Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
141/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärränkö nyt oikein, että tämän palstan mukaan:

- lääkäri on väärässä, koska he ovat jotenkin normaalipainoisia vaikka ovat bmi:n mukaisesti ylipainoisia

- joka toinen tällä palstalla on ylipainon puolella, mutta ovat aiemmin olleet 15 kg hoikempia ja silloin kenelläkään ei ollut kuukautisia eli normaalia hormonitoimintaa vaikka olivat silloin normaalipainoisia

- kaikki ovat ylipainon rajalla, mutta mahtuvat XS-koon vaatteisiin

Hahahahahahahahah, jatkakaa :D taattua vauvapalstahuumoria jälleen.

Vierailija
142/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa tästäkin ketjusta taas, miksi suomalaisista 70% on ylipainoisia. Selittelyä selittelyn perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 162 cm ja 80 kg ,normaali terve aikuinen nainen. En aio laihduttaa, voin näin oikein hyvin.

N58v

Olet lihava ja todnäk ne elintapasairaudet kummittelevat sinunkin tulevaisuudessasi. Katso sitä peiliä ihan objektiivisesti.

Vierailija
144/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se painoindeksi ei kerro mitään, koska lihas painaa enempi kuin läski. Paras olisi mittanauha.

Olen ystäväni kanssa saman pituinen, jos minulla olisi hänen painonsa, olisin todella lihava, mutta hän näyttää erittäin hoikalta, sillä hän treenaa useamman tunnin päivässä. Kroppa on erittäin timmissä kunnossa, vaikka painoa lähes 70kg.

Näinhän se on. Itse olen 164cm ja painanut joskus jopa 74kg (nykyään menen periaatteella "kunhan vanhat vaatteet mahtuu").

Vaatekokoni ovat S/M/36/38 ja joskus housuissa L/40, koska reiteni ovat paksut/lihaksikkaat ja näissä housuissa vyötärö on minulle valtava. Vyötärö 74cm, hartiat lähes miesten mitoissa. Kuntosalia harrastan aktiivisesti. Kroppaani enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
145/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen  tuon pituinen ja olen painanut kaikkea tuosta 49 -65 kilon väliltä. Koska mulla on x-vartalo, en hirveän laihalta näyttänyt alimmassakaan painossa ja ihan normaalilta tuossakin 65 kilossa näytin. Nyt on painoa  yli 70 kiloa ja se on jo liikaa.

Vierailija
146/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 170/55. BMI siis 19 ja rasvaprosentti viime mittauksessa n. 15 (vähän alle). Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset, vaikka ikääkin on jo reilusti yli 40 ja mitat tosiaan nuo mitä on. Kuinkahan alas mun painon ja rasvaprosentin pitäisi tipahtaa, että keho lakkaisi toimimasta normaalisti? 

Ei kannata yrittää, loppuu ne sinulta kuitenkin pikkuhiljaa kun olet jo reippaasti yli 40.

Vierailija
147/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä on pituutta juurikin toi 163 cm ja painoa 78 kiloa. Vaatekoko on 36, eli hoikka. Sanon samaa kuin moni muukin, että kymmenen kiloa laihempana luut törröttivät ja menkat jäivät myöskin pois.

Siis täh?

Sama pituus, mutta paino 53kg ja mä käytän kokoa 36, alaosat välillä 38, jopa 40.

Onko mä ihan höttöä vaikka luulin olevani urheilullinen, ja sulla sit 25 kiloa enemmän lihasta, vai mikä tässä ei täsmää? 🤔

Vierailija
148/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 170/55. BMI siis 19 ja rasvaprosentti viime mittauksessa n. 15 (vähän alle). Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset, vaikka ikääkin on jo reilusti yli 40 ja mitat tosiaan nuo mitä on. Kuinkahan alas mun painon ja rasvaprosentin pitäisi tipahtaa, että keho lakkaisi toimimasta normaalisti? 

Ei kannata yrittää, loppuu ne sinulta kuitenkin pikkuhiljaa kun olet jo reippaasti yli 40.

Loppuu, loppuu. Lähinnä sitä ihmettelen, että mikä se on se ratkaiseva tekijä, koska monet vetoavat painoon ja heiltä on kuukautiset loppuneet jo paljon korkeammilla painoindekseillä. Yksilöllistä, selvästi, mutta mihin nämä hurjat erot perustuvat? 

Vierailija
149/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Oletko ikinä koittanut että lakkaavatko ne kuukautiset? Ei niin helposti lopu.

Olen 166cm ja kun painoin 48kg niin menkat tulivat yhtä tasaisesti kuin nyt 5kg painavampana.

Vierailija
150/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus -100 niin on terve ja hedelmällinen, löytyy sekä voimaa että jotain mistä ottaa kiinni.

Just joo. Jos ikinä lihon yli 65-kiloiseksi, niin vedän ranteet auki. Pituus 172 ja olo on jo 60 kilossa auttamattoman tukala ja läski (vaatteet kiristävät ja puristavat). 55 kiloa on minulle sopiva paino, missä tunnen oloni hyväksi ja oikeaksi.

Todennäköisesti lihot, jos stressaat asiaa noin paljon. Vaikea syödä normaalisti jos kuolema tulee parin lisäkilon takia.

En todellakaan stressaa. Miksi stressata, kun asiaan voi itse vaikuttaa: Jos syön liikaa ja epäterveellisesti - lihon ja jos pidän ruokailutavat terveellisinä ja rajoitan syömiset järkeviin mittoihin sekä liikun - en liho. Ei se ole ainakaan minulle tämän vaikeampaa. Stressiä revin ihan muista asioista kuin painosta tai syömisestä.

Vierailija
151/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa tästäkin ketjusta taas, miksi suomalaisista 70% on ylipainoisia. Selittelyä selittelyn perään.

Tämä. Suu vaahdossa messutaan kuinka ylipaino on uusi normaali tai jopa ihannepaino. Tulee mieleen keisarin uudet vaatteet - "hyvältä näyttää", vaikka oikeasti näyttää ihan joltain muulta. Hooooooohhoijaa.

Vierailija
152/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta koko ketjua kommentoin:

Olen 163cm ja normisti painan 49kg-51kg, hieman vuodenajasta riippuen. Treenaan, eli lihasta löytyy jonkinverran, ja rasvaprosenttini vaihtelee 12-17% välillä. En harrasta mitään dieettejä, ruoan punnitsemista tms, syön lautasmallin mukaan terveellistä itsetehtyä ruokaa, herkuttelen välillä ja alkoa otan joskus.

Painoin 65kg ollessani viimeisilläni raskaana :D en osaa kuvitellakaan, että painaisin koskaan noin paljon!!! Suuriosa siitäkin oli turvotusta, 11kg jäi synnärille... Mutta silti. Olo oli iso. En voi uskoa, että joku täällä väitti 70kg painon olevan ok pituiselleni :D

N31

Vierailija
153/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm ja 85 kg. Myönnän, että maha möllöttää ja peräpäässäkin on vähän turhan pehmyttä. Olisi hyvä saada viitisen kiloa pois.

Olen painanut myös 65 kg. Nahka meni pitkin naamaa kuin luurangolla ja kylkiluut näkyivät. En enää ikinä halua olla niin laiha. 

Ruumiinrakenne määrittää paljon. Minulla on leveä lantio ja hartia. Kaupasta on vaikea löytää istuvia vaatteita, koska aina harteista krinnaa. Tai sitten vaatteet ovat telttoja, jos ostaa hartioilta mukavat.

Vierailija
154/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä mielenkiintoista miten tässäkin ketjussa kaksi täsmälleen saman pituista (163cm), joista toineen kertoo olevansa 46 kg ja vaatekoko 36-38 ja toinen 78 kg ja vaatekoko 36🤔 Haluisinpa vaan pistää noi kaksi vierekkäin sovittamaan samoja koon 36 housuja😬

Riippuu vaatemerkistä ja mallista. Itselläni suurin osa housuista on kokoa 34-36, mutta on minulla yhdet shortsit kokoa 40, koska istuivat parhaiten. Samalla reissulla ostin saman merkkiset toiset housut, niissä koko 36 oli hyvä ja jo 38 toivottoman iso.

Nuorison suosimissa halpismerkeissä on erilainen mitoitus kuin kalliimmissa ”laatumerkeissä”. Nuorisovaatteissa on tosi paljon tilaa vyötäröllä, mutta hirveän vähän tilaa reisille. Jos joutuu tällä x-vartalolla etsimään siitä mallistosta reisistä riittävän ison koon, vyötäröllä on kolmen nyrkin verran tyhjää.

Paidossa on myös mitoitusasioita. Muuten sopiva paita voi kiristää rinnoista tai hauiksesta, jos oletuksena on ollut lihakseton tai ei niin muodokas vartalo.

Tämä! Eikä kannata unohtaa että pohjoismaiset vaatteet mitoitetaan isommiksi kuin eteläeurooppalaiset. Ketjumerkeistä esimerkkinä hm vs zara, josta jälkimmäisessä saa helposti mennä kaksi kokoa ylöspäin jos on tiimalasi/päärynävartalo.

Ja tietysti myös materiaali vaikuttaa, kun nykyään lähes joka vaatteessa on elastaania, mikä hämärtää kokokäsitystä. Minullakin juoksutrikoista menee heittämällä koko xs kun materiaali on puhdasta spandeksia, mutta esim. villakankaisista tai joustamattomasta puuvillasta valmistetut housut ovat kokoa 38 tai jopa 40.

Vierailija
155/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä on pituutta juurikin toi 163 cm ja painoa 78 kiloa. Vaatekoko on 36, eli hoikka. Sanon samaa kuin moni muukin, että kymmenen kiloa laihempana luut törröttivät ja menkat jäivät myöskin pois.

Siis täh?

Sama pituus, mutta paino 53kg ja mä käytän kokoa 36, alaosat välillä 38, jopa 40.

Onko mä ihan höttöä vaikka luulin olevani urheilullinen, ja sulla sit 25 kiloa enemmän lihasta, vai mikä tässä ei täsmää? 🤔

Vastasit trollille, ja niitähän riittää tällä palstalla varsinkin tässä ketjussa.

Vierailija
156/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin mitkä olikaan ap:n omat mitat? Hänhän on mies ja hän voi kertoa samalla laskukaavan miehen oikealle painolle. Arvatenkin se menee kaavalla (pituus-110).

Olen itse kuullut kaavasta jossa naisen oikea paino (pituus-110) kuulostaa järkevältä ja samoin miehen paino (pituus-105).

Vierailija
157/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nuorempana noissa ap:n "ihannemitoissa". Valokuvista näkee, että olin silloin pelkkää luuta ja nahkaa. Uskon mieluummin Pippaa.

Vierailija
158/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 157 cm ja 49-kiloisena loppui kuukautiset. Ei siis ollut hyvä paino minulle.

Mielenkiintoinen ilmiö. 164cm ja painoin aikanaan 39kg (syömishäiriö) siis ihan kuitenkin aikuisena. Silloinkaan ei vielä kuukautiset jääneet pois. Muuten olo oli kyllä jo aika heikko.

Mitenhän tämä selittyy vai onko vain yksilöllisiä eroavaisuuksia?

Nyt painan 51 ja voin erinomaisesti.

Vierailija
159/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 cm ja kun painoin 55-57 kg ihmiset luulivat minulla olevan syömishäiriö ja olinkin tosi huonon ja luisevan näköinen. Hormonitoiminta heitteli myös. Nyt painan 68-70 kg, käytän vaatekokoa 38 ja olen sutjakka ja terveen näköinen. Eli ei se aina mene kuten Pippa opettaa.

Vierailija
160/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 149 cm pitkä ja painan 62 kg.

Rasvaprosenttini on 22% (ammattilaisen tutkimana) ja olen lihaksikas. Vaatekoko on 34/XS. Urheilen paljon ja syön terveellisesti.

Olenko siis lihava kun BMI on 28??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi