Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
341/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs siis painaa saman verran kun mun 12v. Oh hoijakkata.

Vierailija
342/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 166 cm pitkä ja ja olen koko ikäni ollut indeksin mukaan normaalipainon yläpäässä. Joskus vähän lievän ylipainon puolellaaä. Välillä indeksin puolivälissä, mutta A-vartaloisena en tuossa painossa hyvin viihtynyt kun esim. rintoja ei ollut lainkaan. Nyt olen 48 vuotias. Olen tuntenut oloni kehossani ihan hyväksi ihana, sillä olen käynyt salilla, ryhmäliikunnassa ja tanssissa 3-6 kertaan viikossa ja olen hyvin suuren osan ajasta liikkeellä muutenkin jalkojeni päällä (mm. koiralenkit,.patikointi, pyöräily 2-8 h päivässä), enkä todellakaan ole mikään sohvaperuna.

En nyt olisi huolissani siitä, jos on muutama kilo ylipainoa, jos elämä muuten on aktiivista ja terveellistä. Enemmän olen huolissani siitä, että mediassa ihannoidaan kehopositiivisuuden nimissä KYMMENIEN KILOJEN ylipainoa.

3-4 vuotta sitten jouduin työssäni tekemisiin parikymppisenä yliopisto/AMK-opiskelijoiden kanssa. Olin suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka moni nuorista naisista oli todella paljon ylipainoinen ja tällaisena viisikymppisenä akkana olin hoikempi todella moni heistä. Heissä näyttää selvästi olevan kaksi tyyppiä. Hoikat/normaalipainoiset, joilla on terveelliset elämäntavat ja huomattavasti ylipainoiset, jotka syövät epäterveellisesti eivätkä liiku lainkaan. Jostain syystä nuorissa miehissä niin moni ei ole ylipainoinen.

Toivottavasti tätä ilmiötä tutkitaan koska kyseessä voi olla tulevaisuudessa iso kansanterveydellinen ongelma.

Ei, vaan olet läski. Laihduta, läski emakko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shhh, Suomessa glorifioidaan läskiä. Anna näiden tanttaliisojen kuvitella, että 166 cm + 130 kg on ihan sopusuhtainen body vielä. 

Vierailija
344/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 150/ 32. Lääkärien mielestä sairaalakamaa.

Vierailija
345/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyimme harrastuskuvioissa samassa huoneistossa erään nuoren naisen kanssa.. Ostimme yhdessä kaupassa käydessä kumpikin 400 g karkkipussin. Me jaoimme pussin illalla 4 hengen perheen kesken, mutta hän söi sen yksin. Jotain on vialla tässä yhteiskunnassa, jos yhä suurempi osa on pahasti ylipainoisia.. Tuotteiden pakkauskoot ovat suurentuneet. Ainakaan se ei auta asiaa.

Vierailija
346/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 20 v sitten moni viisikymppinen vanhempi oli lihavampi kuin pari kolmikymppiset lapsensa. Nykyisin asia on toisinpäin.

Vierailija
347/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163cm. Emme saaneet lähetettä lapsettomuushoitoihin, ennen kuin painoni nousi yli 50kg. Painoin tuolloin 48kg. Sen sijaan sain lähetteen ravitsemusterapeutille ja ensin lähetettä odottaessa ja itse hoitoja odottaessa sain painoni nousi 51,5 kiloon, jolloin tulinkin luomusti raskaaksi. 

Sain hyvät neuvot ja peli oli reilu. Mulle annettiin samat ukaasit, kuin ylipainoisillekin hedelmättömyydestä kärsiville ja varsin hyvistä syistä, kuten itsekin tulin sitten havainneeksi. Ap voi lopettaa typeryyksien kirjoittamisen. 

Vierailija
348/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Sama juttu, koska lapsesta saakka urheiltua tullut on paljon lihasmassaa. 164 ja paino raskauden jälkeen noin 70, niin ulkopuolisen asiantuntijan arvio oli, että painan 55 kg.

Kun laihduin 164 cm, 64 kg imetyksen myötä sain kuulla jatkuvasti et olen alipainoinen, liian laiha, posket lommolla...

Itse en piittaa tosta indeksistä ku kokemus tää.

Vierailija
349/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx tuttu bodaaja mies, joka pyysi mua arvioimaan mitä painaa ku oli 180 cm. Ei todellakaan läskiä tms. Sanoin arvioksi 80 kg.

Mies kertoi et painaa 120 kg, ei yhtään ylimääräistä rasvaa, mutta lihasta on.

Eli ku paljon lihasta, painoindeksi ei kerro oikeasti mitään "ylipainosta".

Vierailija
350/355 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukematta koko ketjua kommentoin:

Olen 163cm ja normisti painan 49kg-51kg, hieman vuodenajasta riippuen. Treenaan, eli lihasta löytyy jonkinverran, ja rasvaprosenttini vaihtelee 12-17% välillä. En harrasta mitään dieettejä, ruoan punnitsemista tms, syön lautasmallin mukaan terveellistä itsetehtyä ruokaa, herkuttelen välillä ja alkoa otan joskus.

Painoin 65kg ollessani viimeisilläni raskaana :D en osaa kuvitellakaan, että painaisin koskaan noin paljon!!! Suuriosa siitäkin oli turvotusta, 11kg jäi synnärille... Mutta silti. Olo oli iso. En voi uskoa, että joku täällä väitti 70kg painon olevan ok pituiselleni :D

N31

Naiselle 12-17 on sairaalloisen matala rasvaprosentti. Tarvitaan vähintään 20, ja terveellinen määrä ulottuu 30% asti.

Pyrin pitämään painoni alhaalla juuri siksi, että kuukautiseni pysyisivät poissa. Seitsemän vuotta olen jo onnistunut, nyt ruhoni panee kovemmin kampoihin ja pitää hanakasti kiinni omastaan. Jatkan silti yrittämistä kaikin voimin. Säästän kuukautissuojien ostamisessa ja saan iloa siitä, ettei minun tarvitse alistua biologisten mekanismien pompottelemaksi, tahdottomaksi nilviäiseksi. Mutta olemme erilaisia, ja se jokaiselle sallittakoon.

Vierailija
351/355 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Pituus - 115. Minä saisin painaa 21 kiloa?

Vierailija
352/355 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja nyt painan ihan liikaa, yli 90 kg. Ja olen todellakin lihava. Mutta parikymmentä vuotta sitten painoin noin 80 kg ja laihdutin siitä niin että painoin 60 kg. Siinä painossa mulla loppui kuukautiset. Paras paino itselleni on 68-70 kg vaikka siinä painossa olen BMi-taulukon normaalipainon ylärajalla. Mulle mahtuu tuossa painossa 36-38 koon housut. Ruumiinrakenne kyllä merkitsee jonkin verran, en ole todellakaan siro ja kapea pienessäkään painossa. Hyvä ystäväni on sentin pidempi ja painaa 53 kiloa ja on juuri sopiva, siro.

Olen 163 cm, ja painan 52 kg. Kuukautiseni ovat aina  olleet normaalit.  En usko että keneltäkään loppuu kuukautiset normaalipainoisena, jollainen itsekin olen. 

Kyllä tuohon kuukautisten loppumiseen  vaaditaan jo huomattava alipaino ja vajaaravitsemus.

Kuule, minulta loppui puoleksi vuodeksi menkat 26-vuotiaana. Olen 162 cm ja painoin tuolloin 59 kg, treenasin lähes päivittäin salilla ja söin todella terveellisesti (en ollut "aliravittu"). Lihakset erottuivat, ylipäätään saan lihasmassaa herkästi treenaamalla. Ei ollut stressiä tai muuta selitystä asialle. 

Vierailija
353/355 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippa puhuu asiaa, jos lihaksisto ei ole treenattu. Kovalla treenarilla saattaa olla enemmän painoa, mutta se näkyy esim. reisistä aika selvästi.

Katsokaapa noita naispikajuoksijoita mm- ja olympiatasolla. Treenaavat ammatikseen, lihasta löytyy selvästi, mutta painoa on monella vajaa 170-senttisellä alle 60 kg. 

Vierailija
354/355 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei määrittele lihavuutta vaan vyötärön ympärysmitta. Esimerkiksi lihaksikkaan naisen nimi voi olla hyvinkin vaikkapa 30, mutta vyötärön mitta 70cm.

Vierailija
355/355 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta samaa mieltä. Pätee miehiin kuin naisiinkin. Olen 162 cm, joten minulle hyvä paino olisi 49-62 kg noin suunnilleen. Olen 50 kg.

Olen saman pituinen ja lähelle 40v ikää painoin max 55kg. 52 kiloisena luuranko, ihannepaino itselle n 60kg. Silloin kroppani oli naisellisimmillaan ja kaunis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi