Lasten isä lähti klo 15 juoksemaan ja jätti 10- ja 12-vuotiaat lapset keskenään. Palasi vasta klo 23
Toinen lapsista ei saanut edes iltapalaa tehtyä tai muuten osannut mennä yksikseen nukkumaan.
Kommentit (348)
Miksei 10-vuotias osaa tehdä itselleen iltapalaa?
Siis en sano että on ok jättää lapset illaksi kahdestaan kertomatta sitä heille ja varmistamatta että asia on lapsille ok, mutta miten 10-ja 12-vuotiaat on noin avuttomia?
Suhteutahan vähän, isä juoksi 8 tuntia, sinun oma juoksumatkasi on kestänyt vähän kauemmin. Kyllä minäkin lapsiasi säälin, mutten isän maratonin vuoksi.
Mutta lasten isän paras maratonaika on 2:35:34 tai jotain sinnepäin (siis sekunnit).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten 10 vuotias ei osaa noita, kun meillä 3 vuotiaskin hakee jääkaapista välipalaa (varta vasten tehdään aina valmiiksi) jos sille nälkä sattuu tulemaan.
Itse oli illat yksin kotona 9-vuotiaasta alkaen. Aika avutonta touhua.
Taisi monelta mennä pointti ohi🙄
Ei 10 ja 12 v vaan jätetään yhtäkkiä keskenään kotiin...
Mun äiti oli töissä kun olin tuon ikäinen. Kokkasin itselleni ja veljilleni lihakeitot, makaronilaatikot ja saatoin joskus leipoakin.
Vierailija kirjoitti:
Juoksuhullu mies. Minunkin mieheni juoksee jatkuvasti. Kun lapset olivat tosi pieniä se ärsytti. Kun mies tuli töistä, lähti kohta juoksemaan ja vaikka itse lenkki kesti tunnin, lähtöä tehtiin puoli tuntia ja kotiin palattua suihku yms. Eli 2h lisää koko päivän kestäneeseen lastenhoitoon minulle. Otti päähän, mutta lenkit piti miehen pään kasassa ja kehon kunnossa. Vaikka onkin juoksuhullu, ei olisi jättänyt lapsia keskenään noin pitkiksi ajoiksi. Olisi hankkinut jonkun lasten seuraksi. Ap:n lasten isä on itsekäs.
Juokseminen on erittäin terveellinen tapa nollata stressiä.
Vettaa siihen, että useat isit vetää nollatakseen päänsä kunnon kännit.
Vierailija kirjoitti:
Siis en sano että on ok jättää lapset illaksi kahdestaan kertomatta sitä heille ja varmistamatta että asia on lapsille ok, mutta miten 10-ja 12-vuotiaat on noin avuttomia?
Samaa ihmettelen. Meillä 2,5v kaataa itse maitoa ja voitelee leivän, osaa kaataa murot maidot lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli töissä kun olin tuon ikäinen. Kokkasin itselleni ja veljilleni lihakeitot, makaronilaatikot ja saatoin joskus leipoakin.
Siis iltatöissä. Ei silloin ollut mitään kerhoja, tyttökerhossa kävin yhtenä iltana viikossa. Ei tietenkään ole hyvä jättää yksin kotiin, mutta syömättä jos joutuu olemaan niin vanhemmat ovat hyvää vauhtia kasvattamassa uusavuttomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 10 vuotias ei osaa noita, kun meillä 3 vuotiaskin hakee jääkaapista välipalaa (varta vasten tehdään aina valmiiksi) jos sille nälkä sattuu tulemaan.
Itse oli illat yksin kotona 9-vuotiaasta alkaen. Aika avutonta touhua.
Taisi monelta mennä pointti ohi🙄
Ei 10 ja 12 v vaan jätetään yhtäkkiä keskenään kotiin...
Kyllä mies sanoi lapsille, mutta toi kellonaika!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Meillä 2,5v kaataa itse maitoa ja voitelee leivän, osaa kaataa murot maidot lautaselle.
No, meidän lapsista pidetään parempaa huolta.
Ap
Minkä ikäiset teidän mielestä voi olla tuollaisen ajan kahdestaan? Kyllä totaaliyksinhuoltajan joka on vaikka vuorotyössä lapset joutuu olemaan monesti.
Ja siis mä en lapsia passaisikaan, mutta mies passaa. Siis ei se osaa opettaa lasta tekemään itse., kannustaa tai haluta auttaa kehittymään. Se odottaa, että kaikki tulee itsekseen. Kuopuksen kanssa tuleekin, mutta esikoisella ei. Ja isä on lapsista huolta pitävä vanhempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun arkinen kiire ja lapsi s a a tana jumittaa siinä oireineen niin raivari. Koska haluan eteenpäin, töihin jne. Viikonloopuna taas tarttin omaa aikaa palautuakseni pas ka d u u nista, johon minut pakotettiin, voimavaroista ja resursseistani piittaamatta.
ApNo niin, sieltähän se Äitihullun miellyttävä persoona jo nostaakin päätään. Kohta päästään taas kunnon raivareihin.
Sulla ei vain ole lapsia, niin helppo sanoa. Tai sitten sulta puuttuu itsekriittisyys.
ApOn minulla lapsia. Ja arvaapa mitä - ihan itse jaksoin heidät kasvattaa, enkä paennut lapsiperhearkea raukkamaisesti omaan kämppääni, kuten sinä.
No, sä et varmaan ollut kauhean itsekriittinen sitten. Harjoitit kaikkea pas kaa lapsias kohtaan, koska nehän kestää mitä vain, eikö?
ApMiksi olisi pitänyt olla "itsekriittinen"? Ihan normaalia lapsuutta elivät. Ihan normaaleja nuoria aikuisia ovat nyt. Ei onnistu sinulta, koska kaikkihan on aina muiden vika.
Lastesi parhaaksi, tietenkin! Ei niitäomia vikoja saa kaataa lastensa niskaan, kuten sunlaisesi tekevät. Tiedän tämän omasta äidistäni, yhtä häijy ja p as kainen ihminen, kuin sä. Lapsi lle si kuvittelet olleesi hyvä äiti, etkä mieti virheitäsi yhtään.
ApSiinäpä oikein loistoäiti. Hylkää lapsensa, muuttaa omaan kämppään, antaa heidän asua köyhyydessä ja paskan keskellä, ei jaksa heitä kuin tunnin kerrallaan. Valittaa vielä siitäkin aaveelle, kuinka rasittavia ja epäviihdyttäviä he ovat. Jep jep. Vuoden äiti -palkinto kuuluu ehdottomasti sinulle.
Sä olet negatiivinen pa s ka äiti itse, säälin todenteolla lapsiasi, tuollaisen s a a tanan ankean pa s kan kasvattamina eläneet.
Ap
Sinähän et tiedä minusta etkä lapsistani mitään, sinusta sen sijaan tiedetään vaikka mitä, sen verran usein olet täällä rumaa sisintäsi vuodattanut. Muka hienostoihminen... :D
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mä en lapsia passaisikaan, mutta mies passaa. Siis ei se osaa opettaa lasta tekemään itse., kannustaa tai haluta auttaa kehittymään. Se odottaa, että kaikki tulee itsekseen. Kuopuksen kanssa tuleekin, mutta esikoisella ei. Ja isä on lapsista huolta pitävä vanhempi.
Ap
Niinpä. Katso peiliin ja ole hiljaa.
Yksi sukulaisnainen lähti kerran pesemään pientä eteisen mattoa kahdeksaksi tunniksi ilmoittamatta asiasta kenellekään ja vastaamatta puhelimeen. Onneksi lapsilla oli isä silloin kotona. Oli kyllä kiusallinen tilanne, kun jokainen talossa varmasti tajusi, mitä tapahtui. Lasten isä muutti seuraavana talvena pois.
Aivan, eli siis isä on lasten yksinhuoltaja? Okei musta tuntuu että emme nyt kuule tästä tarinasta ihan kaikkea, siis esim. sitä, että onko isä vaan lähtenyt mitään sanomatta, vai onko sanonut lapsille lähtevänsä ja tulevansa myöhään takaisin.
Jos kyse yh:sta, niin valitettavasti joskus joutuu tekemään jotain tuollaista, jos aikoo yleensäkkään tehdä mitään muuta kuin olla niiden lasten kanssa.
Ajattelin jotenkin, että ap asuu saman katon alla ja on ollut esim. töissä itse tms. ja mies vaan lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiinpä. Katso peiliin ja ole hiljaa.
Mitä väärää mä nyt oon sanonut?
Ap
Siinäpä oikein loistoäiti. Hylkää lapsensa, muuttaa omaan kämppään, antaa heidän asua köyhyydessä ja paskan keskellä, ei jaksa heitä kuin tunnin kerrallaan. Valittaa vielä siitäkin aaveelle, kuinka rasittavia ja epäviihdyttäviä he ovat. Jep jep. Vuoden äiti -palkinto kuuluu ehdottomasti sinulle.