Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
81/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-115 pituudesta alkaa olemaan aikamoinen laihaläski, siinä ei paljon -tai siis lähes yhtään- ole lihasmassaa. Sitten on pitkillä selkävaivoja ja polvet menee ja niskat jumissa viimestään nelikymppisenä jne.

Ei kannata yleistää. Ruumiinrakenne vaikuttaa ja kaikilla on oma biologinen ihannepaino, johon keho pyrkii. 

Itse olen 164 cm / 46 kg. Ikää 45 v. Olen ollut hoikka koko ikäni. Harrastan juoksua ja treenaan lihaskuntoa kahdesti viikossa vapailla painoilla. Minulla on näkyvää lihasmassaa. Ei ole kremppoja. Vaatekoko on 36-38 (S, joskus M). Ei siis mikään XXS. Vyötärönympärys 66 cm. Veriarvot yms ovat hyvät. Lääkäri ei ole painostani koskaan ollut huolissaan. Syön kaloreita laskematta 4-5 kertaa päivässä, myös herkkuja.

Vierailija
82/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, bmi on ihan tieteellinen mittari, normaalipainon alue on bmi 18.5-25.

Joku -115 ei perustu mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun ovat menneet muuttelemaan painotaulukoita. Ehkäpä ajatuksena on se, että ihmiset ovat 20 kg suositusta painavampia, eli aiemman painotaulukon mukaan normaalipainoisia.

Aika hissukseen ovat olleet painotaulukoiden muuttamisesta. Olen ollut anorektisen laiha ja reilusti alle (uudenkin) painotaulukon alarajan. Alhaisessa painossa ei ole mitään hienoa, eikä laihuutta pitäisi mainostaa, eikä siihen painostaa.

Vierailija
84/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmh. Olen 168cm ja aina kun paino on mennyt alle 58kg, saan vähän joka puolelta huolestuneita kommentteja. 54 kilossa näytän omastakin mielestäni erittäin pahalta. Siinä jo lihaksetkin lähtee. Jollain toisella tuo paino samalla pituudella on varmasti ok.

Parhaalta näytän siellä 60kg hujakoilla. -115 ei vaan toimi. BMI kyllä, ainakin minulla.

Vierailija
85/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma naisihanteeni on onnellinen, iloinen, viisas ja kaunis. En hanki naista kilohinnalla, enemmänkin ilohinnalla. Katsokaa isoa kuvaa älkääkä niitä varvikossa pyöriviä numeroita.

Terveisin. Mies 38

😘

Vierailija
86/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemustieteessä esimerkiksi proteiinin tarve lasketaan ihannepainon mukaan ja siinä ihannepainona käytetään BMI 22. Eli 160 cm pitkän ihannepaino on 56-57 kg, ei todellakaan 45.

Vierailija
87/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonii ny tulee iso kanalauma tänne vakuuttamaan toista.

No höpöhöpö.

En ole kenenkään 170cm 90kg naisen ole nähnyt tällä palstalla vakuuttelevan olevansa normaalipainoinen.

Pikemminkin 170/70 saa puolustella olemassaoloaan läskipoliisien nokkiessa ylipainosta.

Vierailija
88/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan pitkäikäisimpiä ja terveimpiä ovat henkilöt joilla bmi on siinä 20-22 paikkeilla. Sairaudet ja kuolemantapaukset kasvoivat melko dramaattisesti kun mentiin alle bmi 19-20 ja toisaalta bmi 24-25 ylittyessä, ylipainon osalta kuitenkin loivemmin kuin alipainon osalta.

WHO:n suositus normaalipainoksi aikuisille oli muuten aikaisemmin bmi 20-25, alarajaa laskettiin bmi 18.5 erityisesti siksi että huomattiin että aasialaisväestöllä oli yleistä pysyä terveenä noissakin mitoissa ja haluttiin että bmi-rajat on globaalisti joustavat.

Vierailija
89/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 80kg ei ole nainen vaan pikkutyttö. Nakkaan tollaset rimpulat terassilta niska-pers otteella aidan yli! 😂

T.Iso-marjatta

Sain tästä viime yönä niin pahan naurukohtauksen, että piti siirtyä sängystä keittiöön nauramaan ettei mies herää

Vierailija
90/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa Pippa Laukan brändiin kuuluu olla häijy lihaville ihmiseille, siksi suusta pääsee puolihuolimattomia "totuuksia". Sillä saa katsojia mutta sillä myöskin saa vihat päällensä, mutta raha ja maine lienee se tärkein syy, miksi ohjelmaa tehdään.

Vierailija
91/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pituus - 115? Olen 164cm ja painoin muutama vuosi sitten juuri tuon 49kg ja sain lääkäriltä melkoisen ripityksen siitä että yhtään ei saa tuosta laihtua ja mielellään pitäisi saada muutama kilo lisää. Nuorempana ei haittaa olla hyvin hoikka mutta minä olinkin lähes nelikymppinen ja kuulemma lisää osteoporoosivaaraa olla noin hoikka sen ikäisenä.

Vierailija
92/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

163cm/50kg ja olen sopusuhtainen, siro, timmi kun taas normaalin painoindeksin yläpäässä 64kg olisin jo tukeva. Huom! Tiedän että kaikilla ei ole sama tilanne samassa painossa.

Mutta: turha tuputtaa että kaikilla 160 cm loppuu tyyliin menkat 50kg kohdalla 😂. Ei todellakaan! Minulla 50-55kg kuuluu ihannealueeseen. Olen hoikka, mutta en mikään kuivunut nahkaorava vielä 50kg painossa. Teillä ilmeisesti raskaampi rakenne kun vaan luut jää tuossa jäljelle. Minulla ne jäisi vasta 43-44kg tienoilla.

Huom! Kerään rasvaa tasaisesti, mutta melko vähän reisiin ja takapuoleen, enemmän torsoon - joten tämäkin selittää eroja. Jaloissani ei koskaan ole paljon massaa. Jalkoihin ja takapuoleen keräävälle mahtuu tuota massaa enemmän "nätisti", kuin mahaan keräävälle.

On täysin OK olla normaalipainossa. Iäkkäämpänä myös hiukan korkeammassa.

Vierailija
93/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pituus -100 ja siitä kilo, kaksi ylöspäin, niin aikalailla ollaan normaalipainon ylärajoilla. Mutta riippuu kyllä henkilöstä. Olen 172 cm nainen, painavimmillani 74 kg joka oli normaalipaino, mutta minulle liikaa. Pitkään pysyin 66 kg, joka oli sopiva, mutta nyt parinkympin paremmalla puoliskolla paino on laskenut tasolle 62 kg, mikä tuntuu aikalailla täydelliseltä sekä olon, että ulkonäön puolesta.

Vierailija
94/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Itse olen 165cm ja kun painoin 65kg käytin koon 40 tai L kokoisia vaatteita.

Nyt painoa 67-68kg ja vaatekokoni on 42-44 tai XL.

Olen viimeiset 15 käynyt salilla 4-5x/viikko, harrastan spinning pyöräilyä. Läskiä vaan kertyy, kun ikää karttuu.

Vierailija
95/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä outoa. Olen itse 169 cm pitkä. Painoin jossain välissä 54 kg. Olen hoikka rakenteeltani, vyötäröni on kapea ja jalat hoikat ym. 

Kun painoin tuon 54 kg, lääkäri sanoi minulle, että olen alipainoinen ja ellei paino ala nousta, on asiaa ryhdyttävä tutkimaan tarkemmin. No sain painon nousemaan parilla kilolla tuolloin ja lääkäri oli tyytyväinen. 

Nyt painan 58 kg. Tuntuu siis oudolle, että vaikka tunnen itseni hoikaksi, eikä läskiä ole missään, olen jonkun Pippa Laukan kriteereissä ilmeisesti laihdutusta vailla. 

Vierailija
96/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, hetkinne, sun logiikka o se, että minun, 179 cm naisen tulisi siis painaa vähemmän (179- 115 = 64) kuin Pipan ilmoittaman hennan (164 cm) enimmäispainon, 65kg?

Hennen painon pitäisi mielstäsi siis olla 48 kg,  eli 17 kg vähemmän kuin Pipan mielestä vielä on ok paino (65 kg)

Kuinka voit sanoa että olet sinä ja Pippa ajattelisitte samoin?

ps. Itse painan kyllä alle tuon sun ihanteen 64 kg, mutta olen aika sirorakenteinen muutenkin.

Vierailija
97/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Pippa Laukka ei itse laihduta? Onhan hän noiden kriteerien perusteella selkeästi ylipainoinen (ja jostain kulmasta katsottuna myös näyttää sille)?

Vierailija
98/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Olen 156 cm, painan 57 kg ja käytän kokoa 38-40 (lahkeita ja hihoja täytyy lyhentää). Todellakin kiristää ja ahdistaa. Ihannepainoni olisi 48 - 52 kg. Niin me ollaan eri muotista.

Saman pituinen, painan pari kiloa enemmän ja vaatekoko on 34-36. On paljon lihasta. Tuo pituus - 115 esimerkiksi ei onnistuisi ihan helposti enää, koska kehon rasvaton massa on yli sen 41 kg, eikä naisen rasvaprosentti saa olla alle 20.

Toki rajulla laihdutuskuurilla ne lihakset lähtevät ensin. Ei ole minun tavoitteeni.

Vierailija
99/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 159 ja painan 50kg, olen aika keskivartalo pullukka nyt, ja jouduin ostamaan isompia vaatteita kuin mihin totuin kun painoin 46kg - 48kg.

48 on mun oma henkilökohtainen mukavuusraja,sen yli ei ole hyvä ja toisaalta paljon alle 46 menee aika laihaksi.

Kai sekin riippuu mitä se paino on, mulla ei ole lihaksia juurikaan enkä ole liikunnallinen.

Vierailija
100/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuon 163 cm pitkä ja painan 62 kg. Vaatekoko on 34 (alaosat)-36 (yläosat) ja tämä olotila on mulle oikein sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi