Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg
Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.
Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!
Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies
Kommentit (355)
Vielä ysärillä normipaino laskettiin pituus miinus 110 ja kas, itse olen 163cm ja 53 kiloa on mulle just täydellinen paino. Olo on hyvä, vaatteet istuu nätisti eikä joka suupalaa ei tarvitse laskea. Olen ollut myös 60-kiloinen sekä alle 50-kiloinen eikä kumpikaan paino tuntunut "omalta" kuten tämä.
Pippa on lääkäri ja ammattilainen. Pippa tietää mistä puhuu. Päinvastoin kuin palstan trolli-pelle-jonne
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun ovat menneet muuttelemaan painotaulukoita. Ehkäpä ajatuksena on se, että ihmiset ovat 20 kg suositusta painavampia, eli aiemman painotaulukon mukaan normaalipainoisia.
Aika hissukseen ovat olleet painotaulukoiden muuttamisesta. Olen ollut anorektisen laiha ja reilusti alle (uudenkin) painotaulukon alarajan. Alhaisessa painossa ei ole mitään hienoa, eikä laihuutta pitäisi mainostaa, eikä siihen painostaa.
Sitä ei ole muuteltu sitten 1800-luvun. Nykyinen uusi painoindeksilaskuri vain huomioi myös pituuden. Ihminen on ylipainoinen kun painoindeksi on yli 25. Tällä sivustolla on muutama sekopää jotka ei tajua että painoindeksin alarajan yli oleva ei ole ylipainoinen. Painoindeksin alaraja vain merkkaa sitä, että sen alle olet epäterveellisen laiha. Ihan kuin bmi 25 jälkeen on pikkuhiljaa epäterveellisesti lihava.
_Kukaan_ normaali ihminen ei halua olla ylipainoinen.
Paitsi tällä palstalla kaikki ihailee suurta painoa, onnee vaan :D
Olen 160 cm pitkä. Viihtyisin kyllä hyvin 45 kg:ssa, mutta kaikilla muilla on tässä ongelma. Minulta loppuu kuukautiset tuossa painossa ja itseasiassa tukkakin alkaa lähteä. Lisäksi lääkärit tuppaavat olemaan huolissaan ja terapiani evätään, koska siellä käydäkseen tulee olla normaalipainoinen. Minun piti lihottaa itseni 49 kiloiseksi, että lääkäri kirjoitti b-lausunnon. Mutta toki itse viihtyisin tuossa painossa oikein hyvin nyt aikuisena, teininä oli pakkomielle alle 40 kilosta. Nimimerkillä ex-anorektikko.
Phyyyii kirjoitti:
Suomalaiset naiset persjalkasia siksi ylipainoa +10 että perse näyttäis isolta ja kännykkä tasataskuun. Vänkerretään menemään lyhyillä jaloilla perse maata viistäen.
Ja suomalaiset miehetkö sitten pitkäsäärisiä ja uljaita🤣🤣🤣 möyräkoirilta näyttää, eli ylävartalo suhteessa liian pitkä jalkoihin nähden.Tätä ei yhtään paranna se että käyttää niitä lanriohousuja, jotka lyhentää alavartaloa ennestään
Persjalkaisia tulee muuten idästä, ja miesten geeniperimä Suomessa tulee idästä naisten lännestä. Eli suomalaisten naisten kannattaa valita ulkomaalainen, lännestä tuleva mies, niin asia korjaantuu seuraavaan sukupolveen
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta samaa mieltä. Pätee miehiin kuin naisiinkin. Olen 162 cm, joten minulle hyvä paino olisi 49-62 kg noin suunnilleen. Olen 50 kg.
Olen 165cm ja painoin ennen sairastumista 55kg, nykyään 68kg. Jos olen nyt jonkun mielestä hirveä läski niin voi, että.
Vierailija kirjoitti:
Mun pituus 160, ravitsemusterapeutti sanoi, että 75 kiloa olis hyvä paino mulle. Olin hyvin hämmästynyt, että kuinka niin paljon.
Siis mitä? Tuohan on ihan edesvastuutonta, 160 senttinen on tuon painoisena lähes obeesi!
Vierailija kirjoitti:
Phyyyii kirjoitti:
Suomalaiset naiset persjalkasia siksi ylipainoa +10 että perse näyttäis isolta ja kännykkä tasataskuun. Vänkerretään menemään lyhyillä jaloilla perse maata viistäen.
Ja suomalaiset miehetkö sitten pitkäsäärisiä ja uljaita🤣🤣🤣 möyräkoirilta näyttää, eli ylävartalo suhteessa liian pitkä jalkoihin nähden.Tätä ei yhtään paranna se että käyttää niitä lanriohousuja, jotka lyhentää alavartaloa ennestään
Persjalkaisia tulee muuten idästä, ja miesten geeniperimä Suomessa tulee idästä naisten lännestä. Eli suomalaisten naisten kannattaa valita ulkomaalainen, lännestä tuleva mies, niin asia korjaantuu seuraavaan sukupolveen
Pohjoismaalaisilla on lähes kaikilla pitkä selkä, ei vain meillä suomalaisilla. Se ei tee kenestäkään persjalkaista, lyhyet jalat tekevät. Esimerkkinä Johanna Tukiainen, hän ei ole pitkäselkäinen ja on todella lyhytjalkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ysärillä normipaino laskettiin pituus miinus 110 ja kas, itse olen 163cm ja 53 kiloa on mulle just täydellinen paino. Olo on hyvä, vaatteet istuu nätisti eikä joka suupalaa ei tarvitse laskea. Olen ollut myös 60-kiloinen sekä alle 50-kiloinen eikä kumpikaan paino tuntunut "omalta" kuten tämä.
Missä laskettiin? Geijo-urpojen Amiskassa ilmeisesti? Lääketieteessä lasketaan ihan eri tavalla ja Luotan enemmän lääketieteen ammattilaisiin kuin amis-geijoon
Vierailija kirjoitti:
Työnnä kaavasi perseenreikääs*, minne se kuuluu. Äläkä tule jakamaan tänne pseudotiedettäsi. Olet tietämätön ääliö
No paino ny ei aina kerro kaikkea ,itse olen 164 ja painan 63kg yhtään en halua painoa pois juuri sopivan kokoinen ainakin jos miehiltä kysyy..
Vierailija kirjoitti:
Pippa on lääkäri ja ammattilainen. Pippa tietää mistä puhuu. Päinvastoin kuin palstan trolli-pelle-jonne
Pippa myös suosii transrasvoja eli kovetettuja kasvirasvoja. Ne ovat tutkimusten mukaan myrkkyä, rypsiöljykin aiheuttaa dementiaa. Valkoista sokeriakaan hän ei pahemmin hauku, mutta se luonnollinen rasva on kaiken pahan alku ja juuri! Se, että on lääkäri ei poista sitä tosiasiaa, että voi olla väärässä. Tutulle diabeetikolle suositeltiin hiilarien/sokerin lisäämistä ja rasvaisen ruoan välttämistä!
Hadfag kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Phyyyii kirjoitti:
Pohjoismaalaisilla on lähes kaikilla pitkä selkä, ei vain meillä suomalaisilla. Se ei tee kenestäkään persjalkaista, lyhyet jalat tekevät. Esimerkkinä Johanna Tukiainen, hän ei ole pitkäselkäinen ja on todella lyhytjalkainen.
Millä pohjoismaalaisilla!?!? Muilla pohjoismaalaisilla on pitkät raajat, ei pitkä selkä. Tuo pitkäselkäisyys on ominaista Suomalaisille miehille ja persjalkaisia tulee idästä eli miehiltä. Älä yritä. Ja lopeta naisten haukkuminen, kun se on teidän miesten vika.
Jgfr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pippa myös suosii transrasvoja eli kovetettuja kasvirasvoja. Ne ovat tutkimusten mukaan myrkkyä, rypsiöljykin aiheuttaa dementiaa. Valkoista sokeriakaan hän ei pahemmin hauku, mutta se luonnollinen rasva on kaiken pahan alku ja juuri! Se, että on lääkäri ei poista sitä tosiasiaa, että voi olla väärässä. Tutulle diabeetikolle suositeltiin hiilarien/sokerin lisäämistä ja rasvaisen ruoan välttämistä!
Palstan ravitsemusasiantuntijat vauhdissa. Anna kun arvaan. Olet näitä Vaahto suussa "Karpppaus, anteeksi ketoilu pelastaa Universumin!" Inttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen Hobbit-sarjan ekan elokuvan pitkästä aikaa ja häkellyin, kun klonkku näytti hetkittäin Pippa Laukalta... Jotenkin ne suuret siniset silmät tai jotain.... Ohis
Se on se rasvan puute, aivot tarvitsevat juurikin sitä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jgfr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan ravitsemusasiantuntijat vauhdissa. Anna kun arvaan. Olet näitä Vaahto suussa "Karpppaus, anteeksi ketoilu pelastaa Universumin!" Inttäjiä.
Uliuliuli, Pekka Puskan kannattajia liikkeellä :D V*tuttaako taas jokin tänään? Puutosta näyttää olevan, sellaista sattuu kun moskaa syö aamusta iltaan.
183cm ja 95kg. Liikun päivittäin ja ruokavalio kunnossa. Lihasta töidenpuolesta reippaasti. Pömpöttävää vatsaa ei ole kuin menkka turvotuksen aikana tai syömisen jälkeen. Ennen kuin sokeasti painoa ja pituutta alkaa tuijottamaan pitää ottaa huomioon miltä näyttää, mitä tekee työkseen, harrastukset, ruokailutottumukset. Bmi näyttää ylipainoa jokaiselle jolla on sohvaperunaa enemmän lihasta.
Niin ja muutama kukko inttäjä. Minä minä minä , kun minä olen oikeassa kun minä olen mies , niin silloin minä en voi olla väärässä. Intän intän vänkään, minä sanon viimeisen sanani, minä minä