Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg
Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.
Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!
Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies
Kommentit (355)
Oma naisihanteeni on onnellinen, iloinen, viisas ja kaunis. En hanki naista kilohinnalla, enemmänkin ilohinnalla. Katsokaa isoa kuvaa älkääkä niitä varvikossa pyöriviä numeroita.
Terveisin. Mies 38
80kg on jo järkyttävä paino naiselle.pituudesta viis.
-115 pituudesta alkaa olemaan aikamoinen laihaläski, siinä ei paljon -tai siis lähes yhtään- ole lihasmassaa. Sitten on pitkillä selkävaivoja ja polvet menee ja niskat jumissa viimestään nelikymppisenä jne.
Vähän ohi aiheen mutta miksi Ap väittää olevansa mies. Ihan selvästi naisen kirjoittama. Olettaako, että viesti menee paremmin perille jos esiintyy miehenä tai yrittääkö provota?
Kävin katsomassa oman BMI:n, lievää alipainoa näyttää. Normaalipaino itsellä siinä 56kg kohdilla, olen siihen ihan tyytyväinen vaikka saisi vähän siitäkin nousta niin ehkä "alkaisi näyttämään aikuiselta". Ikää 35.
168 pitkänä normaalin painon väli on 54-70, tuohon väliin mahtuu jo todella paljon vaihtelua jos samaan kroppaan isketään. Kun otetaan eri vartalotyypit mukaan, 168 pitkä ja normaalipainoinen- rajoihin mahtuu jo liuta hyvin erilaisia vartaloita. Ja normaaleja kaikki.
Ja meitä normaalin ulkopuolelle jääviä on myös, suuntaan jos toiseen. Mitä sitten? Ei minun laihuuteni tai miehen +15kg ole keneltäkään muulta pois. Yritän lihota ja mies laihtua, mutta se on kummankin oma asia, ei kenenkään muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta samaa mieltä. Pätee miehiin kuin naisiinkin. Olen 162 cm, joten minulle hyvä paino olisi 49-62 kg noin suunnilleen. Olen 50 kg.
Olen myös 162cm ja painan 100kg.
Olisin mielelläni 65 kg, mutta minulla ei ole itsekuria.
Eli ihan turha aloitus.
Tää
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa oman BMI:n, lievää alipainoa näyttää. Normaalipaino itsellä siinä 56kg kohdilla, olen siihen ihan tyytyväinen vaikka saisi vähän siitäkin nousta niin ehkä "alkaisi näyttämään aikuiselta". Ikää 35.
168 pitkänä normaalin painon väli on 54-70, tuohon väliin mahtuu jo todella paljon vaihtelua jos samaan kroppaan isketään. Kun otetaan eri vartalotyypit mukaan, 168 pitkä ja normaalipainoinen- rajoihin mahtuu jo liuta hyvin erilaisia vartaloita. Ja normaaleja kaikki.
Ja meitä normaalin ulkopuolelle jääviä on myös, suuntaan jos toiseen. Mitä sitten? Ei minun laihuuteni tai miehen +15kg ole keneltäkään muulta pois. Yritän lihota ja mies laihtua, mutta se on kummankin oma asia, ei kenenkään muun.
Huomasin muuten että tän hetkinen paino on just pituus -115 😅 Ja voin kertoa, että ei ole mikään ihanne vaikka vähemmänkin joskus painanut. Ja normaalipainossa saan myös paljon enemmän positiivista huomiota, joten luulen enemmistön olevan samaa mieltä, että "syöppäs tyttö vähän lisää".
Sen arvostelun voisi silti jättää väliin, ei se laihalle ole yhtään sen mukavampaa kuin lihavalle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Pippa noita lukuja vetää? Olen 32-vuotias, 172 cm pitkä ja painan 68 kg. Mittani ovat 80-70-86. Farkkujen tuumakoko on 28, rintaliivit kokoa 65/B. Vaatekokoni on 36/38 tai S, ranskalaisissa ja italialaisissa olen M.,
En usko sanaakaan
Teininä tuo laskukaava pitää paikkansa.
Miksi te ylipäätään vastaatte tuohon oletetusti miehen kirjoittamaan provoon, ja miksi te alatte perustelemaan kellekään painoanne?
Ei ole yhdenkään random miehen asia kertoa mitä naisen pitäisi painaa, ruotikoon vaan oman ruhonsa kokoa!
Uskomatonta paskaa täällä pyörii aina vaan, ja porukka sen kun lähtee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja miehen tärkein mitta on pituus - 155 ? Ainoastaan kovin lyhyillä miehillä tuo ei päde?
Millainen sää siellä Porvoossa? Täällä sataa.0/5
Pyydän anteeksi.
Trollimme on ollut vähän kaljoissa eilisestä asti. Pahoittelemme.
IS
Vierailija kirjoitti:
Olen 168 cm ja nyt painan ihan liikaa, yli 90 kg. Ja olen todellakin lihava. Mutta parikymmentä vuotta sitten painoin noin 80 kg ja laihdutin siitä niin että painoin 60 kg. Siinä painossa mulla loppui kuukautiset. Paras paino itselleni on 68-70 kg vaikka siinä painossa olen BMi-taulukon normaalipainon ylärajalla. Mulle mahtuu tuossa painossa 36-38 koon housut. Ruumiinrakenne kyllä merkitsee jonkin verran, en ole todellakaan siro ja kapea pienessäkään painossa. Hyvä ystäväni on sentin pidempi ja painaa 53 kiloa ja on juuri sopiva, siro.
Ruumiinrakenne vaikuttaa enemmän kuin yleensä tiedostetaan. Olen nähnyt vanhemmille naisille tehtyjä painotaulukoita, joissa vielä 77 kg on 167 cm pitkälle normaali, jos on raskas ruumiinrakenne (mitataan ranteen ympäryksestä). Samoin Dr Now Helgenvaarallisesti lihavassa ilmoitti 168 cm naiselle, että hänen tavoitepainonsa on 77 kg. Sattumoisin tämä vastaa painoindeksiä 27, joka oli normaalin yläraja ennen kuin Painonvartijat pääsi vaikuttamaan kokouksessa, jossa rajoja laskettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus -100 niin on terve ja hedelmällinen, löytyy sekä voimaa että jotain mistä ottaa kiinni.
Just joo. Jos ikinä lihon yli 65-kiloiseksi, niin vedän ranteet auki. Pituus 172 ja olo on jo 60 kilossa auttamattoman tukala ja läski (vaatteet kiristävät ja puristavat). 55 kiloa on minulle sopiva paino, missä tunnen oloni hyväksi ja oikeaksi.
Olen myös 172 cm, mutta näytän ehdottomasti parhaimmalta noin 62 kg painoisena. Minulta tosin löytyy lihasta jonkin verran. Näin me ihmiset olemme erilaisia. Itse alan tuntea oloni tukalaksi, kun paino ylittää 65 kg. Silloin vatsa alkaa selvästi pömpöttää, koettu on :)
Olen 168 cm pitkä ja laskin, että ap:n määritelmän mukaan minun pitäisi painaa 53 kg. Ensimmäisenä opiskeluvuonna, kun rahatilanne oli todella heikko, pihtasin ruuasta ja laihduin 12 kiloa juurikin tuohon 53-54 kiloon. Hormonitoiminta pelasi koko ajan normaalisti, mutta sen aikaiset valokuvat näyttävät, että muistutin luuviulua, jolla luut törröttivät. En todellakaan haluaisi palata noihin kiloihin. Vanha, liian laiha ihminen on kammottavan näköinen.
Mulla kertyy läski reisiin ja prsuuksiin, maha pysyy hoikkana. Hyvä näin. Vaaka näyttää mitä näyttää
Mun pituus 160, ravitsemusterapeutti sanoi, että 75 kiloa olis hyvä paino mulle. Olin hyvin hämmästynyt, että kuinka niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen 172 cm ja 128 kg ja tulinpa vain huvikseni kertomaan sen.
Mutta sinä oletkin pelkkää lihasta, joten BMI ei päde
Vierailija kirjoitti:
Se painoindeksi ei kerro mitään, koska lihas painaa enempi kuin läski. Paras olisi mittanauha.
Olen ystäväni kanssa saman pituinen, jos minulla olisi hänen painonsa, olisin todella lihava, mutta hän näyttää erittäin hoikalta, sillä hän treenaa useamman tunnin päivässä. Kroppa on erittäin timmissä kunnossa, vaikka painoa lähes 70kg.
Mittanauha ei taas sovi omenanormaaleille, koska omenalla ei ole vyötäröä. Esim. painoimme naapurin kanssa molemmat 42 kg aikuisina alipainoisina, mutta vyötäröiden ympärysten ero oli huima!
näin se on, että lääkärit ei tiedä mitään, mutta vauvapalstalla tiedetään........