Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
121/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmassa Pippa Laukan brändiin kuuluu olla häijy lihaville ihmiseille, siksi suusta pääsee puolihuolimattomia "totuuksia". Sillä saa katsojia mutta sillä myöskin saa vihat päällensä, mutta raha ja maine lienee se tärkein syy, miksi ohjelmaa tehdään.

Ihan virallisten suositusten mukaisesti kertoo että 163 cm pitkälle normaalipaino on jossain 48-65 kg välillä. Eli bmi 18.5-25.

Vierailija
122/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ovat menneet muuttelemaan painotaulukoita. Ehkäpä ajatuksena on se, että ihmiset ovat 20 kg suositusta painavampia, eli aiemman painotaulukon mukaan normaalipainoisia.

Aika hissukseen ovat olleet painotaulukoiden muuttamisesta. Olen ollut anorektisen laiha ja reilusti alle (uudenkin) painotaulukon alarajan. Alhaisessa painossa ei ole mitään hienoa, eikä laihuutta pitäisi mainostaa, eikä siihen painostaa.

Sitä ei ole muuteltu sitten 1800-luvun. Nykyinen uusi painoindeksilaskuri vain huomioi myös pituuden. Ihminen on ylipainoinen kun painoindeksi on yli 25. Tällä sivustolla on muutama sekopää jotka ei tajua että painoindeksin alarajan yli oleva ei ole ylipainoinen. Painoindeksin alaraja vain merkkaa sitä, että sen alle olet epäterveellisen laiha. Ihan kuin bmi 25 jälkeen on pikkuhiljaa epäterveellisesti lihava.

On muutettu normaalipainoa alaspäin.

https://images.interactives.dk/painoindeksitaulukko_kunto-plus_610-U1Iv…

Kuntoplussan on suppeampi, mutta ero uuteen näkyy.

https://peda.net/valkeakoski/opetuspalvelut/pk/naakan-koulu/oppiaineet/…

Minun pituudelle oli normaalipainon yläraja ennen 72 kg ja nyt on 68 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bmi näyttää ylipainoa jokaiselle jolla on sohvaperunaa enemmän lihasta.

Uskomatonta soopaa. Ylipainoisilla kyllä riittää tekosyitä, on säästöliekkiä, laihduttaminen lihottaa, BMI on epäluotettava mittari, herkuttelu kuuluu normaaliin arkeen, on syötävä parin tunnin välein ettei ala heikottaa, kaurapuuro on terveellistä, lenkkarit on liian kalliita, paino ei putoa vaikka ei syö mitään, raskaat luut, painon tarkkailu ajaa syömishäiriöön, lievä ylipaino ei haittaa ja mitä näitä nyt oli...

Vierailija
124/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

183cm ja 95kg. Liikun päivittäin ja ruokavalio kunnossa. Lihasta töidenpuolesta reippaasti. Pömpöttävää vatsaa ei ole kuin menkka turvotuksen aikana tai syömisen jälkeen. Ennen kuin sokeasti painoa ja pituutta alkaa tuijottamaan pitää ottaa huomioon miltä näyttää, mitä tekee työkseen, harrastukset, ruokailutottumukset. Bmi näyttää ylipainoa jokaiselle jolla on sohvaperunaa enemmän lihasta.

No höps, vain hyvin lihaksikkaalla bmi voi olla soveltumaton. Se että on jonkin verran lihasta mutta lisäksi liikaa rasvaa ei ole hyvä juttu sekään.

Vierailija
125/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 158 cm, paino +-60 kg. Tiimalasivartalo, eli selkeästi erottuva vyötärö pienellä pömppiksellä. Lihasta tulee helposti, kun innostun treenaamaan. Hyvä fiilis näissä "ylärajan" mitoissa, eikä paikat roiku, vaikka ikää 45+

Vierailija
126/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on pituutta juurikin toi 163 cm ja painoa 78 kiloa. Vaatekoko on 36, eli hoikka. Sanon samaa kuin moni muukin, että kymmenen kiloa laihempana luut törröttivät ja menkat jäivät myöskin pois.

Vierailija
127/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166/70. M koko menee vaatteista päälle paitsi kovin pienissä lady fit t paidoista ei käsivarret mahdu. Tää on mun luontainen paino, joka on helpoin ylläpitää. Jos yrittäisin alle tämän, joutuisin vahtimaan joka suupala, se lisäisi stressiä, joutuisin elämään alikaloreilla. Ei tervettä se. Nyt syön 1800-2000 kcal ilman mitään kikkailuja.

Vierailija
128/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä mielenkiintoista miten tässäkin ketjussa kaksi täsmälleen saman pituista (163cm), joista toineen kertoo olevansa 46 kg ja vaatekoko 36-38 ja toinen 78 kg ja vaatekoko 36🤔 Haluisinpa vaan pistää noi kaksi vierekkäin sovittamaan samoja koon 36 housuja😬

Vierailija
129/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi tuo Pippa aina ensimmäisenä itkee valmisruokien suolaisuutta. Eikö suola nyt ole niissä se pienin paha. Ja käyttäähän moni kotiruoassakin suolaa.

Vierailija
130/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmin kannattaisi puhua rasvaprosentista kuin painoindeksistä. Varsinkin kun mennään painon puolesta sinne soveliaan painoindeksin rajamaille. Hyvin ylipainoisilla voidaan hyvin käyttää BMI:tä herättelemään terveellisiin elämäntapoihin, mutta kuten tästä keskustelusta nähdään, väittely ”normaalista” painosta minkäkin pituiselle alkaa helposti BMI:stä puhuttaessa.

Ja olen itsekin sitä mieltä, että nykyisin suurin osa ihmisistä on ylipainoisia, vaikka eivät sitä itse niin mielläkään. Varsinkin kun ikä alkaa olla lähempänä 40, liikkumattomuus tuo helposti kiloja ja kerryttää rasvaa, vaikka söisikin omasta mielestään terveellisesti.

Vierailija
131/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä mielenkiintoista miten tässäkin ketjussa kaksi täsmälleen saman pituista (163cm), joista toineen kertoo olevansa 46 kg ja vaatekoko 36-38 ja toinen 78 kg ja vaatekoko 36🤔 Haluisinpa vaan pistää noi kaksi vierekkäin sovittamaan samoja koon 36 housuja😬

Kuulostaahan tuo hurjalta, mutta ihan itse olen todistanut tilannetta, että silminnähden minua isompi työkaveri käytti s-koon vaatteita kun itse tunsin oloni tukalaksi l-koossa. En oikeasti tajua, miten hän sai ne vaatteet päälleen, mutta sitkeästi hän niitä vain käytti. Ja kyse siis työvaatteista, jotka ihan samasta mallistosta ja mitoituksesta. 

Vierailija
132/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vaatemerkistä ja mallista. Itselläni suurin osa housuista on kokoa 34-36, mutta on minulla yhdet shortsit kokoa 40, koska istuivat parhaiten. Samalla reissulla ostin saman merkkiset toiset housut, niissä koko 36 oli hyvä ja jo 38 toivottoman iso.

Nuorison suosimissa halpismerkeissä on erilainen mitoitus kuin kalliimmissa ”laatumerkeissä”. Nuorisovaatteissa on tosi paljon tilaa vyötäröllä, mutta hirveän vähän tilaa reisille. Jos joutuu tällä x-vartalolla etsimään siitä mallistosta reisistä riittävän ison koon, vyötäröllä on kolmen nyrkin verran tyhjää.

Paidossa on myös mitoitusasioita. Muuten sopiva paita voi kiristää rinnoista tai hauiksesta, jos oletuksena on ollut lihakseton tai ei niin muodokas vartalo.

Vierailija
133/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite 162 cm ja painan 66-67kg. Oon nyt tämän painoisena tyytyväisin vartalooni, koska mulla on rinnat, muhkea takamus ja hoikahko vyötärö. Paidoissa käytän s-kokoa ja housut on 36/38. Hoikempana rinnat katoaa ja pienenee, niin kivempi näin. Onhan mulla joo käsissä, alavatsassa ja reisissä ylimääräistä, mutta paikat ei juurikaan hylly. Särähti itsellekin korvaan se 65 kg, koska ei ole niin yksioikoista.

Vierailija
134/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

183cm ja 95kg. Liikun päivittäin ja ruokavalio kunnossa. Lihasta töidenpuolesta reippaasti. Pömpöttävää vatsaa ei ole kuin menkka turvotuksen aikana tai syömisen jälkeen. Ennen kuin sokeasti painoa ja pituutta alkaa tuijottamaan pitää ottaa huomioon miltä näyttää, mitä tekee työkseen, harrastukset, ruokailutottumukset. Bmi näyttää ylipainoa jokaiselle jolla on sohvaperunaa enemmän lihasta.

No höps, vain hyvin lihaksikkaalla bmi voi olla soveltumaton. Se että on jonkin verran lihasta mutta lisäksi liikaa rasvaa ei ole hyvä juttu sekään.

Muuten hyvä, mutta ihmisiltä on hämärtynyt, miltä näyttää lihaksikas ihminen, jolla on normaali rasvaprosentti. Hän ei ole fitness-kuvien näköinen, ne lihakset eivät hypi silmille kuten anorektisen rasvaprosentin omaavien bodareitten poseerauskuvissa. Lihaksikas ihminen, jolla on normaali rasvaprosentti, näyttää tavalliselta ja vähän rotevalta. Sellaiselta, josta nykyään helposti sanotaan, että on ”varaa pudottaa”.

Vierailija
135/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 172 cm ja 128 kg ja tulinpa vain huvikseni kertomaan sen.

Eipä ollut huvittavaa 😱

Ihminen pitää olla vähintään 190 cm, että saa painaa edes 100 kg! Itse 186 ja paino 87 kg.

Vierailija
136/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laskin uudella tiukemmalla BMI painonindeksilaskurilla painoni, toki tässä ei ole huomioitu lihasmassaa. Ap:n pituus - 115 kaava johti laskurilla lievään alipainoon.

Esim. 164 cm pitkällä naisella uuden BMI-kaavan mukaan:

- normaalipainon alaraja 50,5 kg

- 49 kg lievästi alipainoinen (pituus - 115),

- 47.5 kg merkittävästi alipainoinen (vain 1.5 kg vähemmän painoa ap:n "alarajasta").

Muutkin voivat käydä testaamassa:

https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…

Vierailija
137/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laskin uudella tiukemmalla BMI painonindeksilaskurilla ihannepainoni, toki tässä ei ole huomioitu lihasmassaa. Ap:n pituus - 115 kaava johti laskurilla lievään alipainoon.

Esim. 164 cm pitkällä naisella uuden BMI-kaavan mukaan:

- normaalipainon alaraja 50,5 kg

- 49 kg lievästi alipainoinen (pituus - 115),

- 47.5 kg merkittävästi alipainoinen (vain 1.5 kg vähemmän painoa ap:n "alarajasta").

Muutkin voivat käydä testaamassa:

https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…

Vierailija
138/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin tykkään tosta Pipasta. Ottaa aina faktat tuekseen. Eikä ole itsekään mikään kuivan kesän orava.

Ohis

Vierailija
139/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuulkaas kaunis tasapainoinen!

En omista vaakaa enkä käy rasvaprosentin mittauksissa, peili kertoo kaiken.

Vierailija
140/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162 cm ja 80 kg ,normaali terve aikuinen nainen. En aio laihduttaa, voin näin oikein hyvin.

N58v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi