suututat naapurit haukunnalla. Saastutat luontoa niillä kakkapusseilla.

Lapsi kasvaa tekemään em. asiat itse, koira ei. Ei kiitos.

Okei, mistä voin ottaa lapsen?

Vierailija
18/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet köyhä.

Vierailija
19/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koirat on tyhmiä ja noloja. Kissat sitävastoin on kuninkaita.

Vierailija
20/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska koirat on tyhmiä ja noloja. Kissat sitävastoin on kuninkaita.

Levittää aivoparasiitetteja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi