Lasten isä lähti klo 15 juoksemaan ja jätti 10- ja 12-vuotiaat lapset keskenään. Palasi vasta klo 23
Toinen lapsista ei saanut edes iltapalaa tehtyä tai muuten osannut mennä yksikseen nukkumaan.
Kommentit (348)
Muistan itsekin olleeni huolissaan jos vanhempaa ei ilmestynytkään kotiin suoraan töistä tai lenkin jälkeen, mutta kyllähän tuon ikäisten pitäisi pärjätä. Eikös osa 12-vuotiasta ole jo seiskaluokalla? Nopeasti laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, missä mies oli 8 tuntia, noin niinku rehellisesti?
Toisella paikkakunnalla juoksemassa maratonin.
Ap
Maratonin juoksemiseen menee 3h. Matkoihin siis kului 4h? Jos lähtee noin kauas (200km:n päähän?) juoksemaan lenkin, niin miksi isä ei järjestä silloin autistiselle lapselleen hoitajaa? Isä varmasti tietää, ettei lapsi osaa lämmittää ruokaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos isä lähtee lenkille 15 ja tulee 23, kuvitelkaa lasten hätää.
olikohan isän kännykkä kiinni?
Mitäs ap teki, kun kuuli, ettei lapsi ollut syönyt? Päivitteli ja taivasteli?
Noilla lapsilla mitään hätää ole, jos he kerran tiesivät, että isä juoksee ja treenaa maratoneja varten.
Itse käyn juoksemassa 22-00 välisenä aikana. Laitan mukulat ensin nukkumaan ja sitten lähden. He tietävät kyllä treeniaikani, jos sattuvat heräämään. Saan juosta yksin tyhjän kaupungin kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua aloittaja. Ei ole oikein jättää lapsia keskenään noin pitkäksi aikaa, ellei sitä ole etukäteen sovittu. Vähintäänkin pitäisi olla ruokaa valmiina kaapissa lämmitettäväksi ja leipää jne. Jos juoksulenkin pituus olisi ollut tiedossa lapsille ja sinulle etukäteen, eihän tuossa siinä tapauksessa mitään olisi. 10 v ja 12 v kuulostaa isolta, mutta kyllä lapsi alkaa ihmetellä, jos isää ei näy ennen klo: 23 kotona.
Kaapeissahan oli ruokaa ja lapset tietää isänsä juoksevan maratoneja.
Ongelman asiasta tekee ap.
Onko varma ettei isä lähtenyt polkemaan toiselle paikkakunnalle? Vaikka pyörä olisikin jäänyt varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, missä mies oli 8 tuntia, noin niinku rehellisesti?
Toisella paikkakunnalla juoksemassa maratonin.
ApMaratonin juoksemiseen menee 3h. Matkoihin siis kului 4h? Jos lähtee noin kauas (200km:n päähän?) juoksemaan lenkin, niin miksi isä ei järjestä silloin autistiselle lapselleen hoitajaa? Isä varmasti tietää, ettei lapsi osaa lämmittää ruokaa itselleen.
sä ajattelit, että maratonille lähdetään suoraan auton ratista ja hypätään välittömästi takaisin rattiin, kun juoksut on juostu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua vain sitä, että mies asettaa omat, itsekkäät mielitekonsa lasten ruokailun ja nukkumaanmenoajan edelle, kun siis juosta voi päivälläkin.
ApKyseessä oli järjestetty, virallinen maraton eikä mikään juoksentelulenkki. Ei sellaista juosta silloin kuin itse halutaan, vaan silloin kun se järjestetään! Lisäksi sanoit että se oli aivan toisella paikkakunnalla. Miehen pitää siis ensin ajaa sinne toiselle paikkakunnalle, juosta maraton, käydä suihkussa, vaihtaa vaatteet, varmaan levätäkin hetki että pystyy ajamaan. Ja ehkä siinä tulee jopa muutama sana vaihdettua muiden juoksijoiden kanssa, joista miehesi oletettavasti tuntee osan kun kerran on noin monta maratonia juossut. Ja sitten hänen pitää vielä ajaa kotiin. Hän ei ole siis ollut juoksemassa vielä klo 23 kuten kirjoituksissasi koko ajan sanot.
Ja pointti tässä on edelleen se että täysin riippumatta siitä kuka on mitäkin väärin ymmärtänyt (sinä tiesit että mies on iltapäivän ja illan poissa, mutta et tiennyt miten pitkään; isä ehkä jotenkin ymmärsi että sinä huolehdit että lapset varmasti tulevat hoidetuksi), sinun olisi pitänyt tinkiä omista periaatteistasi ja mukavuudestasi ja ajaa lasten luokse heti kun tajusit tilanteen.
Niin, mutta noita maratoneja on useampia kuukaudessa. Ei ole pakko mennä johonkin tiettyyn. Ja siis kyllä mä tiedän, miten nämä teissut menee. Laskin, että matkaan menee tunti, mies juoksee 5h joten tulis kotiin 6 tuntia kello 16 jälkeen, eli 22. Mutta oli mennyt saunaan. Sen toki ymmärtää, muttei pinnistellyt iltajuoksun vuoksi saunatta (on siis useinkin ei-mennyt saunaan, koska niitä ei kaikissa aina ole).
Ap
Taitaa olla nyyttärimaraton. Muut maratonithan on peruttu koronan takia. Ja nyyttärimaratoneja järjestetään monta kertaa kuukaudessa. Helppo katsoa tuloslistalta, kenestä on kyse, kun juoksijoita ei siellä ole montaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä lähtee lenkille 15 ja tulee 23, kuvitelkaa lasten hätää.
No varmaan sille isälle voi soittaa. Nyt ei ole kuitenkaan mistään pikkulapsista kyse.
Jos isi kovasti läähättää puhelimessa, niin se johtuu siitä että se on juoksemassa.
Toisi sen naisen kotiin vaan reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap teki, kun kuuli, ettei lapsi ollut syönyt? Päivitteli ja taivasteli?
Noilla lapsilla mitään hätää ole, jos he kerran tiesivät, että isä juoksee ja treenaa maratoneja varten.
Itse käyn juoksemassa 22-00 välisenä aikana. Laitan mukulat ensin nukkumaan ja sitten lähden. He tietävät kyllä treeniaikani, jos sattuvat heräämään. Saan juosta yksin tyhjän kaupungin kaduilla.
Riippuu minkäikäiset jätät yksin että onko tuo niin hyvä juttu.
Isällä meni sitten koko päivä äänekkään, hikisen ja eläimellisen seksin parissa uuden ystävän asunnolla.
Ei se ole iästä kiinni pelkästään. Tottumus on myös iso tekijä mutta itse olen vankasti sitä mieltä että lapset eivät ole valmiita olemaan yksin alle 15 vuotiaanakaan pitkiä aikoja.
Puhtaasti sen vuoksi jos jotain odottamatonta sattuu. Ainakin naapurissa pitäisi olla joku luotettava aikuinen jonka puoleen voisi tarvittaessa kääntyä jos jotain härdelliä ilmenee.
Pelkästään sisarusten väliset taistelut voivat yltyä hurjiksi jos ovat väsyneitä tai jotain pielessä.
Pakkohan lapset on joskus jättää varsinkin jos yksinhuoltaja.
Olin lekurissa neurologin iltavastaanotola ja hänellä oli 12v. tyttö mukana kuntoutuslaitoksen tiloissa.
Sanoin pikkugimmalle että tule vaan samaan huoneeseen ettei tarvitse olla yksin käytävällä.
Timo Jokela
Vierailija kirjoitti:
Tää aloittaja-äiti vaikuttaa kyllä pikkusen vajaalta itsekin😅
Ap on palstan äitihullu.
Kun olin nuori ja aina kun äiti oli myyntiedustajana reissun päällä niin isä meille lapsille ilmoitti lähtevänsä bensaa tankkaamaan - viipyi reissulla useamman tunnin....puolisen vuotta meni kun isä pakkasi kamppeensa ja muutti yhteen "tankkaajan" kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yksi syy on se, että minun pitäisi maksaa talosta miehelle jokin rahasumma ja koen sen hieman vääränä, koska olen maksanut tätä muutenkin jo yksin ensimmäisiä vuosia lukuunottamatta.
ApTulihan se sieltä. Hyväksikäyttäjä.
No, ei kukaan muukaan taloa omistava saa siitä rahoja ulos.
ApAla maksaa miehelle vupkraa ellet lunasta ulos.
En maksa, koska lyhennän lainaa yksin.
ApEli olet varas.
Keskity sä vain kadehtimaan mun varakkuuttani :) Ja sitä, että se mahdollistaa varainhoitajan käytön sijoittamisessa :))
Ap
On vähän nurinkurista maksaa varainhoitajalle ja leveillä täällä rahoillaan, mutta lapsille ei halua maksaa hoitajaa 8h ja vie vielä lapsilisätkin, jotka kuuluisi lasten isälle joka ne lapset hoitaa. Uskomatonta p**kaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ÄITI rukoilisi tuollaisessa tilanteessa lapsilleen jonkun huolehtimaan.
Ap
AP, soittivatko lapsesi sinulle hädissään, mikset menny auttamaan? Exälläsi on teidän lapset nonstop, sulla ei pahemmin, näätkö heitä edes kerran viikossa? Exäsikin tarvitsisi vapaa-aikaa, hyvä että hänellä on juoksuharrastuksensa. Ap, epäilen että sinulla on myös autismia, maailmasi on musta valkonen, et nää mitään harmaansävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Isällä meni sitten koko päivä äänekkään, hikisen ja eläimellisen seksin parissa uuden ystävän asunnolla.
Jos kyseessä on Äitihullu niin suon sille miehelle tämän.
Ootko ap saanut diagnoosiksi narsismin vai psykopatian?
Aaa, tää on taas tää. Jonka äitikin haluaa hänen maksavan velkansa, kun on perinyt miljoonan?
Ymmärrän sinua aloittaja. Ei ole oikein jättää lapsia keskenään noin pitkäksi aikaa, ellei sitä ole etukäteen sovittu. Vähintäänkin pitäisi olla ruokaa valmiina kaapissa lämmitettäväksi ja leipää jne. Jos juoksulenkin pituus olisi ollut tiedossa lapsille ja sinulle etukäteen, eihän tuossa siinä tapauksessa mitään olisi. 10 v ja 12 v kuulostaa isolta, mutta kyllä lapsi alkaa ihmetellä, jos isää ei näy ennen klo: 23 kotona.